Rolarius route Roeselare

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Ik heb een foto genomen van het bord die de route beschrijft; Image
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

De route passeert eveneens aan het technische parcours van schiervelde, ook hier heb ik een foto genomen en bijgevoegd;

Image
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Hoogteprofiel, startplaats begin oude spoorwegbedding Ledegem ; Image
Beavis
Mountainbiker

Post by Beavis »

Ik heb deze route gisteren gereden, lag er 100% droog bij, dus er kon snel gereden worden. De bepijling kan op bepaalde plaatsen toch stukken beter, ik heb soms echt moeten zoeken.
De leukste stukken zijn het technisch parcours op schiervelde, het lang stuk oude spoorweg van Roeselare tot Moorslede en de kleiputten.
Ik vermoed wel dat het een serieus baggerparcours zal worden in de winter.

grtz
Old Skool
Mountainbiker
Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Post by Old Skool »

het probleem met de bepijling is dat ze ze soms op relatief lage paaltjes hebben aangebracht die midden het hoog gras en netels staan.

Ben trounws halfweg lichtgroene mtb pijltjes tegen gekomen
Waarvan zijn die
Beavis
Mountainbiker

Post by Beavis »

Old Skool wrote:Ben trounws halfweg lichtgroene mtb pijltjes tegen gekomen
Waarvan zijn die
Die pijltjes behoren tot de heuvelrugroute lus moorslede.
dieterdebels
Mountainbiker

Post by dieterdebels »

Als beginnend mtber was dit mijn eerste route ooit! (de week na 17/5). Ik vond ze prachtig, veel afwisseling, ook de wijken vind ik tof. Natuurlijk is de spoorwegbedding, de kleiputten en schiervelde tofst. Het was telkenmale zeer droog, heb nog geen nat parcours kunnen rijden. Bepijling was in mijn ogen zo goed als perfect, inderdaad beetje lage pijltjes hier en daar.

Hoedje af voor iedereen die hier zijn steentje heeft toe bijgedragen!
bouten
Mountainbiker

Post by bouten »

Vandaag deze route gereden bij mooi weer.
Met weinig verwachtingen vertrokken maar
het is goed meegevallen.Denk wel dat ze het beste
uit deze streek gehaald hebben.Bij de bepijling
moest je wel bij de pinken zijn want door het hoge
gras waren ze op sommige plekken haast niet meer
zichtbaar. :( Voor herhaling vatbaar
tibootje
Mountainbiker

Post by tibootje »

vandaag voor het eerst deze gereden, waar ik het sch..t van krijg is van die paaltjes die links van de weg staan, zoals in de oostnieuwkerksestwg, zo'n grote drukke baan en het pijltje staat links van de weg, verderop weeral hetzelfde, volgende keer neem ik een zeis mee, want het is zoeken achter de pijltjes in het hoge gras of in de hagen, voor de rest heb ik me geamuseerd, maar ik vrees voor sommige stukken in de winter
mathieutermote
Mountainbiker

Post by mathieutermote »

tibootje wrote:vandaag voor het eerst deze gereden, waar ik het sch..t van krijg is van die paaltjes die links van de weg staan, zoals in de oostnieuwkerksestwg, zo'n grote drukke baan en het pijltje staat links van de weg, verderop weeral hetzelfde, volgende keer neem ik een zeis mee, want het is zoeken achter de pijltjes in het hoge gras of in de hagen, voor de rest heb ik me geamuseerd, maar ik vrees voor sommige stukken in de winter
Wees gerust, in de winter als het zo al enkele weken goed aan het regenen is kan je gerust zijn dat ze dan lekker vettig en ZWAAR is op sommige plaatsen maar ze is fij om op te rijden.
ik woon op 2min daarvan en ze is veel bereden...
Post Reply