14/06/09 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
de skerpen
- Mountainbiker
Post by de skerpen »
Na 2x de 65 gereden te hebben mij eens gewaagd aan de 90 km . De helling net voor (nr 4) en na ( nr 3) de laatste bev. waren volgens mij de zwaarste . Enkele meters moeten stappen maar 'k was zeker niet alleen .
Superdeluxe tocht waar ik volgend jaar terug wil bij zijn . Mss dan terug met vrienden want alleen is maar alleen .
Superdeluxe tocht waar ik volgend jaar terug wil bij zijn . Mss dan terug met vrienden want alleen is maar alleen .
-
Jean-Baptiste
- Mountainbiker
Post by Jean-Baptiste »
Fantastisch stukske. Dat was het enige waar ik eens kon bijkomen/recupereren. Was toch geen beginnen aan om uw voorligger in te halen of een haastigaard door te laten.farmer/cowboy wrote:Was mijn derde deelname, op't gemakske gereden, kwestie mezelf nie tegen te komen. Al goed da de gevreesde onweersbui uitbleef! Parcours lag nog behoorlijk, al zou ik sommige stukken eruit halen. Zoals ditte:
Hoort meer in ne wandeltocht mijn inziens, is toch niet te rijden. Is er wel heel mooi maar brengt niks bij aan de mountainbiketocht. En als da stuk onmisbaar is ifv verbinding of zo toch nog liever een paar zware asfaltklims in den omweg dan deze gevaarlijk gladde wandelpad.
-
farmer/cowboy
- Mountainbiker
Post by farmer/cowboy »
Heb zeker op 7 of 8 verschillende klims (de ene al steiler dan de andere) een paar foto's gemaakt, en kijk maar eens na op hoeveel van die klims er gereden wordt!!!

Hierbij alvast 3 van de 18 filmpjes:
(dat stuk met die rotsen hierboven afgebeeld heb ik ook nog helemaal vastgelegd)
- start, met een groot gedeelte van de startklim (inclusief een domme crash van mij
- stukje offroad
- leuk stuk offroad
(dat stuk met die rotsen hierboven afgebeeld heb ik ook nog helemaal vastgelegd)
- start, met een groot gedeelte van de startklim (inclusief een domme crash van mij
- stukje offroad
- leuk stuk offroad
goh nee, niet moeilijk, maar veel mensen hadden misschien de schrik te pakken?KoRn wrote:die laatste afdaling, was die zo moeilijk, veel volk te voet blijkbaar
Met welke camera maakt ge uw filmkes?
Ik ben er alleszinds ook afgereden, maar ge had niet overal evenveel grip. Het was van dat donker mul zand (beetje mest-achtig
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Post by BikingBrecht »
Ik vind het ook niet erg dat dergelijke stappassages in het parcours zitten. Het hoort er gewoon bij.Jean-Baptiste wrote:Fantastisch stukske. Dat was het enige waar ik eens kon bijkomen/recupereren. Was toch geen beginnen aan om uw voorligger in te halen of een haastigaard door te laten.farmer/cowboy wrote:Was mijn derde deelname, op't gemakske gereden, kwestie mezelf nie tegen te komen. Al goed da de gevreesde onweersbui uitbleef! Parcours lag nog behoorlijk, al zou ik sommige stukken eruit halen. Zoals ditte:
http://www.mountainbikemovies.net/startfotos/raid09.jpg
Hoort meer in ne wandeltocht mijn inziens, is toch niet te rijden. Is er wel heel mooi maar brengt niks bij aan de mountainbiketocht. En als da stuk onmisbaar is ifv verbinding of zo toch nog liever een paar zware asfaltklims in den omweg dan deze gevaarlijk gladde wandelpad.
Het enige probleem dat ik bij dergelijke rotsen heb, is dat je fietschoenen met hun schoenplaatjes er wel eens kunnen voorzorgen dat je een uitschuiver maakt. Is gelukkig nog niet gebeurd. Maar je moet toch steeds voorzichtig zijn.
Ik weet dat hiervoor van de combi fiets-wandelschoenen op de markt zijn, maar deze schoenen zien er ongelooflijk warm uit. Was dat te doen bij zo'n warm weer zoals in Malmedy?
Voor de rest heb ik genoten van de 90km. In de tweede klim wel wat last gehad van spierpijn. Maar dat is gelukkig overgegaan.
Verder zijn er blijkbaar weer een paar insekten geweest die het leuk vonden om mijn kontje aan te vallen.
- Rode Kogel
- Mountainbiker
Post by Rode Kogel »
mijn eerste keer malmedy en de 115km. Wat een knappe tocht en vooral die kloof, riviertje, wandelstukken (hoort erbij) en technische klimmen en afdalingen. verslag op: http://flandriateam.blogspot.com/

-
farmer/cowboy
- Mountainbiker
Post by farmer/cowboy »
In de start reed je in de buurt van iemand met een Volvo / Cannondale tenue op een Trek EX. Met die kerel heb ik in het laatste deel nog een heel eind samen gereden. Zijn kaars was nog even groot (lees: klein) als die van mij. Heb m nog gïnviteerd op de EX meeting op 12 juli in Aiwaille.mtbdriver wrote:Hierbij alvast 3 van de 18 filmpjes:
- stukje offroad
- leuk stuk offroad
En de kwaliteit van je filmpjes valt mee!