dan is de zin wel snel over
hoe best afvallen
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
bedenk gewoon dat snoep vergif is, en enkel je tanden gaan rotten :)
-
Simp
- Mountainbiker
Kan je volgens u dan blijven trainen tijdens een proteïnedieet?sunn xtreme wrote:de meesten hebben inderdaad een probleem met proteine dieeten...
vaak komt dat ook omdat ze ook al verkeerd zijn ingelicht.
er horen daar ALTIJD extra supplementen bijgenomen te worden.
er dient ALTIJD een bepaalde combinatie gebruikt te worden....
er zijn proteine dieeten die , zeg maar gerust, te drastisch zijn, en vooral verkeerd ineen zitten (qua dosering over de hele dag en hoeveel maal)
wie echt veel overgewicht heeft en op korte tijd die 30kg afvalt die werd opgenoemt, ziet er inderdaad niet uit.
oorzaak nr1 is vooral : die houd fase 1 veel te lang aan, wat resulteert in zeer snel zeer veel afvallen maar wel op de verkeerde manier voor het lichaam.
probleem bij die persoon is ook uiterlijk : het vel hangt overal los aan.
na een paar weken dien je al aanpassingen te gaan maken om uit fase 1 te gaan stappen .... fase 2 val je nog af, maar is wat aangepaster en het afvallen gebeurd nu trager, terwijl je sport of niet sport. de huid zal ook meer geleidelijk gaan volgen, omdat het geen geweldige vaart aanhoud.
een proteine dieet kan volledig verantwoord gebruikt worden, maar er moet heus meer uitleg bij zijn en vooral bepaalde noodzakelijke supplementen mee ingecalculeerd worden...
laat informatie inzake zulke dieeten, nu net een groot probleem zijn...
vaak is het van : volg dat en trek uw plan, ge valt wel af....
Ik wou dat het waar was, maar bij mij is de zin in zoet helemaal niet over. Nooit. Tenzij ik me ziek heb gegeten.bedenk gewoon dat snoep vergif is, en enkel je tanden gaan rotten :)
Maar wat dan met wat ik hoorde en las over de QuickStep profs (en andere beroepswielrenners): die eten met veel goesting én met toestemming van de teamarts 's ochtends van die speculoospasta: mierzoet, maar zeer calorierijk, en dat kunnen ze gebruiken voor een lange training of een koers.
En 's avonds mogen ze bijna voluit snoepen: van die 'wine gums' (of toch iets van die aard), precies omdat dit niet vet is, maar bijna puur glucose. En dus goed voor iemand die zoveel energie verliest door hard te fietsen.
Maar wat dan met die verderfelijke suiker in al dat snoep?
mij is gezegd dat ik een koolhydraat rijk en vetarm dieet moet volgen en tijdens de inspanningen stoffen met een hoge glycemsiche index en voor en na een lage glycemische index. Die GI komt neer op de snelheid en de piek dat de koolhydraten worden omgezet in bruikbare energie en een lage GI geeft een lange en minder hoge energie afgifte en een hoge GI geeft een korte en hoge energie afgifte.
op de volgende sites staat er beetje meer uitleg over die GI.
http://www.metabolisme.be/dieet/glycemi ... palen.html
http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.n ... ndex#lijst
nu moet ik eerlijk zijn dat ik dit nog niet op mijn voeding toe pas, onder het motto niet te veel in 1 keer veranderen wil ik eerst zien wat regelmatige training doet met mijn lichaam en ik ben nog maar net begonnen aan het opbouwen vanaf nul.
op de volgende sites staat er beetje meer uitleg over die GI.
http://www.metabolisme.be/dieet/glycemi ... palen.html
http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.n ... ndex#lijst
nu moet ik eerlijk zijn dat ik dit nog niet op mijn voeding toe pas, onder het motto niet te veel in 1 keer veranderen wil ik eerst zien wat regelmatige training doet met mijn lichaam en ik ben nog maar net begonnen aan het opbouwen vanaf nul.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
@SIMP : ja je kan blijven trainen met zulk dieet.
