Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Lampion
Mountainbiker
Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006

Post by Lampion »

Serge R wrote:Gisteren mijn verloningsfiche jaar 2008 gekregen, verplaatsing met de fiets 7581 km = 1137,15€
En niet te verwaarlozen 7581km/100x6,5L X 0,930 = 458,27€ minder brandstof moeten uitgeven + 0,0€ aan de huisdokter gespendeerd.

Hiermee kan ik de vrouw nu mijn uitgaven aan de bikes motiveren.:wink:
@ Serge, hoe wordt dit geregeld, en hoe wordt dit berekend? Is dit afhankelijk van je PC? Anders wil ik gerust elke morgen en avond die 10km naar het werk met de fiets afhaspelen, voor dat geld koop ik me dan wel een baanfietsje :-)
iron gonzo
Mountainbiker

Post by iron gonzo »

vandaag zware teleurstelling had.
volgens topo kaart had ik routje uitgestippelt.
wat bleek nu
alle baantjes waren maar een 100 a 300meter lang en dan gewoon afgesloten door boeren die doodleuk de baantjes mee hebben verwerkt in hun weide.

bij vraag aan boer of ik wel goed zat, kwam spontaan hier was nooit een weggetje (terwijl je toch de eerste honderd meter er wel op kan)

mijn ritje heeft mij dus een stevige omweg gekost van terugdraaien en op de baan verder fietsen :evil:
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Vandaag ook begonnen met de fiets naar het werk (ninove-merelbeke). Voorlopig 1x per week heen en terug, goed voor een 70km in totaal. Dat is meer dan genoeg voor mijn huidige conditiepeil.

De route uitgestippeld me viamichelin was alvast OK. Kan je speciaal aangeven dat je een route met de fiets wil. Kan je zelfs exporteren naar GPS wat nog beter is. Alleen resulteert dat in een route met enkel begin en eindpunt #-o

Hoop zodoende een begin te maken met een comeback op de fiets.
Wollie
Mountainbiker

Post by Wollie »

Wie weet een goede route tot in Brussel. Ik heb het nog gedaan op een zondag in de verlofperiode. Puur als training, want de afstand is te groot om het veel te doen.

Wat me opviel was vooral de N8 tussen Ninove - Dilbeek, nogal onverantwoord op de fiets. Op zondag valt dit mee, maar ik vroeg me af of er geen alternatief is voor dit stuk. Liefst zonder omwegen want Waregem-Brussel is al 90 km.....

Groeten
pdehondt
Mountainbiker

Post by pdehondt »

Een schitterende tool om je routes uit te stippelen kan je vinden op http://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx

Het is een soort online googlemaps routeplanner die alle nummers gebruikt van de fietsknooppunten.
Echt een aanrader!!
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

De Standaard wrote:Wielrenners hebben slecht sperma

* dinsdag 30 juni 2009
* Bron: thesun
* Auteur: jav

Professionele renners en fervente wielertoeristen hypothekeren hun kans om later kinderen te hebben. Dat blijkt althans uit een onderzoek van de Universiteit van Cordoba in Spanje.
Een studie bij 15 professionele triatleten toonde aan dat zij die meer dan 290 km (180 mijl) per week op de fiets doorbrachten, gemiddeld minder dan 4% 'normaal' sperma hadden. Hun kansen om op natuurlijke wijze kinderen voort te brengen is erg klein. De kwaliteit van het sperma nam af naarmate het niveau van de atleet steeg.

Professor Diane Vaamonde, die de studie begeleidde, maant profrenners dan ook aan hun sperma te laten invriezen bij het begin van hun carrière.

De professor beklemtoonde wel dat mensen die met de fiets naar het werk rijden, geen enkel risico lopen.

'Zij fietsen tussen de 15 en de 20 minuten per dag en hebben de rest van de tijd om te herstellen.'

bron: klik
15 à 20 minuten per dag?
iets meer in mijn geval: tijd om iets te laten invriezen dan?

:drunk:
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

marzokki NQH wrote:
De Standaard wrote:Wielrenners hebben slecht sperma

* dinsdag 30 juni 2009
* Bron: thesun
* Auteur: jav

Professionele renners en fervente wielertoeristen hypothekeren hun kans om later kinderen te hebben. Dat blijkt althans uit een onderzoek van de Universiteit van Cordoba in Spanje.
Een studie bij 15 professionele triatleten toonde aan dat zij die meer dan 290 km (180 mijl) per week op de fiets doorbrachten, gemiddeld minder dan 4% 'normaal' sperma hadden. Hun kansen om op natuurlijke wijze kinderen voort te brengen is erg klein. De kwaliteit van het sperma nam af naarmate het niveau van de atleet steeg.

Professor Diane Vaamonde, die de studie begeleidde, maant profrenners dan ook aan hun sperma te laten invriezen bij het begin van hun carrière.

De professor beklemtoonde wel dat mensen die met de fiets naar het werk rijden, geen enkel risico lopen.

'Zij fietsen tussen de 15 en de 20 minuten per dag en hebben de rest van de tijd om te herstellen.'

bron: klik
15 à 20 minuten per dag?
iets meer in mijn geval: tijd om iets te laten invriezen dan?

:drunk:
bwa
ik heb ondertussen al 2 kids, alles werkt nog uitstekend bij mij.
:lol:
Ik kan me wel voorstellen, dat als je alles checkt net na den arrivee van een serieuze 200km rit, dat het dan effe wat minder is :wink:

Streets
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

@Streets: die kindjes van u zijn misschien niet voortgekomen uit "normaal" zaad? :wink:

Mojo
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Mojobiker wrote:@Streets: die kindjes van u zijn misschien niet voortgekomen uit "normaal" zaad? :wink:

Mojo
tja
dat ik een ABnormale was, dat wist je wel al......
:oops:
Maaar ze lijken wel verdacht veel op mij, :P

Streets
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

pdehondt wrote:Een schitterende tool om je routes uit te stippelen kan je vinden op http://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx

Het is een soort online googlemaps routeplanner die alle nummers gebruikt van de fietsknooppunten.
Echt een aanrader!!

Ik dacht dat ik dit geschreven had toen ik de "zwarte poot" zag :wink:
maar het klopte niet met de zinsbouw en grammatica natuurlijk. Maar het is waar wat je schreef, deze routenet.be is zeer goed (even inzoomen en uitprinten en plastificeren en kaar).
Post Reply