Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Lampion
Mountainbiker
Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006

Post by Lampion »

Heinz wrote:Gisteren nog eens rood/blauw/groen gereden achter elkaar.
Statistieken 49,9km en 440hm in 2u29min. Parcours lag overal goed, mij goed geamuseerd, enkel dat stukje op de groene langs de snelweg met al die putten en plassen haat ik nog altijd...
Meen je dat nu echt Heinz? Dit vind ik nu net een geweldig stuk, juist op het einde is het uitkijken geblazen (net voor de tunnel) want daar is er al een bikemakker eens zwaar overkop gegaan ... , heel gevaarlijke en verraderlijke afdaling als je aan 28/u komt aangesjeesd!

voor wie niet goed weet welk stuk, ... vooral het stuk voorbij de spoorweg is geweldig ...
Image
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

Lampion wrote:
Statistieken 49,9km en 440hm in 2u29min. Parcours lag overal goed, mij goed geamuseerd, enkel dat stukje op de groene langs de snelweg met al die putten en plassen haat ik nog altijd...
Meen je dat nu echt Heinz? Dit vind ik nu net een geweldig stuk, juist op het einde is het uitkijken geblazen (net voor de tunnel) want daar is er al een bikemakker eens zwaar overkop gegaan ... , heel gevaarlijke en verraderlijke afdaling als je aan 28/u komt aangesjeesd!

voor wie niet goed weet welk stuk, ... vooral het stuk voorbij de spoorweg is geweldig ...
Image
Neen dat volledige stuk bedoel ik niet hoor, maar het eerste deel langs de snelweg. Is maar 600m lang maar kapotgereden door crossbrommers en quads (tussen de Herendreef en Dennendreef denk ik).
Lampion
Mountainbiker
Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006

Post by Lampion »

verbeter me als ik verkeerd ben maar voor zover ik weet is het stuk hierboven afgebeeld het enige stuk langs de snelweg ...

Als je vertrekt aan de sporthal van Heverlee is het eerst dat stuk verhard langs het militaire domein aan het einde sla je rechtsaf door iets wat veel weg heeft van een dreef om vervolgens de weg over te steken en langs de autostrade verder te rijden (dit is het stuk waar jij het op hebt) hier is het af en toe zoeken naar de goede lijn en als het veel geregend heeft is die inderdaad soms ver te zoeken, maar het blijft een zalige strook, zo ook het deel eens je de spoorweg overgestoken bent.

Ik zal volgende keer eens wat fotootjes nemen om hier te plaatsen en ev. ok op de site bij de vaste routes ...
Blue_Ice
Mountainbiker

Post by Blue_Ice »

Heinz wrote:
Lampion wrote:

Image
Neen dat volledige stuk bedoel ik niet hoor, maar het eerste deel langs de snelweg. Is maar 600m lang maar kapotgereden door crossbrommers en quads (tussen de Herendreef en Dennendreef denk ik).
dat eerste stuk staat inderdaad op die tekening, vanaf net rechts van het pijltje tot net aan dat eerste bubbelke (dat is de eerste konijnenpijp die ge voorbij rijdt)

Als we in straatnamen spreken is dat vanaf de naamsesteenweg tot aan de snijding met de herendreef

Ik ben inderdaad ook voorstander van dat stukske. Eens ge een goeie lijn gevonden hebt heeft het een wat singletrack gevoel :P. Rij dat stukje gewoon is paar keer op het gemak tot ge een goeie lijn gevonden hebt, dan zult ge er waarschijnlijk meer plezier aan beleven
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

Blue_Ice wrote:
dat eerste stuk staat inderdaad op die tekening, vanaf net rechts van het pijltje tot net aan dat eerste bubbelke (dat is de eerste konijnenpijp die ge voorbij rijdt)

Als we in straatnamen spreken is dat vanaf de naamsesteenweg tot aan de snijding met de herendreef

Ik ben inderdaad ook voorstander van dat stukske. Eens ge een goeie lijn gevonden hebt heeft het een wat singletrack gevoel :P. Rij dat stukje gewoon is paar keer op het gemak tot ge een goeie lijn gevonden hebt, dan zult ge er waarschijnlijk meer plezier aan beleven
Het de route al genoeg gereden hoor #-o (alleen op dat stuk kan ik dus niet met de ogen dicht rijden 8) ).
Die 500m liggen me gewoon niet, voorbij de spoorweg wordt het wel weer fun natuurlijk...
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

Heinz wrote:
Blue_Ice wrote:

Het de route al genoeg gereden hoor #-o (alleen op dat stuk kan ik dus niet met de ogen dicht rijden 8) ).
Die 500m liggen me gewoon niet, voorbij de spoorweg wordt het wel weer fun natuurlijk...
vlak voor ge dat eerste stuk offroad aanvangt naast de autosnelweg , rechts , volgende kruispunt in den bos links, dan gewoon volgen en ge komt vlak voor de brug waar ge de baan heverlee - zoete waters oversteekt terug op de route
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

fast_bunny wrote:
Heinz wrote:
Blue_Ice wrote:

vlak voor ge dat eerste stuk offroad aanvangt naast de autosnelweg , rechts , volgende kruispunt in den bos links, dan gewoon volgen en ge komt vlak voor de brug waar ge de baan heverlee - zoete waters oversteekt terug op de route
Zo doe ik het meestal als het parcours er wat minder bij ligt...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

idem.
het stuk na de spoorweg is zowiezo plezanter dan die tanktrack tussen de 500 en de waversebaan.
je kan dat stuk trouwens ook vermijden door na de spoorweg de brug onderdoor te rijden en dan direct rechts. Je komt dan nadien aan de Rotspoel terug op de route.
Fred
Mountainbiker

Post by Fred »

Ik hou al jaren van dat stuk met vijvers en meren. Ik vind het zelf technisch, en probeer erdoor te raken zonder een spatje.
Die klein singletrack stukskes naast de plassen zorgen daar toch voor!
Dit hoort erbij evenals die enduro moto's die ik al dikwijls tegen gekomen heb. Al zie ik ze liever niet en zeker geen quads. Voor mij blijft de meerdaal route een van mijn favorieten, en dit omdat hier alles in zit.
Op groen modder en plassen naast de autosnelweg, de singletrack klim naast de spoorweg met gevolgd kassei klimmeke, de tempomakers in de rechte dreven en dan snelle afdalingen in de blauwe lus en de zandstrook en klim te neten de kasseistroken her en der zowel bergop als bergaf.
En dan zitten er geen drukke asfalt wegen in. Als in deze blosotour geen afwisseling zit dan weet ik het ook niet meer. Dus hou van die nooit opdrogende plassen en slalom er tussen door. :-D
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Zeg gasten, wat 'k eigenlijk wel 'ns zou willen weten...Na dat klimmeke naast de spoorweg gaat ge naar onder en krijgt ge daar een trappeke...hoe pakken jullie dat ? Door die gleuf links of de "trappekes" over de wortels rechts ????
Post Reply