Ken alleen het verschil tss Speedking ss en protection.
De protection heeft dankzij de versterkte zijflanken geen last van zweten bij het monteren.
Is uiteraard ook minder gevoelig tegen doorscheuren.
Bij de supersonic versie ééntje gehad die van de velg is geknald door een snee net boven de velgrand.
Voelt bij lagere druk ook wat stabieler aan.
Qua sleet is er geen verschil, de noppen slijten op asfalt of stenige ondergrond nogal vlug weg.
No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Bulkie
- Mountainbiker
Ok merci! Zijn er nog mensen met zulke ervaringen? (of is dat hier off-topic?)Dickie wrote:Ken alleen het verschil tss Speedking ss en protection.
De protection heeft dankzij de versterkte zijflanken geen last van zweten bij het monteren.
Is uiteraard ook minder gevoelig tegen doorscheuren.
Bij de supersonic versie ééntje gehad die van de velg is geknald door een snee net boven de velgrand.
Voelt bij lagere druk ook wat stabieler aan.
Qua sleet is er geen verschil, de noppen slijten op asfalt of stenige ondergrond nogal vlug weg.
Ken
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt, de vloeistof onstnapte volgens mij niet via de flank, maar tussen de band en de velgrand.Bulkie wrote:Toch wél; NoTubes is beter tegen 't lek rijden (gaat langer mee, bevriest niet en de 'melk' zorgt voor een goede verspreiding van de kristallen...madskatingcow wrote:Neenprideandglory1891 wrote:Ik gebruik Joe No Flats, dus als ik goed lees zou de NoTubes beter zijn?
Bij banden die niet of moeilijk luchtdicht te krijgen zijn, vrees ik dat de flanken te zwak zijn om op steenrijke en rotsachtige parcoursen te rijden (bv Ardennen)...
Ken
Och, ik zie wel als ik het nog eens voor heb.
Gisteren nog eens opgepompt, ze blijven ietwat druk verliezen, maar echt niet veel, ongeveer 0.2 à 0.3 per week.
Er is nochtans zeker 100ml "joe no flat's" in.
Wat ik wel opmerk, is dat er een slagje in de band zit, nochtans opgepompt tot 4.5bar.
Misschien toch niet echt volledig op z'n plaats de band en daardoor het verlies van vloeistof?
Hoelang gaat dit mee? Ik heb voor de laatste keer gereden met men mtb in de winter, november ofzo. Nu ik nog eens naar men mtb keek zag ik dat de banden volledig plat stonden. Nu heb ik die terug opgepompt en staan ze terug hard. Maar kan ik er beter terug nieuwe vloeistof in doen of mag ik er terug mee rond rijden zonder plat te vallen.
- KWBiker
- Mountainbiker
Ik heb zo de weg ook al een paar keer properder gemaakt. Met een nagel van dat kaliber heb ik mijn buitenband langs binnen geplakt, want de vloeistof hielp niet meer van zodra ik de nagel er uit had getrokken.
Ik rijd nu met de schalbe marathon supreme, en ik moet wel zeggen dat die band aan de lekken blijft "zweten", dus dat de natte plekjes blijven.
Ik rijd nu met de schalbe marathon supreme, en ik moet wel zeggen dat die band aan de lekken blijft "zweten", dus dat de natte plekjes blijven.
- jimmyvlb
- Mountainbiker
SD2E wrote:Dit weekend blijkbaar een klein nagelke opgeraapt in bornem... niks van gemerkt dus joe's no flats werkt echt wel :)
Bij mij werkte joe's niet zo goed...
Tijdens Paris-Roubaix werden we over een wegje gestuurd dat voor 50% uit gebroken stukjes glas bestond...
Furious Fred achter lek gereden. De melk bleef alle kanten opvliegen, m'n fiets helemaal onder de latex, maar heb uiteindelijk toch een binnenbandje mogen steken.
De band blijft anders wel mooi op spanning en was heel snel luchtdicht bij eerste montage. Zelfs gewoon kunnen monteren met de handpomp.
Waar liep het dan mis bij het dichten van het lek???
- SD2E
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005
Een furious fred is een flinterdun bandje he... denk dat ge daar rap scheuren in hebtjimmyvlb wrote:SD2E wrote:Dit weekend blijkbaar een klein nagelke opgeraapt in bornem... niks van gemerkt dus joe's no flats werkt echt wel :)
Tijdens Paris-Roubaix werden we over een wegje gestuurd dat voor 50% uit gebroken stukjes glas bestond...![]()
Furious Fred achter lek gereden. De melk bleef alle kanten opvliegen, m'n fiets helemaal onder de latex, maar heb uiteindelijk toch een binnenbandje mogen steken.
De band blijft anders wel mooi op spanning en was heel snel luchtdicht bij eerste montage. Zelfs gewoon kunnen monteren met de handpomp.
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
+1SD2E wrote:Een furious fred is een flinterdun bandje he... denk dat ge daar rap scheuren in hebtjimmyvlb wrote:SD2E wrote:Dit weekend blijkbaar een klein nagelke opgeraapt in bornem... niks van gemerkt dus joe's no flats werkt echt wel :)
Tijdens Paris-Roubaix werden we over een wegje gestuurd dat voor 50% uit gebroken stukjes glas bestond...![]()
denk ook dat het eerder met de band te maken heeft, die rubber is zo dun en leeft te veel zodat de notubes/Joe's niet kan vasthechten