moet wel zeggen dat men beter zelf de moeite doet om zulk dieet te balanceren, dan een doos van de apotheek op te halen die -
1) bijzonder eenzijdig is, en erg arm aan mineralen
2) vreemd genoeg overal suiker heeft inzitten terwijl de reserves juist moet slinken
3)veel bindingsmiddelen beschikt die op dat vlak uw dieet in de weg staan
4) vooral veel vragen doet oprijzen, omdat je geen fruit mag eten !!! (zeker geen appelsienen, pompelmoes etc...)
stel je zelf een dieet samen op eiwitten, gecombineerd met fruit en groenten (fruit = kiwi, appelsienen, citroenen, pompelmoes, ananas, waar veel mineralen inzitten) en heel vaak vis, kom je een heel eind ver en je zal minder snel 'uit balans' komen.
geen fruit zoals : peren, appelen, bananen, advokaat etc.. enkel bovengenoemden eten.
bv :
s'morgens
milkshake,
1 tas thee (groene of mate-thee),
1 glas water
10u-tje = kiwi of ananas
middag
vis met 75gr witte rijst , glas geperst appelsiensap en 1 citroen, dessert 1 kop youghurt natuur
1 kop thee (liefst groene of mate-thee)
1 glas water
4u-tje kiwi met ananas of pompelmoes, of milkshake
avondeten
GROENE groenten naar believen, mag ajuin en verse paprika toegevoegd zijn en / of 1 tomaat
mag vis toegevoegd zijn (voorkeur)
1kop youghurt natuur
1 kop groene of mate-thee
1 glas water
daarna niks meer eten.
voorzie dagelijk toch 1,5 liter water te drinken. (tussendoor drinken mag dus wel.
VERBODEN :
----------------
pastas !! ALLE suikerhoudende frisdranken !!!!!! varkensvlees !!!!! brood en granen !!! bananen !!! sausen !!!!
kortom, alles wat een hoop kolhydraten bevat
de bedoeling is dat je glucides opraken en zo je reserves (het overtollige vet dus) aangesproken word en omgezte worden in de noodzakelijke brandstof.
de suikers hier haal je uit het fruit. voordeel van dit type suikers is dat ze snel aangewend kunnen worden, niet belastend werken en niet zo calorievol zijn als gerafineerden. uw suikerspiegel zal ook gelijkmatiger blijven dan met gerafineerde suikers (geeft pieken an dalen korte tijd na inname).
1e en 2e week zijn hard (vanaf dag 4 -7 zijn voor velen zwaar) wegens het op zijn van de glucide reserves, wat absoluut de bedoeling is van zulk dieet.
nadien word het iets milder.... beetje toevoegen van iets meer kolhydraat (bv WITTE rijst / pasta, af te wegen)
bij voorkeur op de middag te eten.
het avondmenu blijft idem.
is vrij streng doch wel verantwoord, en gebalanceerder. de kolhydraten liggen redelijk laag per dag in de eerste week / 2 weken maar dat is noodzakelijk om volledige ketose fase te verkrijgen (puur vetverbranden)
bij milderen van het regime, absoluut het eten afwegen dat kolhydraten bevat.
1 raad :
NIET toepassen in volle seizoen, die wedstrijden rijden.
zij moeten vooral de inname meer beperken, en vooral op het eerste deel van de week het strengste deel concentreren (erg kolhydraatarm)
eiwit MOET prioriteit blijven.
wie voor de fun rijd heeft natuurlijk veel meer vrijheid om dit toe te passen op gelijk welke moment.
er zijn nog wel varianten, maar voor de eerste 2 weken is dit wel een goede, en je krijgt de minimum noodzakelijke suikers uit het fruit binnen, plus dat je alsnog een redelijk grote variatie aan mineralen binnenkrijgt.
