p.s.: Nu weten we eindelijk dat oude treinbils voor betere dingen te gebruiken zijn dan vijvers afzetten
PERVELO RTVT presents OPENING: BIKESPOT OUDENBERG
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
-
Orkje
- Mountainbiker
Voor wie vandaag niets te doen heeft en dit leest: haast u naar de Oudenberg want het is daar de moeite! Heel hartelijk bedankt aan de verantwoordelijken voor de creatie van dit spectaculaire parcours: ze hebben er veel tijd en moeite in geïnvesteerd. De belofte dat er in de toekomst nog meer komt doet watertanden...
p.s.: Nu weten we eindelijk dat oude treinbils voor betere dingen te gebruiken zijn dan vijvers afzetten
De North Shore is superrrrrr!
-
ashwin
- Mountainbiker
Bedankt, twas een supr wijze dagOrkje wrote:Voor wie vandaag niets te doen heeft en dit leest: haast u naar de Oudenberg want het is daar de moeite! Heel hartelijk bedankt aan de verantwoordelijken voor de creatie van dit spectaculaire parcours: ze hebben er veel tijd en moeite in geïnvesteerd. De belofte dat er in de toekomst nog meer komt doet watertanden...
![]()
![]()
![]()
p.s.: Nu weten we eindelijk dat oude treinbils voor betere dingen te gebruiken zijn dan vijvers afzettenDe North Shore is superrrrrr!
- MaC'Red
- Mountainbiker
vandaag met MC Anthony ook naar G'bergen geweest om onze stuurtechniek wat bij te schaven en wat te klimmen.
Gestart met de beklimming van de Muur en Kapelmuur en een rondje langs de steenweg met een reeks trappen om af te dalen en ons naar de ingang van het parcours.
Begonnen met de rode route met al een stevig klimmeke om te beginnen en dan verder langs de North Shore zone voor een tweede afdaling en steil klimmeke tussen de bomen, het klimmen ging redelijk zoepel maar mijne kleine albert (8erband ) voelde zich niet zo thuis op de losse kiezels en bij het afdalen steeds wat moeten bijsturen in de bochten.
Echt een tof maar intensief trajectje als ge dat enkele keren kort achter elkaar wilt doen, nadien dan de zwarte en nog iets pittigere route genomen met nog meer toffe trails qua klimmen en afdalen met een heuse kombocht en technischere klims en afdaling om U tegen te zeggen.
Wonderwel niet op mijne bek gegaan maar wel even de knie geschaafd tegen een boom door te kort willen afkorten in de bochten.
Nadien wat foto's genomen op het terrein ( komen later online ) en nog wat rondjes gereden op de rode en zwarte piste, als afsluiter nog eens de Muur en Kapelmuur opgereden en via een snelle reeks trappen terug naar de vesten.
Hier kom ik zeker terug en waarschijnlijk doen we volgende week nog een rondje tijdens de regiotour omdat we toch de Muur opmoeten.
MaC'Red
Gestart met de beklimming van de Muur en Kapelmuur en een rondje langs de steenweg met een reeks trappen om af te dalen en ons naar de ingang van het parcours.
Begonnen met de rode route met al een stevig klimmeke om te beginnen en dan verder langs de North Shore zone voor een tweede afdaling en steil klimmeke tussen de bomen, het klimmen ging redelijk zoepel maar mijne kleine albert (8erband ) voelde zich niet zo thuis op de losse kiezels en bij het afdalen steeds wat moeten bijsturen in de bochten.
Echt een tof maar intensief trajectje als ge dat enkele keren kort achter elkaar wilt doen, nadien dan de zwarte en nog iets pittigere route genomen met nog meer toffe trails qua klimmen en afdalen met een heuse kombocht en technischere klims en afdaling om U tegen te zeggen.
Wonderwel niet op mijne bek gegaan maar wel even de knie geschaafd tegen een boom door te kort willen afkorten in de bochten.
Nadien wat foto's genomen op het terrein ( komen later online ) en nog wat rondjes gereden op de rode en zwarte piste, als afsluiter nog eens de Muur en Kapelmuur opgereden en via een snelle reeks trappen terug naar de vesten.
Hier kom ik zeker terug en waarschijnlijk doen we volgende week nog een rondje tijdens de regiotour omdat we toch de Muur opmoeten.
MaC'Red
Ben vanmiddag ook eens gaan kijken. Noodgedwongen te voet ... wegens klein mannen erbij
. XC parcours zien er wel leuk uit. Rood lijkt wel haalbaar maar voor absolute beginners zekers en vast niet zo gemakkelijk .Zwart inderdaad een afdaling of 2
... met die kiezeltjes zeker niet te onderschatten , klimmetjes tussen de bomen . Lijkt me de ideale plek om de techniek bij te schaven ...
- s-biker gert
- Mountainbiker
- Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT
Post by s-biker gert »
Vandaag ook langs geweest voor de off. opening van het parcour. Dit is gemaakt door en voor mtb'ers. Nen dikken proficiat aan de mannen van Pervélo die dit hebben verwezelijkt
. Ook mss een dankwoordje voor de mensen van het stadsbestuur die dit project mee steunen. Om 11u heb ik dan privéles gekregen van Rudy himself die mij direct wees op mijn foutjes die ik toch nog maakte op sommige stukken. Had hier al veel rondgereden maar op 1 stuk na was het me nog nooit gelukt om het traject volledig rond te rijden. Na de tips van Rudy lukte het me plots wel dus ge ziet ne mens kan altijd bijleren. Nadien nog een praatje geslagen met diene vriendelijke gast van Kona en dan vlug naar huis gereden. Had graag nog eens een testritje gedaan met de Kona hei hei supreme maar daar was geen tijd meer voor.
Aan iedereen die eens in de buurt passeert met de mtb zeker eens het parcourtje doen, is echt zalig, we kijken al uit naar meer
Rudy, nog eens bedankt voor de tips en goede raad, ik heb er veel van opgestoken en ga dit in de (nabije) toekomst zeker goed kunnen gebruiken (RDHF)
Aan iedereen die eens in de buurt passeert met de mtb zeker eens het parcourtje doen, is echt zalig, we kijken al uit naar meer
Rudy, nog eens bedankt voor de tips en goede raad, ik heb er veel van opgestoken en ga dit in de (nabije) toekomst zeker goed kunnen gebruiken (RDHF)
- s-biker gert
- Mountainbiker
- Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT