Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
duc'y
Mountainbiker

Post by duc'y »

morgen en overmorgen ga ik er ook nog eens naar toe 8) ... ben volop aan het kijken welke route's ik ga rijden, wij zitten ook in ol fosse dus ga die afdaling ook wel ies proberen :bounce:
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

duc'y wrote:morgen en overmorgen ga ik er ook nog eens naar toe 8) ... ben volop aan het kijken welke route's ik ga rijden, wij zitten ook in ol fosse dus ga die afdaling ook wel ies proberen :bounce:
dit weekend lag er alles prachtig en droog bij, maar maandag was het daar serieus aan het regenen.

Mijn favoriet blijft route nr. 6 (vergis je niet in het kleur, is redelijk moeilijk en technisch): 20km had ik in totaal vanuit centrum Houffalize.
duc'y
Mountainbiker

Post by duc'y »

Heinz wrote:
duc'y wrote:morgen en overmorgen ga ik er ook nog eens naar toe 8) ... ben volop aan het kijken welke route's ik ga rijden, wij zitten ook in ol fosse dus ga die afdaling ook wel ies proberen :bounce:
dit weekend lag er alles prachtig en droog bij, maar maandag was het daar serieus aan het regenen.

Mijn favoriet blijft route nr. 6 (vergis je niet in het kleur, is redelijk moeilijk en technisch): 20km had ik in totaal vanuit centrum Houffalize.
vandaag de rode 3 gedaan,een paar stukken waar ze bomen aan het uitdoen waren (sporen van machines) lag het wel modderig,vooral na het bruggetje (klim),vond het kwa moeilijkheid eigenlijk nogwel meevallen,ben wel niet voor een goeie tijd gegaan,maar puur voor 't amusement en blijven trappen :wink:

morgen staat de groene 6 op het programma :bounce:
duc'y
Mountainbiker

Post by duc'y »

groene 6 : deze morgen een regenbui gehad wat resulteerde in gladde stukken,zoals die afdaling vlak voor het bruggetje. voor de rest vond ik deze wel wat technischer dan rode 3,minder asfalt EN op een bepaald moment ben ik op een bergje gereden en zag dat het het downhillpark (of iets dergelijks) was , meteen maar eens uitgeprobeerd en dan opzij terug klimmetje naar boven en de route verder afgewerkt 8) voor mij is dit wel de leukste =D>
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Dit weekend met de oudleiding Chiro op weekend naar Steinbach geweest, mtb-tocht gepland van 29 km (blauw - vijf).

Met drie man naar Houffalize gefietst, om daar te vertrekken (tien man moest één huren bij Houffa bike). Twas toch ook n leuk asfalttochtje ...

Parcour zelf in orde, bepijling heel in orde! (beter dan sommige Blosoroutes hier in Vlaanderen ...), mooi parcour, leuke steile beklimmingen. Voor de meesten was het wat te zwaar, maar ja, mtb in D Ardennen is altijd ietsje meer.

Smaakt naar meer eigenlijk ...
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

amaai als blauw 5 al zwaar was ik vindt dat nog één van de minste,ik heb ze allemaal gereden ondertussen en geef mij toch maar rood3 :wink:
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Dit week end eens de blauwe 5 en Rode 4 gereden , hoewel de 5 iets zwaarder is dan de rode 4 ben ik niettegenstaande de omgeving prachtig is om te fietsen wat op mij honger blijven zitten betreffende lastigheidsgraad en technische uitdagingen die zo goed als nihil zijn.

Maarja , waarschijnlijk te veel vergeleken met de groene 6 die ik vorig jaar gereden heb en tot nu toe mijn favoriet is.

Nu nog gele1 en rode 3 en kan ze allen met elkaar vergelijken.

Wij zaten in het dorpje limerle waar ik zag dat er plakkaatjes hingen van groene 2 en gele 1 (niet deze van houffalize) , ik wist niet dat ze 2 ritten zelfde kleur en nummer gaven en zou wel eens willen weten of er een algemeen overzicht bestaat van de uitgepijlde route's in regio la Roche/houffalize/enz?
point8
Mountainbiker

Post by point8 »

ik ga volgende week donderdag nog eens naar houffa met men broer.
dat is voor mij de 2 de keer dan, ik hoop dat het dan al wat beter lukt den eerste keer was ik gewoon dood lol.

ma nu gaan we eerste ne zwaardere doen en dan ne lichtere , dat we nog fris zitten op de zwaare.
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

zijn daar dan lichte routes :wink:
point8
Mountainbiker

Post by point8 »

lichtere :-)
Post Reply