wel bij in te nemen als supplement !!! Magnesium en Calcium gedurende het eiwitgerichte dieet dat je volgt
dit is maar een voorbeeld, wel doeltreffend en kost geen berg geld zoals een apotheekdoos.
er zitten altijd enkele basiselementen in die terugkeren :
VEEL eiwitten (bv uit vis, en shakes)
veel grotenten
veel fruit dat zuren , antioxydanten en mineralen bevat (citroen, pompelmoes, ananas, kiwi)
milkshakes LIEFST met water ipv melk (versneld opname en is veel minder belastend dan melk, melk bevat ook nog een basis dierlijk vet = uit den boze in het dieet)
ingeval van melk : SOJAMELK natuur of vanille, GEEN andere varianten !!!!
moet wel zeggen dat men beter zelf de moeite doet om zulk dieet te balanceren, dan een doos van de apotheek op te halen die -
1) bijzonder eenzijdig is, en erg arm aan mineralen
2) vreemd genoeg overal suiker heeft inzitten terwijl de reserves juist moet slinken
3)veel bindingsmiddelen beschikt die op dat vlak uw dieet in de weg staan
4) vooral veel vragen doet oprijzen, omdat je geen fruit mag eten !!! (zeker geen appelsienen, pompelmoes etc...)
stel je zelf een dieet samen op eiwitten, gecombineerd met fruit en groenten (fruit = kiwi, appelsienen, citroenen, pompelmoes, ananas, waar veel mineralen inzitten) en heel vaak vis, kom je een heel eind ver en je zal minder snel 'uit balans' komen.
geen fruit zoals : peren, appelen, bananen, advokaat etc.. enkel bovengenoemden eten.
bv :
s'morgens
milkshake,
1 tas thee (groene of mate-thee),
1 glas water
10u-tje = kiwi of ananas
middag
vis met 75gr witte rijst , glas geperst appelsiensap en 1 citroen, dessert 1 kop youghurt natuur
1 kop thee (liefst groene of mate-thee)
1 glas water
4u-tje kiwi met ananas of pompelmoes, of milkshake
avondeten
GROENE groenten naar believen, mag ajuin en verse paprika toegevoegd zijn en / of 1 tomaat
mag vis toegevoegd zijn (voorkeur)
1kop youghurt natuur
1 kop groene of mate-thee
1 glas water
daarna niks meer eten.
voorzie dagelijk toch 1,5 liter water te drinken. (tussendoor drinken mag dus wel.
VERBODEN :
----------------
pastas !! ALLE suikerhoudende frisdranken !!!!!! varkensvlees !!!!! brood en granen !!! bananen !!! sausen !!!!
kortom, alles wat een hoop kolhydraten bevat
de bedoeling is dat je glucides opraken en zo je reserves (het overtollige vet dus) aangesproken word en omgezte worden in de noodzakelijke brandstof.
de suikers hier haal je uit het fruit. voordeel van dit type suikers is dat ze snel aangewend kunnen worden, niet belastend werken en niet zo calorievol zijn als gerafineerden. uw suikerspiegel zal ook gelijkmatiger blijven dan met gerafineerde suikers (geeft pieken an dalen korte tijd na inname).
1e en 2e week zijn hard (vanaf dag 4 -7 zijn voor velen zwaar) wegens het op zijn van de glucide reserves, wat absoluut de bedoeling is van zulk dieet.
nadien word het iets milder.... beetje toevoegen van iets meer kolhydraat (bv WITTE rijst / pasta, af te wegen)
bij voorkeur op de middag te eten.
het avondmenu blijft idem.
is vrij streng doch wel verantwoord, en gebalanceerder. de kolhydraten liggen redelijk laag per dag in de eerste week / 2 weken maar dat is noodzakelijk om volledige ketose fase te verkrijgen (puur vetverbranden)
bij milderen van het regime, absoluut het eten afwegen dat kolhydraten bevat.
