zat.20/06/09 3Uren mountainbikechallenge Wielsbeke (W-VL)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

den daler wrote:ook net terug van daar
was zalige tocht
ma vond die bruggen bij de schors erg gevaarlijk
heb die 2 man daar tegen da hout zien vliegen
de 2e da valde was van te hard te remmen denk ik
die gast zijn schouder gebroken aiai
die plank was er ook aan
heb ook de nodige pech had
eerst leeg lopende band
wissel van fiets
een halve ronde verder voorwiel in 2 op zo nen bult
dan maar al lopen terug op eerste fiets
en dan terplaatse nieuwe band opgelegd en opnieuw kunnen vertrekken
ben uiteindelijk nog 2 e geworden
nu begin ik de pijn te voelen
Er is blijkbaar toch iets verkeerd met de registratie:
de 1e lag iets meer dan een halve minuut voor op degene waarmee ik gans de tijd samen reed, (en die had een gemiddelde van 2km/h meer #-o ). Na die wielbreuk heb je volgens mij zeker een ronde verloren , en toch is er ons niemand voorbij gestoven #-o .
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Relaas van 3h racen: (ik heb verleden jaar de CTC in Waregem gereden, qua concept te vergelijken)

- Na een uur heb ik mensen aan de finish nummers zien noteren van mensen die passeerden, maw tijdsregistratie werkte/klopte op dat moment niet. Zoals eerder vermeld door Tubeken hebben we ons ander team minstens 5x gedubbeld toch stonden zij voor ons in de uitslag. Op onze eigen tellers de gemiddeldes in de gaten gehouden en die klopten hoegenaamd niet met de einduitslag. Ook heb ik gemerkt dat als je in bende over de mat reed er slechts 1 rijder geregistreerd werd. Als ik, samen met mijn teamgenoten, 3h de ziel uit ons lijf rijd, dan verwacht ik ook dat de uitslag klopt.

- Die hindernis werd weggenomen omdat er een bodemplaat beschadigd werd. Ik vond hem niet te gevaarlijk, het was bedoeld als snelheidsremmer. Ga er dan niet aan topsnelheid over. Tijdens de verkenning eens geprobeerd, er daarna wijselijk vanaf gezien... De vlotte manier waarop alles verwijderd en aangepast werd verdiend een pluim, nergens werden de rijders gehinderd.

- De houten planken die net voor de borduur werden gelegd... Nu perfect ok, bij regenweer levensgevaarlijk...

- Geen afspuitplaats: nu niet nodig gehad, bij regenweer echter wel.

- Als je reclame maakt voor een livestream op mtb-live, zorg dan dat die er ook is.

+ Het parcours: meer naar mijn smaak dan in Waregem. Wat minder draaien en keren en wat meer op pure snelheid. Onverhard vond ik technisch genoeg als je er à bloc doorging.

+ Ronddelen van water tijdens de wedstrijd.

+ De gemeente Wielsbeke die toelaat om dit soort evenementen te organiseren.

+ De sfeer en het concept van een estafetterace+ kidsrace+ shortrace.

+ De organisatie die hier tonnen werk ingestoken heeft.

Ik besef dat het erg gemakkelijk is om kritiek te geven op iets wat voor de eerste keer georganiseerd wordt. Hopelijk wordt deze kritiek als opbouwend beschouwd, want vele van de minpunten zijn "kinderziektes" die je alleen de dag zelf te weten komt.

Als laatste wens ik te vermelden, dat ik mij hier rot geamuseerd heb. Ik (en hopelijk mijn andere teamgenoten ook) kom hier zeker volgend jaar terug!!!
Last edited by Emperor of the Mud on Sun 21 Jun 2009 11:45, edited 1 time in total.
bruyneelke
Mountainbiker

Post by bruyneelke »

cowboy peter wrote:
was zalige tocht
die plank was er ook aan
eerst leeg lopende band
wissel van fiets
de 1e lag iets meer dan een halve minuut voor op degene waarmee ik gans de tijd samen reed, (en die had een gemiddelde van 2km/h meer #-o ). Na die wielbreuk heb je volgens mij zeker een ronde verloren , en toch is er ons niemand voorbij gestoven #-o .
ja ik denk ook dat de man die 2de is een ronde achter zit want ik zag zelf de 1ste rijden :^o en volgens de supporters reed ik de 2de, :bounce:

en nog eens dank aan cowboy Peter voor de info's in de wedstrijd =D>
grt

yves
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

was zalige tocht
die plank was er ook aan
eerst leeg lopende band
wissel van fiets
Yups, ik was één van die twee mannen die daar viel. Ik had meer geluk dan de andere fietser, had alleen een bloedende schouder en sprong direct op de fiets, maar had toch verschoten. Nu zit die schouder blauw en doet ie pijn, twas geen leuk nachtje. De andere persoon had minder geluk, idd schouder gebroken ...

