En uitgebreide bevoorading
19/06/09 Kalken
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
CycloneWard
- Mountainbiker
Post by CycloneWard »
Ik vond het parcours niet zo bijzonder speciaal, maar vond het wel leuk tochtje met een paar specials zoals doortocht door café
- duvalleken
- Mountainbiker
Post by duvalleken »
Mooi tochtje voor op een vrijdagavond. Vrij vlak en regelmatig asfalt. De bevoorrading was in orde .
De enige klim en afdaling was langs de zijkant van een brug die over de autosnelweg liep.
Maar het zotste moest nog komen helemaal op het einde . Via een soort van schansen systeem moest je los door een café rijden. Met het nodige geroep van de lokale cafégangers . Het enige spijtige was dat er op de toog niets klaar stond. Maar daarvoor ging het allemaal wat te snel.
Dus de modderfokkers hebben zeker geen gebrek aan originaliteit .
De enige klim en afdaling was langs de zijkant van een brug die over de autosnelweg liep.
Maar het zotste moest nog komen helemaal op het einde . Via een soort van schansen systeem moest je los door een café rijden. Met het nodige geroep van de lokale cafégangers . Het enige spijtige was dat er op de toog niets klaar stond. Maar daarvoor ging het allemaal wat te snel.
Dus de modderfokkers hebben zeker geen gebrek aan originaliteit .
- Herder Ben
- Mountainbiker
Post by Herder Ben »
- den mountenbiker
- Mountainbiker
Post by den mountenbiker »
Vond het een pracht tochtje om het weekend in te zetten
.De rit op zich was goed.Er was veel off-road in de rit aanwezig
zoals veld,grintwegels,doorsteek maisveldden die goed berijdbaar waren
,afwisselend met kassei stroken en asfalt. Als je de streek wat kent zijn de mogelijkheden beperkt hier.Zo als vermeld hier waren er toch paar plezante dingskes o.a de klim en afdaling langs de zijkant van een brug,in Kalkendorp een stukje bergop en wat draaien en keren,dan de doortocht door cafe "De Beize" was knap gevonden
nog van dat
.De wind heeft ook goed zijn best gedaan had 51 km op de teller met een gem van 24,4 De bepijling,douche ok,bevoorrading subliem & de gratis bewaakte fiets stalling was leuk mee genomen.Het pakje friet aan ene € stuk heeft gesmaakt met het nodige vocht
Modderfokkers doe zo verder
tot volgend jaar 
Modderfokkers doe zo verder
- SD2E
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005
Inderdaad een leuk tochtje, toch nog afwisselend in een streek waar niet echt veel uit te halen is.
Was op mijn eentje dus met de ipod en wat ruige muziek eens tegen mezelf en de wind gevochten en binnengekomen met 51,4 km, 73hm??
en 28,2 avg.
Bergje ad autostrade kende ik al van vorig jaar dus mij niet laten verrassen deze keer en direct in de juiste versnelling aangevat.
Was op mijn eentje dus met de ipod en wat ruige muziek eens tegen mezelf en de wind gevochten en binnengekomen met 51,4 km, 73hm??
Bergje ad autostrade kende ik al van vorig jaar dus mij niet laten verrassen deze keer en direct in de juiste versnelling aangevat.
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
Voor de eerste keer een vrijdagavonduitstapje gedaan richting OVl. Dat het plat zou zijn dat wisten we op voorhand. Geen probleem. De dames aan de bevoorrading waren kwalitatief het evenbeeld van de BV zelf, dus die mochten er wezen. Die cola, nee da's niks voor mij. Die ene klim en afdaling, niet voor softies, was leuk meegenomen. Het café in en uit, tof, jammer dat je niks van de toog kon meegrissen. De doortocht door de speeltuin vonden we eigenlijk niet kunnen. Dat is terrein voor kinderen en niet voor gehelmde macho's op een stoere fiets met dikke banden. Tenslotte, voor die prijzen kan je zelf geen pint gaan brouwen. Jammer, maar 't was nog meer dan een uur naar huis terug.
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Ook wij moesten 45 minuutjes rijden op de avond-tt van Kalken mee te pikken.
En dat hebben we geen seconde beklaagd.
Hele mooie en goede organisatie!!!
Parcours is misschien niet zo uitdagend maar voor ons hoefde dit echt niet:
Mooie afwisseling road/off-road,kasseien.
Enkele mooie (smalle) paadjes en veldwegen.