1 raad :
NIET toepassen in volle seizoen, die wedstrijden rijden.
zij moeten vooral de inname meer beperken, en vooral op het eerste deel van de week het strengste deel concentreren (erg kolhydraatarm)
eiwit MOET prioriteit blijven.
wie voor de fun rijd heeft natuurlijk veel meer vrijheid om dit toe te passen op gelijk welke moment.
er zijn nog wel varianten, maar voor de eerste 2 weken is dit wel een goede, en je krijgt de minimum noodzakelijke suikers uit het fruit binnen, plus dat je alsnog een redelijk grote variatie aan mineralen binnenkrijgt.
wel bij in te nemen als supplement !!! Magnesium en Calcium gedurende het eiwitgerichte dieet dat je volgt
dit is maar een voorbeeld, wel doeltreffend en kost geen berg geld zoals een apotheekdoos.
er zitten altijd enkele basiselementen in die terugkeren :
VEEL eiwitten (bv uit vis, en shakes)
veel grotenten
veel fruit dat zuren , antioxydanten en mineralen bevat (citroen, pompelmoes, ananas, kiwi)
milkshakes LIEFST met water ipv melk (versneld opname en is veel minder belastend dan melk, melk bevat ook nog een basis dierlijk vet = uit den boze in het dieet)
ingeval van melk : SOJAMELK natuur of vanille, GEEN andere varianten !!!!
Heb dat proteine of Atkinsdieet ook geprobeerd en ben er ook niks mee afgevallen, je voelt je alleen rotslecht.
Ben nu sinds een twee maand met begleiding van arts met Reductil gestart en na van 124 naar 110 gegaan te zijn voor 1m89 ook terug aan het biken, verlies zo goed als geen gewicht meer momenteel (1 kg per week max) tov de eerste weken maar zie aan mijn kledij en aan mijn vetpercentage dat er wel centimeters afgaan en spiermassa bijkomt.
Gewoon veel water drinken en eet veel minder grote porties (eigenlijk altijd vrij gezond gegeten) Moet me soms dwingen om iets te eten, met als resultaat dat ik gisteren met de late niet gegeten heb (gewoon vergeten) en deze ochtend na een kom muesli en 1 boterham de Neroroute ben gaan doen, op 20 km ongeveer klopke van de hamer gekregen en voel me nu nog altijd na veel water, een liter aquarius en een avondmaal nog altijfd gelijk een vod :p dus toch beetje meer eten denk ik
Ben nu sinds een twee maand met begleiding van arts met Reductil gestart en na van 124 naar 110 gegaan te zijn voor 1m89 ook terug aan het biken, verlies zo goed als geen gewicht meer momenteel (1 kg per week max) tov de eerste weken maar zie aan mijn kledij en aan mijn vetpercentage dat er wel centimeters afgaan en spiermassa bijkomt.
Gewoon veel water drinken en eet veel minder grote porties (eigenlijk altijd vrij gezond gegeten) Moet me soms dwingen om iets te eten, met als resultaat dat ik gisteren met de late niet gegeten heb (gewoon vergeten) en deze ochtend na een kom muesli en 1 boterham de Neroroute ben gaan doen, op 20 km ongeveer klopke van de hamer gekregen en voel me nu nog altijd na veel water, een liter aquarius en een avondmaal nog altijfd gelijk een vod :p dus toch beetje meer eten denk ik
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
Sigma wrote:Heb dat proteine of Atkinsdieet ook geprobeerd en ben er ook niks mee afgevallen, je voelt je alleen rotslecht.
mja...
hoelang heb je dat proteine dieet dan gedaan?
en hoe dan wel? want er zijn zaken die zowieso verboden zijn.
anderzijds heb je zo'n dozen van de apotheek.....
kan zeggen dat het duur is, en eigenlijk beetje vragen stellend over de inhoud...gezien ze enerzijds zaken afraden en anderszijds die dingen da nwel aanwezig zijn.
ze verbieden wel fruit... en de beperkte suikers die aanwezig zijn zijn dan nog geraffineerde.
