14/06/09 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

s-biker gert wrote:alvast bedankt voor de morele steun hé mannen :lol:
Mijne morele steun hebt ge, en als we 't treffen in dezelfde startbox (euh ik rij de 90?) dan moogt ge u gerust uit de wind zetten. Al is de wind eigenlijk wel het laatste van uw zorgen in de "Hel"!

Tot zondag!
farmer/cowboy
Mountainbiker

Post by farmer/cowboy »

funky wrote:je start toch in de box die je nummer aangeeft, en direct na de start volgt een lange steile helling waar het kaf van het koren gescheiden word
dan afdalen en terug een lange steile helling (miljaar en da stopt precies ni van die lange steile hellingen)
zijt maar zeker dat het pak zeer snel uiteen zal liggen en da ge met rijders van je eigen kaliber rond je zit

in ieder geval veel plezier gewenst in de hel van malmedy
En ge hoeft nie te vlammen na de start, want boven aan de eerste klim moet éénieder de singletrack in, en sta je toch in de file. Dus zien da ge daar bij de eersten bent of anders beter op't gemak naar boven rijden, zoals wij. :wink:
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

vraagje : ik doe de 65km en bij klim 9 schrijven ze "piste de ski ovifat"
moet ik dan weer die zelfde ski piste dan waimes op fitsen ?
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

Ik heb op de website gezien dat er een neutralisatie is van late deelnemers. Was dit vorig jaar ook zo ? Ik heb dat toen niet gezien door de zwarte sneeuw die ik toen zag :oops:
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

BelAir_500 wrote:vraagje : ik doe de 65km en bij klim 9 schrijven ze "piste de ski ovifat"
moet ik dan weer die zelfde ski piste dan waimes op fitsen ?
Wat jij gelezen hebt is niet "klim" 9, maar "uitzichtpunt" 9.
Je mag deze keer een stuk van de skipiste naar beneden rijden
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

KWBiker wrote:Ik heb op de website gezien dat er een neutralisatie is van late deelnemers. Was dit vorig jaar ook zo ? Ik heb dat toen niet gezien door de zwarte sneeuw die ik toen zag :oops:
is al jaren zo.
mOnstertje
Mountainbiker

Post by mOnstertje »

Iemand enig idee hoe de bevoorradingen - en dan vooral ivm drinken - er uitzien??
Staan er zoals tijdens de LCMT bidons met (sport)drank, deelt men zoals tijdens de hagelandse chrono drinkbussen uit of ...

Lijkt me - rijdende met camelbak - wel zo handig om te weten.

+ Vul ik mijn kameel thuis al met sportdrank of kan dit ook nog aan de start?

Alvast bedankt!
berreman
Mountainbiker

Post by berreman »

best is om de eerste uren op't gemak te bollen, anders zal je de man met de hamer op elk uitzichtpunt tegenkomen. en dan zijn het 7 lange uren zalla.

denk niet dat er drinkbussen voorzien zijn.

bevoorradingen geven alles wat je nodig hebt. (banaan en wafels in mijn geval)
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

is voor mij eerste keer malmedy met stevige ardennen klimmen en dito afdalingen maar niet zo rotsig als la reid maar meer wortels. nu twijfel ik door regen aan bandenkeuze. Hutchingson tubeless ready python zoals op la reid. noby nick 2.1 voor en achter of de 2.25 versie leggen voor de wortels maar dan weer nadelig in modder (hoge venen). Wat raden jullie aan en welke gebruiken jullie? zijn er veel modder stroken of zou de regen weg getrokken zijn?
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Rode Kogel wrote: zijn er veel modder stroken of zou de regen weg getrokken zijn?
Alles zal er vanaf hangen hoeveel water ze morgen uit de lucht gaan kappen.
Na veel regen zullen er uiteraard modderstroken zijn, maar precies het stuk door de Hoge Venen (zowel voor de 90 als de 115) loopt hoofdzakelijk over bredere keienwegen. De zware modderstrook over de Vecquée is sinds vorig jaar uit het parcours verdwenen.
Post Reply