Het smalle brugje van bij de start zette meteen de toon.
Ook de klim en afdaling passage aan de autostrade waren schitterend.
Het speelpleintje op het einde van nog een leuk stukje (gebist zelfs)
Maar het hoogtepunt voor pepeetje en ik was natuurlijk de doortocht door de café.Zeer origineel en goed gevonden!!!!!
Commentaar van pepeetje was achteraf : "spijtig dat er geen zaaltje bij was weer er "nen trouw" aan de gang was."
Ambiance troef telkens er iemand doorreed en je was er doorheen voor je het wist.
Achteraf een douchke gepakt,een Vedett gedronken met bakje friet/frikandel.
Dit alles aan zeeeeeeeeeeeer democratische prijzen.
Ook de bewaakte fietsstalling is een groot pluspunt.
Nogmaals bedankt en proficiat aan de modderfokkers!!!
Wij hebben een mooie vrijdagavond beleefd.
En we zijn er volgend jaar zeker terug bij!!!!
En dat hebben we geen seconde beklaagd.
Hele mooie en goede organisatie!!!
Parcours is misschien niet zo uitdagend maar voor ons hoefde dit echt niet:
Mooie afwisseling road/off-road,kasseien.
Enkele mooie (smalle) paadjes en veldwegen.
Het smalle brugje van bij de start zette meteen de toon.
Ook de klim en afdaling passage aan de autostrade waren schitterend.
Het speelpleintje op het einde van nog een leuk stukje (gebist zelfs)
Maar het hoogtepunt voor pepeetje en ik was natuurlijk de doortocht door de café.Zeer origineel en goed gevonden!!!!!
Commentaar van pepeetje was achteraf : "spijtig dat er geen zaaltje bij was weer er "nen trouw" aan de gang was."
Ambiance troef telkens er iemand doorreed en je was er doorheen voor je het wist.
Achteraf een douchke gepakt,een Vedett gedronken met bakje friet/frikandel.
Dit alles aan zeeeeeeeeeeeer democratische prijzen.
Ook de bewaakte fietsstalling is een groot pluspunt.
Nogmaals bedankt en proficiat aan de modderfokkers!!!
Wij hebben een mooie vrijdagavond beleefd.
En we zijn er volgend jaar zeker terug bij!!!!
-
Schelleken
- Mountainbiker
bedankt
Post by Schelleken »
Mede door het aangename weer en de grote opkomst is het terug een geslaagde avond geweest. Een leuk en aangenaam parcours met enkele hindernissen om van te genieten. De doortocht in het volkscafé 'De Beize' was voor iedereen een leuke verrassing. Volgend jaar ook de andere cafés ???
Aan alle deelnemers ... BEDANKT !!
Aan alle deelnemers ... BEDANKT !!
- little giant
- Mountainbiker
Post by little giant »
Hoeveel deelnemers zijn er in totaal vertrokken?
De 45km vond ik aangenaam maar voor volgend jaar gelieve de wind wat ta draaien, was nog al zwaar kasseien en dan wind recht in't gezicht.
Alles was in orde, kan er volgend jaar ook een tipzak geleverd aan de bevoorading om wat snoepgoed mee te nemen.
had er 55 op mijn teller staan
Heb mij geamuseerd het stukje over de speeltuin was een aangename verrassing.
Als ik kan kom ik volgend terug uit het verre Bouwel (gelegen tussen het Land van Pallieter en de Keizerstede Prov. A'pen) hopelijk duurt de verplaatsing dan maar een 1uurtje. Met al die werken onderweg heb ik er gisteren iets langer over gedaan om er te geraken.
De 45km vond ik aangenaam maar voor volgend jaar gelieve de wind wat ta draaien, was nog al zwaar kasseien en dan wind recht in't gezicht.
Alles was in orde, kan er volgend jaar ook een tipzak geleverd aan de bevoorading om wat snoepgoed mee te nemen.
Heb mij geamuseerd het stukje over de speeltuin was een aangename verrassing.
Als ik kan kom ik volgend terug uit het verre Bouwel (gelegen tussen het Land van Pallieter en de Keizerstede Prov. A'pen) hopelijk duurt de verplaatsing dan maar een 1uurtje. Met al die werken onderweg heb ik er gisteren iets langer over gedaan om er te geraken.
Last edited by little giant on Sat 20 Jun 2009 11:56, edited 1 time in total.