Mini-trip Schotland O2-bikers (19/05-24/05)

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Zo, heb net een mailtje gestuurd om te vragen of het noodzakelijk is om lid te zijn van de club, en indien nee, of ze dan toch voorrang geven aan clubleden.
Als het nodig blijkt, kan ik mij natuurlijk nog steeds snel lid maken.
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Zo, ik ben ook ingeschreven. Ik heb mij ook maar ineens lid gemaakt van de club, want dat kost dan toch maar 4€ voor 3 jaar (normaal 9€, maar niet-leden betalen 5€ meer voor de reis, snappie), en dan ben ik zeker dat ze mij niet als niet-lid passeren.
karlh
Mountainbiker

Post by karlh »

Allez dan zijn we al met 2. :)
De keer dat het allemaal Mountainbike.be'ers zijn, is nog ver af ! :(
mario
Mountainbiker

Post by mario »

Ik zou dolgraag meegaan, maar mijn conditie is nog niet van dat nivo om mee te kunnen draaien in de highlands :cry: :cry: .
Dus maak ik me liever niet belachelijk....Ik hoop wel om volgend jaar een toertje door schotland te rijden met de mobilhome/mountainbike.

Laat ons zeker en vast jullie bevindingen weten.

En bike ze, gelukzakken... =D> =D>

Mario
karlh
Mountainbiker

Post by karlh »

En Yakke hoe is't met de conditie voor volgende week ?
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

De conditie is niet super, maar de hoofdbedoeling is genieten van het Schotlandse landschap, en daarvoor is de conditie geen prioriteit :wink:

Ik heb je trouwens nog een mail gestuurd met enkele vragen.
PuraVida
Mountainbiker

Post by PuraVida »

mario wrote:
Tiles02 wrote:dat het duur is weet ik, we hebben veleden jaar alle boekjes en alle reisbureau's afgedweilt om een budget vrinedelijke vakantie naar schotland te kunnen doen......en was voor ons eigenlijk wat te duur. We zijn dan maar naar willingen getrokken. Ne keer zien of ik vrij kan krijgen om mee te gaan.
Wat volgens mij de beste manier is om schotland en al haar facetten te ontdekken is aan de hand van een mobilhome rond te trekken. Koken doe je op deze manier zelf, slaapplaats is er ook al en de fietsen zijn overal mee. Hoop om volgend jaar op deze manier ff naar schotland te trekken. Die mobilhome is op het eerste gezicht duur, maar als je alle bovenvermelde punten zou uitrekenen ter plaatse... :-?
Een reis naar Schotland hoeft niet duur te zijn. Ik ben met mijn vriendin een paar jaar geleden naar Schotland geweest, de auto thuis volgeladen met eten, drank, kampeermateriaal, etc. en gezien je vrij kan kamperen in Schotland, heeft ons die reis weinig geld gekost behalve de diesel (60 frank/liter!), ik denk dat de overzet (toen nog naar Hull) ook niet zo duur was. Je bent zelfs niet verplicht om een slaapcabine te nemen (kan ook slapen in een aparte ruimte met zetels).
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

@ PuraVida: ben enkele jaren naar Ierand geweest, boot genomen van Swansea naar Cork. Hadden ook geen cabine genomen en in zo'n "slaapstoelen" geslapen. Da is echt aan niemand aan te raden. Ik was gewoon kapot. Ben dan maar op de grond gaan liggen en heb dan bij mezelf gezegd dak ik op lange overvaarten nooit meer in zo'n busstoelen zou slapen. Dus neem ik nu een cabine. Anders kan je evengoed (in het geval Schotland) de oversteek Calais-Dover nemen en met je wagen da eilandje doorrijden he. (Is mijn gedacht he :wink: )

@Mario: moest ge deze zomer een zotte bui hebben en op een dag beslissen om ne keer vlug voor een paar dagen naar Schotland te trekken. Mag je altijd roepen he. De vriendin werkt de ganse zomer door en ben zoiezo nog op zoek om eventueel enkele dagen in't buitenland te gaan biken...
PuraVida
Mountainbiker

Post by PuraVida »

Tiles02 wrote:@ PuraVida: ben enkele jaren naar Ierand geweest, boot genomen van Swansea naar Cork. Hadden ook geen cabine genomen en in zo'n "slaapstoelen" geslapen. Da is echt aan niemand aan te raden. Ik was gewoon kapot. Ben dan maar op de grond gaan liggen en heb dan bij mezelf gezegd dak ik op lange overvaarten nooit meer in zo'n busstoelen zou slapen. Dus neem ik nu een cabine. Anders kan je evengoed (in het geval Schotland) de oversteek Calais-Dover nemen en met je wagen da eilandje doorrijden he. (Is mijn gedacht he :wink: )
Die stoelen zijn inderdaad niet comfortabel, wij hadden de slaapzakken en matjes meegenomen uit de auto en daar in een hoekje op de grond geslapen. Best wel doenbaar voor één nacht.

Aja, wat ik nog wou zeggen, wij hebben enkel zonnig weer gehad wat natuurlijk maakt dat het vrij kamperen heel leuk is. Ik zou me niet kunnen voorstellen om in een week in de regen te gaan kamperen. Als je dan naar een B&B gaat, lopen de kosten natuurlijk vlug op.
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Ik ben ondertussen al een weekje terug van Schotland, en ik moet zeggen: het was fantastisch!

Verslagje moet ik nog schrijven.
Fotos staan online: http://yannick.fotopic.net/c194700.html
Post Reply