Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

Ik heb laatst de volledige tour gedaan (groen, blauw, rood, blauw en weer groen) ongeveer 65 km's. Weet iemand hoeveel hoogtemeters dit ongeveer zijn? Thx!
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

Malines
Mountainbiker

Post by Malines »

Ben een vrij beginnende biker met wel al een redelijk goede conditie en zou graag in Bierbeek vertrekken om dus op rood te beginnen. Graag zou ik er blauw ook bij doen zou dit te doen zijn op een goede 3u30 min?

Of is het mss beter van als eerste maal gewoon eens rood te doen en rustiger te kunnen ontdekken?

Grtz
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

Malines wrote:Ben een vrij beginnende biker met wel al een redelijk goede conditie en zou graag in Bierbeek vertrekken om dus op rood te beginnen. Graag zou ik er blauw ook bij doen zou dit te doen zijn op een goede 3u30 min?

Of is het mss beter van als eerste maal gewoon eens rood te doen en rustiger te kunnen ontdekken?

Grtz
Rood en blauw samen rijd ik meestal tussen de 1u45 en 2u15 afhankelijk van de conditie en hoe het parcours er bij ligt.
Dus 3u30 op het gemak moet zeker lukken volgens mij (tenzij je pech zou hebben).
Trouwens de blauwe lus vind ik zwaarder dan de rode lus...
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Op de rode lus moet ge alleen goed doseren als ge dat stuk door het veld moet doen...loopt licht op en ge denkt dan in een plat boske uit te komen... [-X Daar komt nog 'ns zoveel omhoog bij. daar kunt ge u ècht kapot rijden.
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

Heinz wrote:
Malines wrote:Ben een vrij beginnende biker met wel al een redelijk goede conditie en zou graag in Bierbeek vertrekken om dus op rood te beginnen. Graag zou ik er blauw ook bij doen zou dit te doen zijn op een goede 3u30 min?

Grtz
Rood en blauw samen rijd ik meestal tussen de 1u45 en 2u15 afhankelijk van de conditie en hoe het parcours er bij ligt.
Dus 3u30 op het gemak moet zeker lukken volgens mij (tenzij je pech zou hebben).
Trouwens de blauwe lus vind ik zwaarder dan de rode lus...
Gisteren nog eens rood/blauw/groen gereden achter elkaar.
Statistieken 49,9km en 440hm in 2u29min. Parcours lag overal goed, mij goed geamuseerd, enkel dat stukje op de groene langs de snelweg met al die putten en plassen haat ik nog altijd...
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

degenen die eens een alternatief willen doen voor de bloso route oud heverlee , die laten hier maar een bericht achter. dikwijls moeilijk om iets te kunnen afspreken maar ik garandeer u een tocht van pakweg 3 uur die 10 x meer fun is. bloso route oud heverlee is goed maar lang die route zijn ontelbaar veel verborgen trails die gewoon beter zijn. probleem is dat ik in het weekend dikwijls geen tijd heb en meestal in de week in de voormiddag ga rijden. ik hou wel van techische trails en bergen zijn voor mij net zo leuk dan afdalingen , daarom verbruik op zo'n tochtje tot 2800 calorien ! , wat zo veel is als een gemiddelde ardennentocht !
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

fast_bunny wrote:degenen die eens een alternatief willen doen voor de bloso route oud heverlee , die laten hier maar een bericht achter. dikwijls moeilijk om iets te kunnen afspreken maar ik garandeer u een tocht van pakweg 3 uur die 10 x meer fun is. bloso route oud heverlee is goed maar lang die route zijn ontelbaar veel verborgen trails die gewoon beter zijn. probleem is dat ik in het weekend dikwijls geen tijd heb en meestal in de week in de voormiddag ga rijden. ik hou wel van techische trails en bergen zijn voor mij net zo leuk dan afdalingen , daarom verbruik op zo'n tochtje tot 2800 calorien ! , wat zo veel is als een gemiddelde ardennentocht !
heb je geen gps track van die alternatieve route?
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

yajop wrote:
fast_bunny wrote:degenen die eens een alternatief willen doen voor de bloso route oud heverlee , die laten hier maar een bericht achter. dikwijls moeilijk om iets te kunnen afspreken maar ik garandeer u een tocht van pakweg 3 uur die 10 x meer fun is. bloso route oud heverlee is goed maar lang die route zijn ontelbaar veel verborgen trails die gewoon beter zijn. probleem is dat ik in het weekend dikwijls geen tijd heb en meestal in de week in de voormiddag ga rijden. ik hou wel van techische trails en bergen zijn voor mij net zo leuk dan afdalingen , daarom verbruik op zo'n tochtje tot 2800 calorien ! , wat zo veel is als een gemiddelde ardennentocht !
[-X [-X [-X

Het zou rap gedaan zijn met u alternatief te voelen..... #-o
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

yajop wrote:
neen , ik rij namelijk zonder GPS , kilometerteller , ....

enkel hartslagmeter
Post Reply