13/06/09 REGIOTOUR 2009

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
edse
Mountainbiker

Post by edse »

Gisteren voor de eerste maal de regiotour geproefd en lekker bevonden.
Voor mij was de 70km vanuit herzele mooi en voldoende.Genoten van de zon.Eigenlijk maar 64km op de teller,bij jullie ook?
Herder Alex² wrote:
Het meest stomste plakaat ooit op een toertocht, heb ik spijtig genoeg vergeten fotograferen #-o , maar het luidde :"opgelet, wegdek in slechte staat". Bleek een paar omhooggeduwde asfaltbergskes te zijn van 10 cm hoog ... #-o :-D
inderdaad,toen dacht ik efkes "hey daar komen we voor hé".
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

edse wrote:Gisteren voor de eerste maal de regiotour geproefd en lekker bevonden.
Voor mij was de 70km vanuit herzele mooi en voldoende.Genoten van de zon.Eigenlijk maar 64km op de teller,bij jullie ook?
Herder Alex² wrote:
Het meest stomste plakaat ooit op een toertocht, heb ik spijtig genoeg vergeten fotograferen #-o , maar het luidde :"opgelet, wegdek in slechte staat". Bleek een paar omhooggeduwde asfaltbergskes te zijn van 10 cm hoog ... #-o :-D
Ik dacht toen effe van...."Hei, is er hier in Oost-Vlaanderen eigenlijk wel ne weg die in goeie staat is ?"

Zo waren die bordjes van "Gevaarlijk punt" nogal verwarrend ook...Misschien beter een bordje "Opgepast, rijweg" "Opgepast, kruispunt" en "Opgepast, moeilijke passage"....
goldfinger
Mountainbiker

Post by goldfinger »

pvandebe wrote:
edse wrote:Gisteren voor de eerste maal de regiotour geproefd en lekker bevonden.
Herder Alex² wrote:
Ik dacht toen effe van...."Hei, is er hier in Oost-Vlaanderen eigenlijk wel ne weg die in goeie staat is ?"

Zo waren die bordjes van "Gevaarlijk punt" nogal verwarrend ook...Misschien beter een bordje "Opgepast, rijweg" "Opgepast, kruispunt" en "Opgepast, moeilijke passage"....
"opgepast : hier komt pvandebe voorbij" :-)
Noobie
Mountainbiker

Post by Noobie »

duff wrote:
Noobie wrote:
Noobie wrote:Vandaag uit Zottegem vertrokken voor de 100 km en ik moet zeggen dat het een ontspannend tochtje was. Niet echt geforceerd vandaag, op het gemak gereden met het gedacht dat De Muur en omstreken laat in de toer kwam, maar uiteindelijk alles goed verteerd. De toer afgesloten met een broodje worst en een blonden :bounce:
Inderdaad misschien wat veel baan, maar hou toch altijd in het hoofd dat met omstandigheden zoals vorig jaar je wel héél tevreden zou zijn met wat wegstroken.
Ik geloof dat ik je bij de bevoorrading zien staan heb (in een blauwe tenu) toen je over de verzekeringspapieren bezig was. Spijtig voorval, in elk geval een vlot herstel gewenst en dan terug de velo op.

Indien het volgend jaar weer zo'n weertje is ga ik voor de 130.
kan zijn hoor!
ikzelf had een tenueke aan van S Bikes. idd hopelijk vlotte en goede genezing, dat ik terug kan beginnen trainen.

Als ik mij niet vergis is jullie tenue grotendeels zwart van kleur, diegene dat ik zien staan heb bij de bevoorrading in "Giesbaarg" had een blauwe tenue aan. Dus blijkbaar ben je niet alleen met een gebroken sleutelbeen.
sensaboy
Mountainbiker

Post by sensaboy »

er zijn onderweg foto's genomen weet iemand waar we die kunnen terugvinden ?
slik20
Mountainbiker

Post by slik20 »

ook genoten van een perfecte tocht
het zit hem soms in de details hé - op elke bv materiaalpost
-bij gevaarlijke plaatsen dranghekkens

mij zien ze hier volgend jaar terug
Billy_47
Mountainbiker
Location: Granville Fuse 1.0 + Scott Spark RC + Scott Scale RC 29

Post by Billy_47 »