Ander nadeel is ook dat deze dure pakketten bijzonder eenzijdig zijn, en je snel een tekort van magnesium en zakkend calium aansmeren.
Eigenlijk moet je concluderen dat het zaakje vooral commercieel en zeer eenzijdig gericht is, en je nog eens een berg vitamines moet gaan bijkopen.
bewuust gedaan?? of gewoon niet echt diep over nagedacht???
anderzijds, moet je om goed af te vallen best een eiwitdieet gebruiken, MAAR de suikers haal je best uit fruit (FRUCTOSE dus). deze zijn zeker in deze materie het nuttigst, en anderzijds geraken je glucides uitgeput .
wat de bedoeling is van een eiwitdieet... eens ze leeg zijn, ga je in Ketose (puur op vetverbranding)
je moet een eiwitdieet goed balanceren...en helaas kun je dat niet met die dure paketten van de apotheek.
fruit mag en MOET zelfs... maar bepaalde soorten fruit zijn ook absoluut verboden !!!!
uiteindelijk moet je de eerste week per dag een 1200kcal. opnemen, ZONDER dat je echt honger gaat lijden.
een goed eiwitdieet, zal dat gevoel bijna altijd onderdrukken, of op een laag niveau houden. het corisolhormoon word ook afgeremt (cortisol stimuleert eten, hoe meer eten en vooral zoet, te meer corisol en te meer dat je nog wil gaan eten)
Probleem is, dat vele eiwitdieeeten die men verkoopt / geeft.... helemaal in onbalans zijn.
en ja..dan voel je je slecht.
en Reductil : normaal moet je met uw huidig gewicht meer afvallen.
MAAR ...............
Reductil heeft ook een ander mogelijk effect...
bij een minderheid komt het voor, maar het gebeurd vrij frequent :
- eerst val je af... je denkt..mja dat gaat lekker.
maar na een paar weken of 6-8 weken.. stagneert het plots, ondanks je nog een hoop overgewicht hebt.
je eet minder, zelfs bijna geen lust om te eten........
en toch gaat er bijna niks af...
de kans bestaat zelfs in zulk geval... dat het effekt omkeert !!!
je begint weer bij te komen... je gaat ook meer water vasthouden.. ondanks en door de reductil
(lees de bijsluiter maar eens goed door... ze vermelden het zelf)
wat is dan de conclussie :
een goed gebalanceert eiwitdieet, met het nodige fruit in combinatie, weinig vlees en zeer veel vis, en groenten, zal je altijd het beste resultaat geven.
wat ik persoonlijk zeker aanraad bij zulke dieeeten : Whey Proteine shakes !!!!!!!
smorgens 1 op nuchtere maag, ananas en een appelsien, en een glas water. je zal je als je hiermee begint smorgens je al een stuk minder slecht voelen.
als 4uurtje kan je nog een drinken.
avondeten bestaat uit groene groenten en een stuk vis, gevolgd door youghurt natuur.
(als vb)
het ene dieet is het andere niet.... de kunst is om het goed te balanceren , vooral de nodige minimale suiker uit fruit te halen en geen kop thee met 4 klontjes :)
Proteinedieet was zonder shakes ed maar volgens het Atkins principe, ook vers gekookt steeds etc.
Ik blijf momenteel afvallen hoor, maar niet zo drastisch als in het begin en inderdaad medicatie alleen helpt niet, ik let ook goed op mijn eten.
EN was ook niet superhappig, maar de medicatie is voorgeschreven door een bevriend anesthesist en we volgen het goed op. Voorlopig best tevreden van Reductil.
Ik blijf momenteel afvallen hoor, maar niet zo drastisch als in het begin en inderdaad medicatie alleen helpt niet, ik let ook goed op mijn eten.
EN was ook niet superhappig, maar de medicatie is voorgeschreven door een bevriend anesthesist en we volgen het goed op. Voorlopig best tevreden van Reductil.