14/06/09 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Magura wrote:
lowie wrote:wijziging parcours (enkel de 115 km) :

De lange stenen-afdaling (platte banden !) langs de flank van de Hoëgne-vallei in de buurt van Hockai is geschrapt.
Nu steek je de Hoëgne over via de Pont du Centenaire om via de oude spoorwegbedding en later andere paadjes aan de Pont de Belleheid uit te komen (bevoorrading 2). Daarna volgt een lange klim over een verharde weg om terug het parcours van 2008 op te nemen. Zo krijg je er gratis 2 à 3 km bij.
Lowie:

Die lange stenenafdaling: bedoel je die parallel tussen de Hoëgne en de asfaltweg loopt (dus na de afdaling van de Vecquée richting het eeuwfeestbruggeske), of de afdaling na het oversteken van de baan Xhoffraix (Mont) - Hockai naar de Hoëgne (eerste keer), want daar zijn halfweg in volle speedthrill ook een paar serieus losliggende keitjes ;-) (en nog niet zo lang geleden helaas ook volledig onterecht een bareel met verbodsbord).

In het eerste geval is dat wel spijtig dat we zo niet meer aan het uitzichtbelvedere komen waar je en prachtig zicht hebt op de Hoëgneflank (en voor mensen met goede ogen aan de overkant van de vallei in de bosflank de oude spoorweg).

Die oude spoorweg: nattigheid gegarandeerd ... nog altijd niet de singletrack gevonden stroomafwaarts vanaf het bruggeske; best eerst wel eens tevoet verkennen.
Met de eeuwfeestbrug komt er wel een stukje geschiedenis bij ;-).

De ravito blijft nabij Le Petit Normand?
Die asfaltklim is en blijft zowiso een rotzakske, een geluk dat we die niet helemaal tot boven de Vecquée doen zoals ooit al is geweest (2004 ?).

Geen idee of ik daadwerkelijk ga starten voor de 6e opeenvolgende keer langste afstand (totaal aantal keren: tel kwijt). In feite mag ik niet, maar ik heb vééél goesting ... kans dat ik er wel ga staan dus :wink: .
Het belvédère zit er niet meer in - jammer, want de laatste weken zijn daar nog heel wat sparrenwouden gesneuveld en zo is het er alleen maar mooier op geworden.

Dat stuk met die bareel is wel degelijk privé ! Vorig jaar 2 uur vóór de start slechts groen licht gekregen van de eigenaar (alternatief was toen al wel uitgepijld)

En ravito 2 is dus aan de overkant van de Petit Normand
vlokke
Mountainbiker

Post by vlokke »

lowie wrote:update ondergrond :
in de streek is de laatste 2 dagen tussen 25 en 30 liter water gevallen - dat droogt dus niet meer op.
wat voor modder krijgen we dan? is het nodig om vooraan ne nobby nic te steken?
ik overweeg om voor en achter rocket ron te steken; veel grip op wortels en stenen.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

vlokke wrote:
lowie wrote:update ondergrond :
in de streek is de laatste 2 dagen tussen 25 en 30 liter water gevallen - dat droogt dus niet meer op.
wat voor modder krijgen we dan? is het nodig om vooraan ne nobby nic te steken?
ik overweeg om voor en achter rocket ron te steken; veel grip op wortels en stenen.
RoRo moet lukken, al prefereer ik zelf wel het veilige gevoel van de NN vooraan (of Mountain King).
Deltaflex
Mountainbiker

Post by Deltaflex »

Ga ook voor RoRo. Als het vrijdag/zaterdag/zondag zo goed als droog blijft dan is de grootste slijk al weggetrokken. Sta bij de eerste 100 starters dus parcours is dan nog redelijk te doen, hoop ik.
den daler
Mountainbiker

Post by den daler »

heb nr 1757 als ik mij inschreef was 247e
dus dacht ik in eerste box te staan
is dit mogelijk aangezien mijn vrienden allemaal in box 1 starten
den daler
Mountainbiker

Post by den daler »

nergens een planneke met hoogteverschillen van de 65 km
dak weet wa mij nog te wachten staat
en hoeveel bevooradingen op de 65
hoe is de staat van het parcour
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

den daler wrote:heb nr 1757 als ik mij inschreef was 247e
zo te zien beginnen de nummers van de 65 op 1500...
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

den daler wrote:heb nr 1757 als ik mij inschreef was 247e
op blz 8 staat dat nr 1500-1750 eerste box starten dus zal je net in de 2de vallen en 10min later starten

Ik start met Ralph vooraan en Rocket ron achter ,kunnen nog ter plaatse wat slapper zetten mocht het zeer glad zijn
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

den daler wrote:nergens een planneke met hoogteverschillen van de 65 km
dak weet wa mij nog te wachten staat
en hoeveel bevooradingen op de 65
hoe is de staat van het parcour
aantal hoogtemeters = 1700
een profiel heeft niet veel zin - 't is gewoon stoempen van begin tot einde
weet wel dat de wedstrijd begint met een zware klim (150 hms) waar je je serieus kan opblazen, en op enkele km van het einde de zwaarste komt in 2 verdiepen

aantal bevoorradingen : 3

staat parcours : er is de 2 vorige dagen een pak water gevallen - het blijft droog, maar de gevoelige zones gaan niet meer opdrogen - bovendien is er volgens de laatste voorspellingen nog een kans dat je zondag een hevig onweer over je kop krijgt
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

idd dat klote weer pffff

de Frank weet het zelf's ook niet

zondag morgen't zon maar kans op buien ronde de middag of naa de middag

dus : hopelijk naa de middag laat

want zo'n onweer op mijn kop tijdens het rijden,neen dank u
Post Reply