No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

amedeeke wrote:@ tinky winky

Eerst binnenband gebruiken om de band aan ene kant op de velg te laten springen...dan kijken of het lukt en anders de andere kant een beetje op de velg trekken rond om rond. Zo heb ik ze er samen met m'biker op dezelfde velgen gekregen, met een GEWONE voetpomp he! Wel hennig kunnen pompen, haha!

Hopelijk helpen deze tips
ps : een laatste iets wat we nie nodig gehad hebben is haarlak spuiten, dan "plakt" de band een beetje zodat hij makkelijker op de velg plopt.
Ik doe dat altijd met eerst een binnenband..en met compressor..
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Conti's krijg je dicht maar......

Niet met de eerste keer oppompen, doe er 90ml latex in en ga er mee rijden de eerste rit wellicht een keer bijpompen, erna hopelijk niet bijpompen en anders voor de rit.

Wat ook gaat de band eerste met een kwast insmeren met vloeistof en 24 uur laten drogen. dat werkt ook perfect.

Het zijn goede banden zeker de raceking 2.2 is op een droge tot medium natte ondergrond niet te verslaan, nadeel vind ik alleen de beperkte profielen bij conti. Vandaag even 3 setjes swalbes gekocht

Als je de juiste serie te pakken hebt, zijn ze vrij licht

2 x RARA 2.25 evo 512gram en 507 gram
2 x RORO 2.25 evo 422 fram en 429 gram
2 x NoNI 2.25 evo 538 gram en 542 gram

Na oppompen en een keertje schudden zijn de RORo en RARA iig dicht. In de RORO maar 60ml vloeistof, das dus nog geen 500gram totaal!
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Ik maak mijn vloeistof zelf. Werkt even goed als Stans en vele malen goedkoper, zo goedkoop dat ik nu veel vaker banden wissel omdat een beetje verlies geen probleem is.

Het recept staat hier: http://rennsport.skynetblogs.be/archive-month/2009-05 even naar beneden scrollen.
Ivanhoe el biker loco
Mountainbiker

Post by Ivanhoe el biker loco »

pieterp wrote:Ik maak mijn vloeistof zelf. Werkt even goed als Stans en vele malen goedkoper, zo goedkoop dat ik nu veel vaker banden wissel omdat een beetje verlies geen probleem is.

Het recept staat hier: http://rennsport.skynetblogs.be/archive-month/2009-05 even naar beneden scrollen.
En werkt dat echt?
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Werkt echt, gebruik het zelf al op mijn beide MTBs.
Op 1 bike met een mavic 717 en dt 4.2 met een notubes velglint (zwart)
Op de ander bike met Olympics en geel velglint.
Banden Racing Ralph, Nobby Nic en Furious Fred.

Heb de test gedaan door in de band te prikken met veiligheidsnaalden en ander scherp spul.
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

pieterp wrote:Ik maak mijn vloeistof zelf. Werkt even goed als Stans en vele malen goedkoper, zo goedkoop dat ik nu veel vaker banden wissel omdat een beetje verlies geen probleem is.

binnenkort es proberen als mijn bus leeg is :-D
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

pieterp wrote:Werkt echt, gebruik het zelf al op mijn beide MTBs.
Op 1 bike met een mavic 717 en dt 4.2 met een notubes velglint (zwart)
Op de ander bike met Olympics en geel velglint.
Banden Racing Ralph, Nobby Nic en Furious Fred.

Heb de test gedaan door in de band te prikken met veiligheidsnaalden en ander scherp spul.

Pieter,
Bij de finish schrijf je dat je 3x hebt lek gereden,waren dit dan lekken die door de latex waren opgelost of heb je moeten repareren?Wat voor lekken waren dit?Snede of doorn ofzo?
Ik ben nog een binnenbanden-gebruiker die niet overtuigd is door no-tubes etc...
Voor de rest mooie blog =D>
pieterp
Mountainbiker

Post by pieterp »

Eerste was een leegloper vooraan: met de band schuin op een steen gebotst en klein 'boerke' lucht, was niet helemaal lek, wel moeten stoppen om bij te pompen.

Tweede: scheur in flank achterband vlakbij de draad van de band, niet gedicht door latex omdat die opgedroogd was. Eigen schuld, had ik moeten nakijken en bijvullen voor de wedstrijd (toen nog niet met eigen latex mix in die band). Gestopt en binnenband gestoken.

Derde: snake bite op binnenband, nieuwe binnenband gestoken.

Over het algemeen kan je maar twee problemen hebben met latex conversies:
- Boerke: risico is hoger als je met zeer lage bandendruk rijdt, meestal vooraan als de band blijft 'steken' terwijl het wiel schuin staat en de beweging rechtdoor verder wil.
- scheur in flank of een heel groot gat: latex krijgt het niet dicht, vaak zou een binnenband het ook niet redden.

Ik gebruik nu 3 jaar notubes en zou zeker niet terug naar binnenbanden gaan. Het comfort, de grip en de controle zijn met notubes superieur, vooral door lagere bandenspanning zonder snake bite risisco.
sarandy
Mountainbiker

hulp

Post by sarandy »

hallo
heeft er iemand hier ervaring met de set van notubes
dit in combie met dtswiss 4.1 en kenda banden
ik ben al twee dagen bezig en krijg de lekken niet dicht !!
heb alles echt volgens het boekje en volgens de uitleg online gedaan en nog steeds blaast de lucht gewoon uit de banden
alvast bedankt voor verdere hulp
Andy
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Hoi Pieter,

Ik heb het recept gelezen maar wtf zijn glittertjes?? Voor de rest duidelijk en ik wil het graag eens testen.

Groeten,
Marcel
Post Reply