Aanvulling op Emperor zijn commentaar op tijdsregistratie: op het blad stond er dat we een gemiddelde van 22 hadden, wel als we de gemiddelden van onze 3 bikers uitrekenen moeten we één hebben van 24 ...
Timpie
Mountainbiker

Post by Timpie »

bruyneelke wrote:
cowboy peter wrote:
was zalige tocht
die plank was er ook aan
eerst leeg lopende band
wissel van fiets
ja ik denk ook dat de man die 2de is een ronde achter zit want ik zag zelf de 1ste rijden :^o en volgens de supporters reed ik de 2de, :bounce:

en nog eens dank aan cowboy Peter voor de info's in de wedstrijd =D>
grt

yves
Wel ik ben vierde geworden net achter Bruyneelke en was ook van het gedacht dat is 3de was! Want had je zien lopen op dat stuk offroad met je band van je velg en had ook zoiets van tegen dat die kan wisselen ben ik wel weer ronde verder.

Tim
MoozeMeiske
Mountainbiker
Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Post by MoozeMeiske »

cowboy peter wrote:'k heb mij hier ferm geamuseerd. Aanvankelijk op't gemak, dan iets rapper, om uiteindelijk heel op't gemak te eindigen.
Qua organisatie en parcours was dit volgens mij dik in orde. Er waren op een bepaald ogenblijk problemen met een hindernis, maar dit werd snel en efficient opgelost. J
Volgend jaar wil ik hier direct weerkomen, maar dan misschien wel met een beperkt team ipv solo.
Image

@cowboy Peter: ik kan al raden waarom je de volgende keer niet meer solo wil rijden... :wink: Tijdens de race even stoppen om eentje op te steken? #-o :lol:
MoozeMeiske
Mountainbiker
Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Post by MoozeMeiske »

Knurrebikers lady wrote: PS:
Nogmaals extra dank aan de supporters en vooral aan Ann (alias Mooze Meiske). Hoop dat ze morgen nog wat stem over heeft...

Tot volgend jaar !
@Knurre: heb nog stem over zunne! :P
Hier een foto'ke van jullie podiumplekske!
Image
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

heb me echt dik geamuseerd. Het weghalen van de schors was inderdaad een goede zet, hoewel ik eigenlijk vind dat iedereen verantwoordelijk is voor zichzelf als hij daar rijdt. Als je dat wasbord aan volle snelheid had genomen, dan had je daar waarschijnlijk ook een schone post gepakt. Toch was iedereen zo verstandig om daar in de remmen te gaan. Dan moet je het verstand hebben om voor die schansjes ook in de remmen te gaan hé?
Nuja, zoals ik al zei, goed opgelost van de organisatie.

Heb ook één minpuntje en een suggestie:

-een bikewash mocht zeker aanwezig zijn. Had het geregend, dan was het daar serieus proper geweest.
-suggestie: aangezien de tijdsopname of de ronde-opname toch met een chip gebeurt, is er dan geen mogelijkheid om real-time de rondestanden of de tussenstanden ergens weer te geven? Op die manier wordt de motivatie er nog wat in gehouden voor mannen die er een beetje door zitten en gewoon de wedstrijd uit willen rijden.

edit: misschien eens leuk om de (forum) namen van die dames eens er bij te zetten.
edit 2: bij nader onderzoek mogen de telefoonnummers er ook bij.
Dieter1986
Mountainbiker

Post by Dieter1986 »

Yupze

Kheb me ook goe geamuseerd , Leuk om keer mee te maken :wink:
11e plaats geïndigd met ons Cube Team ( 3 deelnemers ) in de 3uren Mountainbiken.
Broer 3de in cyclocross , niet kunnen uitrijden door kramp in benen jammer dat dit moest gebeuren ! moa toch opt podium é :-)

Ja was leuk om de vrouwen bezig te zien :-D sterk van hun =D>

zijn er al foto's ?

grtjs Dieter
Last edited by Dieter1986 on Sun 21 Jun 2009 19:19, edited 1 time in total.
Mudder Njord
Mountainbiker

Post by Mudder Njord »

Kan mij alleen maar aansluiten met wat Emperor of the Mud zei.
Heb als beginnend mountainbiker mij eveneens rot geamuseerd. Parcours was ideaal, zelfs voor een klutser gelijk ik ! (ben dan ook tijdens de verkenning in de zandbak onderuit gegaan, kunnen é ) :oops:
Post Reply