21/06/2009 Wellen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mystix
Mountainbiker
Location: Granville Fuse 2008 & Ridley Thunder... tailored - kader = orig.

21/06/2009 Wellen

Post by Mystix »

Nu Bigarreaux het niet haalde moeten wij jullie onze haspengouwse streek leren kennen!

Zondag 21 juni organiseert teamfortuna.be haar tweede toertocht doorheen het heuvelachtig lappendeken van haspengouw met zijn fruitboomgaarden en prachtige vergezichten.

Vertrek ligt aan het voetbalveld van KVK Wellen (midden in de driehoek Hasselt - Sint Truiden - Tongeren), Houtstraat 3830 Wellen
Extra gemotiveerde mensen trachten u een prachtige tocht voor te schotelen met afstanden van:
- 25 km
- 37 km
- 50 km

- 2 bevoorradingsposten

- bikewash

- bikeparking

- voldoende propere gescheiden douches

- GRATIS TOMBOLA/DEELNEMER met mooie prijzen

- LEDEN 2.5€ - NIET LEDEN 3.5€

- De minpunten van onze vorige editie worden dit jaar weggewerkt en dus kan onze tweede editie enkel maar beter worden. zie comment vorig jaar
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... ght=wellen

voor meer info, zie http://www.teamfortuna.be

Image
joery
Mountainbiker

Post by joery »

ik zal er zijn voor de 50km een thuisparkoer is altijd welkom.
Gaat deze alleen in wellen of is borgloon er ook bij.
Mystix
Mountainbiker

Post by Mystix »

Via een aanloop over het parcours van Wellen (waarvan we weten dat het vrijwel vlak is) zal je naar Borgloon trekken om daar het heuvelachtig landschap te kunnen trotseren.
Mbiker
Mountainbiker

Post by Mbiker »

Gaat deze grotendeels over de Bloso route van Borgloon?
Geoffe
Mountainbiker

Post by Geoffe »

Vorig jaar enorm genoten van de 50 km; wat een mooie van de streek) 8). Niet dat ik mag klagen in Scherpenheuvel, maar toch eens iets anders ...
Dju toch dat ik zondag de wagen niet heb, anders had ik zeker afgekomen. 't Zal Waanrode worden :drunk:
pipel
Mountainbiker

Post by pipel »

We hebben de voorbije dagen 't parcours verschillende keren afgelegd en 't ligt er schitterend bij, de effectieve afstanden zijn:
- 25km: ideaal voor een beginnend MTB'er
- 35km: perfect voor de gemiddelde MTB'er, dus voor iemand die toch al iets meer in de benen heeft (of iemand met wat minder tijd)
- 48km: de topper: prachtig golvend parcours (HM niet bekend) in een schitterende omgeving.

zoals bekend (of niet) gaat het parcours inderdaad veelal over de vaste routes van wellen en borgloon, de 2 belangrijkste redenen zijn:
1. in Borgloon zijn dat nu éénmaal de mooiste (onverharde) wegen en paden
2. de gemeente(s), provincie en bos en groen geven GEEN toelating meer om van die routes af te wijken, 't is dus kiezen ofwel de strijd staken en niks meer organiseren ofwel dankzij een sublieme omkadering toch iedereen een prachtige rit aanbieden.
WIJ GAAN VOOR OPTIE 2 en hopen dat jullie ons zondag na de rit gelijk geven!!
Focuske1982
Mountainbiker

Post by Focuske1982 »

Mooie TT, alles goed en voldoende aangegeven, goede bevoorrading, kortom dik in orde ! :-D
En daarenboven nog geluk met het weer gehad, waren rond half 9 droog vertrokken en ook droog binnen gekomen . 8)

De foto’s die er genomen zijn bij de eerste bevoorrading, waar kan men die bekijken ?

Grtjs
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Zeer mooie TT, geen enkel opmerking, enkel ik had een bui op mijn dak gekregen , ik ben benieuwd naar de foto's.

Spijtig dat het veel bloso was, maar de oorzaak ligt aan de gemeenten die zo bekrompen zijn en geen andere routen meer toelaten aan de organisatie's, ze maken het mtb kapot in de limburg. Zouden beter daar eens over nadenken, is ten slotte toch toerisme en brengt toch op. En als we alleen rijden mag dan alles en mogen overal komen maarja politiek.

Aan de organistie doe zo verder, ik kom zeker terug
Last edited by nidecker on Mon 22 Jun 2009 14:28, edited 1 time in total.
Mystix
Mountainbiker

Post by Mystix »

Hallo,

alvast aan iedereen bedankt voor jullie deelname. Voor ons is de tocht ook perfect verlopen want er gebeurden toch geen ongevallen.
De opkomst was wat minder dan vorig jaar maarja waaraan ligt zoiets?
Degene die aanwezig waren vonden het toch goed dus dan zijn we dik tevreden om onze steen bij te dragen bij het uitbouwen van mountainbiketochten in Zuid-Limburg

Foto's zijn weldra bezichtbaar en GRATIS te downloaden op onze website

http://www.teamfortuna.be

Vermoedelijk zal ik ze woensdag ontvangen van de fotograaf en zullen ze woensdag/donderdag online staan.

Groeten,

Rob
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

De foto's staan erop, enkel de laatste 4 pag. kunnen we niet vergroten, server not found als fout melding
Post Reply