Herder Alex² wrote:want veel medebikers ben ik niet tegengekomen ... Enkel in Zottegem en Herzele zag ik wat volk. #-o :-D
Nog een geluk dan dat ik daar juist voorbij kwam om een fotootje van te schieten.
stormvision
Mountainbiker

Post by stormvision »

Voor de eerste keer ook meegedaan aan de Regotour (100 km). Ik verwachtte iets in de zin van de Ronde van Vlaanderen voor MTB aangezien het zich ook wat in de buurt afspeelde en de afstand gelijk was en inderdaad, 't had er wat van weg. Vertrokken in Nederhasselt rond 8u en ik moet zeggen, er was één iets wat me enorm opviel : er was praktisch geen volk ... Er stond een groot bord langs de weg : 'Let op : volkstoeloop'. Ik moet zeggen, een volkstoeloop was het allerminst. Ook bij de eerste bevoorrading was er naast ons groepje maar één ander groepje aanwezig. Zo was het eigenlijk de hele rit.

Het parcour zelf was degelijk, geen echte extremen, goed berijdbaar, bepijling sms heel goed, soms wat minder maar ik heb nog erger gehad dus eigenlijk geen klagen hier. De Muur kwam voor ons in het begin en ik was er over voor ik het wist. Na een km of 70 voelde ik het doortrekken op een helling al wat meer in de benen dus van dan af aan was het iets meer op karakter maar uiteindelijk vermoeid maar zeker niet afgepeigerd toegekomen (en zo was het ook de bedoeling) met een gemiddelde van 23,3 km/u (Ronde van Vlaanderen was 23,8 km/h dus iets trager). Volgend jaar weer ? Misschien wel en dan es de volle afstand proberen ...
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Nog niet eerder op de computer geraakt, maar toch ook nog even meegeven dat de Regiotour 2009 weer heel leuk was. Relatief droog parcours, prachtig weer, enkel mooie hellingen, mooie zichten en goed gezelschap. Met gelegenheidssteenbakker Kadeetje erbij met vier vertrokken en de ganse tijd samengebleven.

't Was niet zo druk als anders, weinig bekend volk, maar wel al na zo'n50km voor het eerst bijgehaald door Kenny, Katrien20 en Fritsie. De laatste twee waren een kwartier na ons vertrokken en gingen voor de 130. Nadat ze ons in G'bergen definitief eraf reden, nog opgewacht in Zottegem en ze klokten precies binnen de tijd af. =D>

Genoten van deze tocht, idd wat meer road dan bv de Herderstocht, maar je moet tochten en streken met elkaar vergelijken of je moet nergens nog gaan (of 't is naar de Alpen of zo). Best geamuseerd op de hellingen, zeker in G'bergen, wist niet dat ik nog zo snel kon klimmen.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Zaterdag reed ik voor de tweede keer de regiotoer. Na de moddereditie van vorig jaar mochten we nu een goed berijdbare omloop verwachten. Samen met Kenny (tot in Geraardsbergen) en Katrien gereden. Tot aan de laatste bevoorrading in Lierde waren de benen nog vrij goed...maar daarna een serieus klopke van de hamer gekregen. Toen moesten we nog de prachtige, maar zware lus van Brakel rijden. :-? Bedankt om enkele keren te wachten, Katrien. =D> Achteraf nog een deugddoende Ename gedronken in het gezelschap van Katrien, Kadeetje en Lichterveldenaere. In tegenstelling tot sommige kommentaren die ik hier lees, vind ik de regiotoer een leuke, goed georganiseerde marathon. Wanneer men echter de prachtige "herdersmarathon" als vergelijkingsbasis neemt, dan vrees ik dat heel wat organisaties in Vlaanderen uit de boot zullen vallen. Elke tocht heeft zijn eigen karakter en zijn waarde. Een minpuntje was de bepijling. Soms hingen de pijltjes reeds 20 meter op voorhand ...op andere plaatsen dan weer vrij laat wat af en toe tot verwarring leidde. Het leuke, afwisselende parcours, het toffe gezelschap en het stralende weer maakten er zaterdag een dagje van om te genieten. =D> =D> Bedankt en tot volgend jaar. =D> =D> Waarschijnlijk kijk ik dan wel eventjes hoe het parcoursverloop er uitziet, zodat de bijkomende lus van 30 km niet op het einde komt. :wink:
Post Reply