Ik weet dat het een techniek is die veel meer energie kost en gevaarlijker is (ben eens uit mijn klikpedaal geschoten) maar het lukt ook wel om ergens over te geraken als het niet te hoog is
tecniek
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Ik lijk toch nog iets anders te doen dan die bunny hop. ik breng mijn gewicht boven mijn stuur ga dan door de knieën en spring en trek zo mijn hele fiets mee omhoog. ik heb het zo geleerd met de bmx op 6 a 7 jaar en ik heb er nooit bij stil gestaan dat het ook anders kan. Ik kan dit dus ook in bijna stilstand en met de bmx raakte ik ongeveer 120° rond. Met bunnyhop lijkt het wel dat je makkelijker hoogte haalt. Ik stond er trouwens van verbaasd een collega die koerst bij de elite zonder contract niet zonder klikpedalen kon springen het leek mij zoiets natuurlijks.
- BramDR
- Mountainbiker
- Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
kawaracer wrote:Ik lijk toch nog iets anders te doen dan die bunny hop. ik breng mijn gewicht boven mijn stuur ga dan door de knieën en spring en trek zo mijn hele fiets mee omhoog. ik heb het zo geleerd met de bmx op 6 a 7 jaar en ik heb er nooit bij stil gestaan dat het ook anders kan. Ik kan dit dus ook in bijna stilstand en met de bmx raakte ik ongeveer 120° rond. Met bunnyhop lijkt het wel dat je makkelijker hoogte haalt. Ik stond er trouwens van verbaasd een collega die koerst bij de elite zonder contract niet zonder klikpedalen kon springen het leek mij zoiets natuurlijks.
Als je het al jaren kan is het voor jou idd iets natuurlijk
ik heb dat ook, maar hoe kan het nu dat iemand dat niet kan
- Biebabeloela
- Mountainbiker
Post by Biebabeloela »
Gewoon aan je stuur trekken. Dan met je voeten je gewone (!) pedalen naar achter en omhoog tegelijk schoppen, aan je stuur draaien helpt niet (ik heb dat ook al geprobeerd). Op een dag eens geprobeerd met de 'schiptechniek' en ging na de 5e poging. Vanuit stilstand spring ik al 20 cm, en ik kan het nog maar een maandje. (Niet zo impressionant, maar toch...
) Oefening baart kunst, maar weinig oefening ook. Gewoon je pedalen naar achter en omhoog schippen zodra je voorwiel van de grond is.
http://www.youtube.com/watch?v=PkiJpTkm71Y
grtz
http://www.youtube.com/watch?v=PkiJpTkm71Y
grtz