Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

ja, XT dual shifters & schijfremmen

1620 is de "normale" verkoopprijs voor een bikeshop in België.

1500 bij bike-discount.de + verzend of afhalen natuurlijk!

Canyon, persoonlijk vind ik dat gewoon lelijke bikes, maar ja over smaak valt niet te discussiëren.

Welke het best = simpel. Koop de bike die jij het beste en het mooiste vindt voor jouw budget!

Als je toch op de limiet het beste materiaal voor de beste prijs wil, dan koop je een Radon :lol:
Altijd Bergaf
Mountainbiker

Post by Altijd Bergaf »

Ik stel misschien domme vragen maar er is nog iets dat ik wil weten.

Op de foto lijkt het alsof die LTD 5 dat Dual-control systeem heeft ipv rapidfire... is dat zo?

En is dat dual control systeem niet lastig omdat je bij het remmen riskeert te schakelen?
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

Mijn keuze ging tussen deze LTD5, de stumpjumper, de c'dale F600 en de xc5 van canyon (wel een fs)

Positief:
-LTD5:-afmontage, ziet er wel mooi uit
-stumpjumper: look, fox vork
-c'dale: naam en look, fatty
-canyon: afmontage, FS met spv 3-way swinger

Negatief:
-LTD5:lak is heel ruw (onderhoud???!!) en wit
-stumpjumper: bepaalde onderdelen zoals remmen ed...(is wel te upgraden)
-c'dale: afmontage en onderdelen...
-canyon:naam, duitsland afhalen
Heb me net een stumjumper gekocht en al wat LX was laten vervangen door XT. Met nog zat accessoires e.d. erbij heeft deze 1750 gekost. Volgens mij redelijke prijs voor die fiets met fox vork
mario
Mountainbiker

Post by mario »

Altijd Bergaf wrote:Ik stel misschien domme vragen maar er is nog iets dat ik wil weten.

Op de foto lijkt het alsof die LTD 5 dat Dual-control systeem heeft ipv rapidfire... is dat zo?

En is dat dual control systeem niet lastig omdat je bij het remmen riskeert te schakelen?
ja, zoals thorgal al zei, dit zijn idd de duals. Maar dat ze lastig zouden zijn... [-X , het zal wel ff aanpassen zijn, dat wel. Maar hier op het forum zijn er 2 kampen, believers en non-believers mbt tot die dual. Je zal je eigen keuze moeten maken daarin. Ik moet dual-shifters hebben, maar dat is meer om medische redenen.

@viper: ik heb intussen mijn lat wat hoger gelegd ivm mijn selectie: ofwel de stumpjumper comp met fox terra logic, ofwel de basis epic, ofwel de c'dale f900, ofwel de canyon XC6. over het feit FS of hardtail ben ik dus ook nog niet uit... :-?
Altijd Bergaf
Mountainbiker

Post by Altijd Bergaf »

Ik denk dat ik, ondanks die dual control, toch voor de Cube LTD 5 zal gaan! Dat is by far de beste prijs/kwaliteit deal die ik ben tegengekomen.

Heb mijn huidige machientje al te koop gezet bij "te koop" (surprise surprise #-o ) dus moesten er geïnteresseerden zijn... go take a look!!
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

bergaf,
ik heb de xtr-dual shifters gehad en ik kan u zeggen dat dat echt een groot verschil is. Ik heb nu nog spijt dat ik ze verkocht heb. De reden was omdat ik graag HS-33 wou steken en deze zijn niet combineerbaar met deze shifters/remhendels....

Ik zou er zeker niet over twijfelen om deze te nemen
Altijd Bergaf
Mountainbiker

Post by Altijd Bergaf »

Het wordt er niet makkelijker op :

Radon ZR Four XT Disc voor 1299,- ??

Hoe kan dit nu? Volledig XT en een Manitou Black Platinum vork erop voor die prijs?? Is dat een minderwaardig frame, slechte service na verkoop of is dit echt een gouden zaak?

Hier MOET toch een catch zijn?
Thorgal
Mountainbiker

Post by Thorgal »

Altijd Bergaf wrote:Het wordt er niet makkelijker op :

Radon ZR Four XT Disc voor 1299,- ??

Hoe kan dit nu? Volledig XT en een Manitou Black Platinum vork erop voor die prijs?? Is dat een minderwaardig frame, slechte service na verkoop of is dit echt een gouden zaak?

Hier MOET toch een catch zijn?
Hier kom je op mijn terrein!!!

1. bike-discount verkoopt de XT versie niet meer!!!!! te veel klachten over dual control shifters en schijfremmen!!!

2. ik ben enkele weken in het bezit van een RADON ZRFour 2004, de magura marta versie dan, is een MEGA BIKE!!!!

3. frame is IDENTIEK, ik herhaal IDENTIEK met cube LTD5, maw, komt van hetzelfde taiwanees fabriek!!!!

4. meer info + pics van m'n bike, surf naar mijn site, www.mountainbikernet.tk en kies rubriek BIKE!
Altijd Bergaf
Mountainbiker

Post by Altijd Bergaf »

Haha, 't was helemaal niet de bedoeling je frame te bekritiseren Thorgal [-X

Je moet echter wel begrijpen dat dat soort prijzen vragen oproept... Hoe doen die magura schijfremmen het eigenlijk? Voelt de bike stevig en robuust aan en toch vederlicht en toch wendbaar?

En last but not least... is die fiets in belgie te verkrijgen... ergens??
Thorgal
Mountainbiker

Post by Thorgal »

Altijd Bergaf wrote:Haha, 't was helemaal niet de bedoeling je frame te bekritiseren Thorgal [-X

Je moet echter wel begrijpen dat dat soort prijzen vragen oproept... Hoe doen die magura schijfremmen het eigenlijk? Voelt de bike stevig en robuust aan en toch vederlicht en toch wendbaar?

En last but not least... is die fiets in belgie te verkrijgen... ergens??
ivm fram bekritiseren: no problem, wie op deze bike (voor die prijs) iets af te keuren heeft...... vul zelf maar aan

ivm Marta's: perfect brake power, niets op aan te merken, en ze zien er zo lekker agressief uit (vind ik hé)

ivm in belgië: nope, kan je laten opsturen (dacht ongeveer 35e verzendkosten) of afhalen in Bonn, zoals ik deed! Wel op voorhand bellen dat ze hem gereedzetten hé, heb ook 3weken moeten wachten!!!
Post Reply