Probeer ook altijd lange mouwen en lange broek aan te doen maar bij +25°C ...jaro wrote:Zonder zever, die spray kan je in elke apotheek kopen en als dat bij jou niet werkt ( wat me zou verwonderen ) is er maat één methode en dat is een lange broek en mouwstukken aandoen. dat werkt altijd.
Tot zover het einde van mijn bijdrage.
Hoe teken te voorkomen
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- BramDR
- Mountainbiker
- Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
- Ilyes
- Mountainbiker
Er wordt beweert dat lookpillen helpen, wordt ook bij honden gebruikt. Deet spray kan inderdaad helpen in eerste instantie.
Opletten bij haltes: sommige teeksoorten zitten op bladeren van loofbomen en laten zich vallen als ze een warmte bron opsporen onder zich, ze kruipen dan zo snel mogelijk naar de zone waar het lekker warm en donker is (huidplooien), vandaar dat ze vaak op moeilijk te bereiken of zichtbare plaatsen zitten.
Na verwijderen best verbranden want als je ze platduwt kunnen eventuele eitjes nog steeds uitbroeden en het laatste wat we willen is overheerst worden door die rotbeestjes!
Opletten bij haltes: sommige teeksoorten zitten op bladeren van loofbomen en laten zich vallen als ze een warmte bron opsporen onder zich, ze kruipen dan zo snel mogelijk naar de zone waar het lekker warm en donker is (huidplooien), vandaar dat ze vaak op moeilijk te bereiken of zichtbare plaatsen zitten.
Na verwijderen best verbranden want als je ze platduwt kunnen eventuele eitjes nog steeds uitbroeden en het laatste wat we willen is overheerst worden door die rotbeestjes!
- Ilyes
- Mountainbiker
Er wordt beweert dat lookpillen helpen, wordt ook bij honden gebruikt. Deet spray kan inderdaad helpen in eerste instantie.
Dit jaar toch al een teek of 5 mogen eruittrekken. Eentje plooi tussen borst en schouder, de rest eigenlijk allemaal rond de lies. 't Waren precies wel allemaal mannekes want ze waren nogal aan de kleine kant. Soms denkt ge dat het gewoon pigment is....
In m'n jeugd te maken gehad met de gekende vlekken, maar daar heb 'k de teken eigenlijk nooit gezien.
De bacteriën in het lichaam van de teek hebben 24 à 48 uur nodig om in het speeksel van de teek te komen...
In m'n jeugd te maken gehad met de gekende vlekken, maar daar heb 'k de teken eigenlijk nooit gezien.
De bacteriën in het lichaam van de teek hebben 24 à 48 uur nodig om in het speeksel van de teek te komen...
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
- Herder Alex²
- Mountainbiker
- Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017
Post by Herder Alex² »
Verleden week in bos van Wachtebeke. Effe gestopt om te plassen en ze waren al op weg hogeropKillerbe wrote:Wat zijn de gevaarlijkste streken?
Vanaf nu : al rijdend plassen !!
Let dus op als je mij inhaalt
- Kameel^
- Mountainbiker
gisteren had ik ook weer prijs
om 14u vertrokken met de mtb
om 17u zag ik een teek over m'n arm lopen maar die zat nog nie vast
om 17u15 zat er ene op mijn kuit, al vastgebeten, op een plek waar ik zogezegde anti-tekenspray had gespoten (nu geloof ik wel nie dat da helpt want er zit geen DEET in, maar de apotheek had niks straffers
)
om 17u50 ging ik in de douche en vond ik er nog ene op mijn enkel, ook al vastgebeten
why me?
om 14u vertrokken met de mtb
om 17u zag ik een teek over m'n arm lopen maar die zat nog nie vast
om 17u15 zat er ene op mijn kuit, al vastgebeten, op een plek waar ik zogezegde anti-tekenspray had gespoten (nu geloof ik wel nie dat da helpt want er zit geen DEET in, maar de apotheek had niks straffers
om 17u50 ging ik in de douche en vond ik er nog ene op mijn enkel, ook al vastgebeten
why me?