de Landduinenroute (ZuiderKempen) 2009

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
CyclingDream
Mountainbiker

de Landduinenroute (ZuiderKempen) 2009

Post by CyclingDream »

Vanaf 23 mei ging de mountainbikeroute ‘Landduinenroute’ open voor het grote publiek. Deze Landduinenroute is het resultaat van veel overleg tussen boseigenaars en bosgebruikers. Het is de eerste grootschalige mountainbikeroute door privébos (Geel-Meerhout-Hulsen - Balen en Mol)...

Ik heb op 28 Mei 2009 de beide lussen gefietst samen met de 2 afzonderlijke aanlooproute's die starten te Meerhout en Hulsen - Balen...

Enkele gegevens over de gehele Mountainbike route anno 2009 :

- Groene Lus = 14,5 Km
- Rode Lus = 19 Km
- Aanlooproute Meerhout = twee maal 2 Km
- Aanlooproute Hulsen - Balen = twee maal 450m

- Er staan 4 grote informatie borden (startplaats(en))

Het volledige parcours is op uitzondering van de 2 aanlooproute(s) na perfect bewegwijzerd conform de Bloso bewijzering. (28 Mei 2009)

Ik heb het volledige traject probleemloos kunnen fietsen zonder verdwenen pijltjes (28 Mei 2009)

Mijn mening, een geslaagd Mountainbike parcours =D>

Voor de Mountainbiker(s) die de beide lussen willen bekijken en downloaden als,

- Gps Track (Garmin)
- Google Earth
- Google Maps (9 kaartweergaven)

Ga naar -> http://www.gpscyclingtour.be/mtb/-mtb-d ... oute-.html

Klik daar in de Menubalk op MTB -> MTB de Landduinenroute !

info... Misschien maken de beheerders van MOUNTAINBIKE.BE er ook een topic over ?
Last edited by CyclingDream on Mon 30 Jan 2012 09:05, edited 1 time in total.
bidonhouder1
Mountainbiker

Post by bidonhouder1 »

Vandaag eens gaan rijden, vond wel nergens het bordje van de splitsing terug. De rode blijven volgen na café de Kleine Volmolen en dan ging dit over in de groene lus.
CyclingDream
Mountainbiker

Post by CyclingDream »

Als men de Rode Lus volgt, dan komt men op een gegeven moment aan de Capuciénberg (Infobord).

Een 50 tal meter verder staat een huis in de bos (rechts), hier moet men LINKS afslaan (zandweg) als je de RODE LUS wil blijven volgen...

Wil je overschakelen op de GROENE LUS dan moet men rechtdoor fietsen !

Men komt dan automatisch terug op de RODE LUS in Geel - BEL !
bidonhouder1
Mountainbiker

Post by bidonhouder1 »

Ben zelf van de streek, na een paar toerkes te maken ben ik dan die zandweg ingeslagen die je bedoelt, omdat ik wist dat ik richting het verloren schaap moest. Maar voor die zandweg heb ik daar dus echt geen bordje zien hangen en ook zeker een paar 100 meter daarna niet. Ik wil zeker toegeven dat het aan mij ligt :oops: , maar gisteren waren daar nog een stuk of 8 bikers die ook die splitsing niet vonden.
CyclingDream
Mountainbiker

Post by CyclingDream »

he,

Waarschijnlijk heeft dan iemand de bordjes van de splitsing weggenomen (GEPIKT) :(

Maar het is eigenlijk heel simpel te volgen !

Als men aan dat bewuste huis LINKS afslaat dan kom je na een 200m een KRUISING tegen hier moet men dan LINKS afslaan !

Dan fietst men rechtdoor tot het 3 Gemeentepunt !

Of kijk eens op mijn website, daar kan je via Google Maps de 2 Lussen duidelijk bekijken op kaart, en cetra.

Ga naar -> www.gpscyclingtour.be -> MTB -> MTB de Landduinenroute !

Klik daar op het (Gele) Google Maps plaatje !
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Een duidelijk bord met splitsing heb ik op mijn laatste tocht ook niet zien staan (kan aan mij liggen) maar op het punt dat CyclingDream beschrijft staat wél een paal met de 2 pijlen op.

De eerste keer heb ik die ook gemist en ben dan op eigen houtje verder gesukkeld maar er staan wel degelijk 2 pijlen om de splitsing aan te geven.

Grtz
stoffel-olmen
Mountainbiker

pijlen

Post by stoffel-olmen »

gisteren deze route ook gereden. Knappe route met vooral na de lissevijver toffe stukken.
Ivm de bepijling is er inderdaad nog wel wat werk maar dat kan ook wel te maken hebben met de dichte begroeing op sommige plaatsen.
De eerste splitsing in Bel komende van de Tennisclub heb ik ook niet gezien.
De tweede terug in bel waar men na de mulle zandstrook links of rechts moet, daar heb ik wel 2 pijlen gezien.

Misschien wel eens interessant om eens met mensen van de streek af te spreken om hem te gaan rijden?
bidonhouder1
Mountainbiker

Post by bidonhouder1 »

Persoonlijk vond ik dat het slechter kon, als ik al die commentaren lees over al de "mogelijke" singletracks die je "KON" nemen. En met de zomerse temperaturen in de Belse Bossen... gemalen zand genoeg.
CyclingDream
Mountainbiker

Post by CyclingDream »

Ik zou wel eens willen meerijden in groep, maar dan wel door-de-week (niet weekend) :wink:
NetWave
Mountainbiker
Location: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Post by NetWave »

Ik heb beide lussen gisteren nog eens gereden.

... en tot de vaststelling gekomen dat ik de vorige keer blijkbaar een rode pijl gemist had waardoor ik een héél leuk stuk niet gedaan had :oops:

De route is toch in mijn achting aan het stijgen. Vooral in de rode lus zitten veel leuke stukken.

De groene vind ik iets minder, veel platte stukken langs beken en velden.

Over de splitsing: ik ben gestart aan de Lissenvijver, de eerste splitsing heb ik gezien (op groen blijven of overschakelen op rood). Maar in het terugkomen zat ik plots van rood terug op groen zonder enig bord. Kan ook aan mij liggen.

Dat stuk aan de visvijver vind ik niet te doen. Ik snap niet dat mensen in dat mul zand naar boven kunnen rijden!

Wel een waarschuwing:

Ik ben de route gisterenavond gaan rijden. Ik had de wagen geparkeerd op de Lissenvijver, tussen 8 en half 9.

Na terugkomst (iets na 10) bleek de poort gesloten!! :evil:

Geen bel, geen nummer, geen waarschuwing op de poort, niets of niemand te zien! Ik ben dus met de fiets naar huis gereden (gelukkig ben ik van Mol Achterbos).

Nochtans staat op de website dat ze elke dag tot 24:00 open zijn! #-o

Ik moest maar naar Mol, maar onderweg kwam ik iemand tegen van Herentals. Wat dan!?

Deze morgen ben ik de wagen gaan halen en ik heb het probleem eens voorgelegd aan de dame achter de bar. Zij begreep het probleem volledig en ging het opnemen met de zaakvoerder.

Een waarschuwing op de poort of een telefoonnummer is toch het minste vind ik. Met de zomermaanden zou deze situatie zich wel eens meer kunnen voordoen. De Lissenvijver is tenslotte toch het belangrijkste vertrekpunt van de route!

Dus: een gewaarschuwd man...
Post Reply