14/06/09 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

Een filmke van de regionale TV om "in the mood" te blijven...
http://www.televesdre.eu/site/vtt_11e_e ... 9-115.html
Timpie
Mountainbiker

Post by Timpie »

Herder Steven wrote:
herder levi wrote:
s-biker gert wrote: Zijn er nog zo'n tochten die vergelijkbaar zijn in België (Theux en Houffamarathon heb ik al gedaan maar vind ik persoonlijk minder als de rdhf)
Ik kan enkel maar meespreken over diegene die ik zelf gedaan heb maar die van Olloy-sur-viroin,ik denk het eerste weekend van september,is ook ne hele mooie.Niet echt gekend ,héél gemoedelijke sfeer ,prachtige bosstroken met niet zo een spectaculair steile afdalingen als Malmedy maar deze moet je zeker eens doen.Je gaat niet teleurgesteld zijn.
Voor een verslagje van vorig jaar:
http://www.herders.be/verslagen/2008/0907.html
RDHF is de zwaarste in België...
Zolang er een herder (Steven genaamd) op 4-5 plaatsen op het parcours staat om je aan te moedigen en zorgt voor een extra bevoorrading valt dat nog goed mee ze! Nog een keer merci ze =D> =D> =D>
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Graag gedaan, mor volgend jaar hoop ik dat ze mij eens mogen bevoorraden... Je mist wel iets als je daar aan de kant staat... :-)
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

[quote="lowie"][quote="T4"]Klein vraagje ; weet er iemand welke camping het was is waar we (de 67km in elk geval) ergens op het einde zijn doorgereden?[/quote]
Camping du Moulin : http://www.demallemolen.be/
schitterend uitgangspunt om te biken en te wandelen - totale rust - op 2 km van Malmédy - ben er ook 2 nachten blijven slapen - nee, ik heb geen percent[/quote]

camping du moulin; totale rust, dan toch alleen als de ollanders niet verliezen op een ek/wk zoals vorig jaar. Toen was het alles behalve rustig...heb niets tegen feestgedruis maar de immer olijke Frans Bauer tot na den twaalven is er voor mij ewa over. Ze hebben er wel immens lekkere blauwe chimay :wink: :drunk:
Tabula Rasa
Mountainbiker

Post by Tabula Rasa »

lowie schreef:
T4 schreef:
Klein vraagje ; weet er iemand welke camping het was is waar we (de 67km in elk geval) ergens op het einde zijn doorgereden?

schitterend uitgangspunt om te biken en te wandelen - totale rust - op 2 km van Malmédy - ben er ook 2 nachten blijven slapen - nee, ik heb geen percent

Je mag er wel niet met een grote groep binnen. Wij wouden er met onze MTB club op WE ( +- 15 man ) maar moesten een weide verderop nemen zonder enige voorziening van electriceit of dergelijke.
Ze zagen ons daar liever niet toekomen.Hebben dan maar voor een andere gekozen.
Hoop niet off-topic te gaan maar kan iemand een camping suggereren in Bouillon met het oog op de Grand Raid Godefroy? Bij voorkeur camping zonder Hollanders :wink:
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

[quote="Tabula Rasa"][quote]lowie schreef:
T4 schreef:
Klein vraagje ; weet er iemand welke camping het was is waar we (de 67km in elk geval) ergens op het einde zijn doorgereden?

schitterend uitgangspunt om te biken en te wandelen - totale rust - op 2 km van Malmédy - ben er ook 2 nachten blijven slapen - nee, ik heb geen percent

Je mag er wel niet met een grote groep binnen. Wij wouden er met onze MTB club op WE ( +- 15 man ) maar moesten een weide verderop nemen zonder enige voorziening van electriceit of dergelijke.
Ze zagen ons daar liever niet toekomen.Hebben dan maar voor een andere gekozen.[/quote]

Hoop niet off-topic te gaan maar kan iemand een camping suggereren in Bouillon met het oog op de Grand Raid Godefroy? Bij voorkeur camping zonder Hollanders :wink:[/quote]

halliru aan de ourthe en op 500 vlakke meters van het centrum, redelijk rustig (gemeentecamping zonder café)
moulin de la falize: boven op een heuvel, vorig jaar te dicht tegen de start (tent met muziek tot na 24 uur), als ik me nie vergis eigendom van Alain P, geestelijke vader van de grg.
Tabula Rasa
Mountainbiker

Post by Tabula Rasa »

ok ... bedankt voor het snelle antwoord
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

Willy D wrote: halliru aan de ourthe
Sorry Willy ... aan de Semois...
Zoniet gaat je ergens tussen Houffalize en La Roche overnachten... :wink:
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Berthold wrote:
Willy D wrote: halliru aan de ourthe
Sorry Willy ... aan de Semois...
Zoniet gaat je ergens tussen Houffalize en La Roche overnachten... :wink:
oepssss :oops: :wink: nochtans ook mooi voor een fietstochtje :lol:
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

Als iemand startnr 129, 133 of 517 had, die mag me pb'en... heb nog foto van bij sportograf waar die persoon op staat :wink:
Post Reply