dit schema is redelijk goed alleen zit er geen variatie in waardoor je altijd dezelfde hartslagen(zones) traint en daardoor een zone hard verbetert en andere zones afzwakken: de overslag kan hier naar beneden komen waardoor je rapper begint te verzuren ik zou ook een test nemen voor te kijken waar je hartslagen liggen welk je overslag en dergelijke
Maandag: zo houden
dindsdag: niet naar de afstand kijken maar naar de duur!! 1.5-2 uur met varieerende hartslag per training je moet ook meer met blokjes werken
vb 130 '5 140 '5 150 '3 160 '2 en zo 2 uur of 130 5min 150 10min 130 5min 155 10min 130 5min 160 10min
woensdag zo houden
donderdag: ongeveer hetzelfde als dinsdag naar de duur kijken niet naar de afstand dit ook 1.5-2 uur
vrijdag: rust belangerijk
zaterdag losrijden helpt veel voor de dag nadien
zondag: TT de afstand zoals je aankan
BELANGERIJK rijd de eerste 10 min van elke training los en de laatste 10 min los goed strechen is ook belangerijk
ik rijd zelf competie mtb en koers en ik heb ongeveer hetzelfde schema buiten woensdag een duurtraing ipv losrijden
goed trainen en goed rusten en veel succes
Grts
training voor een jongere
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.