...

Post by den wakkere bakker gits »

Post by den wakkere bakker gits »
klopt als een bus moja nog wat stutjes eten en ge weet nooit eRuben S. wrote:... tot hij op z'n pedalen gaat staan, dan denk ik dat wij breken als stilo's.den wakkere bakker gits wrote:Toch ongeloofelijk wat voor nen stilo datem is e
Maar vind toch dat hij goe staat in de driekleur
ge moet nie kijke naar de uitstraling maar naar het tallent ik denk dat iedereen nog iets (veel) kan leeren van hem momenteel is hij nr 1sunn xtreme wrote:klopt.Mirlong1 wrote: De nr. 1 in België is voor mijn nog steeds Roel Paulissen. Spijtig dat deze atleet niet altijd het respect en de erkenning krijgt die hij zeker en vast verdient.
J.
en dat komt gewoon omdat Roel vooral in het buitenland vertoeft en er woont. en spijtig genoeg qua charisma nogal euuuhh... mat uitvalt - ondanks zijn topprestaties !!
Roel is in het verleden qua charisma ver overvleugelt geweest door Filip Meirhaege die toch wat flamboyanter is, en losser. Ook tegenover een hoop buitenlanders die het minder goed doen en nog actief zijn, dan onze Roel. maar dan heb ik het zuiver over charisma.
helaas spreekt dat flamboyantere uitstraling de mensen en vooral media veel harder aan. En heel spijtig genoeg krijg je dan ondanks alle prestaties relatief weinig erkenning.
in het wegrennen heb je ook zo iemand : Karpets
steengoede ronderenner met vele vele top 5 / 10 resultaten in eindklassementen (ondanks het vele in dienst rijden van...)
maar als je de man ziet.... helaas... heeft de uitstraling van een dode plant en spreekt de mensen weinig aan, en de media laat hem dus ook liggen, buiten een kleine vernoeming.
op rondewerk is hij zelfs de allerbeste op subtopniveau gezien... maarja, als geen haan uw naam in grote letters in de kranten kraait... dan blijf je met weinig erkenning zitten.
Op tv in een kopgroep lijkt hij de uitstraling van wat vulling te hebben tegen de rest..en word ook bijna niet vernoemt door commentatoren.
wat me ook opvalt met de jaren is, dat de mtb sport veel flamboyanter maar professioneel ingesteld volk telde dan andere wielersporten, maar dat dit in de loop de jaren al zeer sterk afgenomen is.
toch iets binnen de mtb sport wat het extra aantrekkingskracht gaf.
"Anciens" zullen dit wellicht kunnen bevestigen.
persoonlijk vind ik ook dat hij veel meer erkenning mag krijgen dan nu nog het geval is (het is al gebetert maar toch...)
hijzelf mag ook wat losser zijn en meer lachen, maar ik denk dat Roel meer introvert is en het een beetje als een rem werkt naar buiten toe. (ik kan mis zijn)
Post by Sunn Xtreme »
zo ken ik nog een paar namensunn xtreme wrote:het gaat daar niet over... iedereen weet dat Roel heel getalenteerd is
het gaat er ergens om dat men helaas hem een beetje minder ziet staan om deze sport naar de media toe aantrekkelijker te maken.
en daar heb je soms mensen voor nodig die buiten een berg talent, ook een bepaalde uitstraling hebben dat aanspreekt.
ik ken ook genoeg renners die bulken van talent maar de mensen zien ze amper staan omdat ze de uitstraling van een biechtstoel hebben...je kijkt er gewoon naast of men wil ze niet zien ondanks alle prestaties... een triestig gegeven maar is wel harde realiteit.
neem bv Kluge..talent ja veel, maar er waren en zijn veel grotere talenten. Alleen is die man door zijn uitstraling en extraverte wel zowat legendarisch geworden.
Wat denk je dat zijn strategie was? presteren natuurlijk, maar waar het niet geheel lukt, zien dat men de camera en fotograaf wel naar zich toezuigt.
Ook iets wat Filip Meirhaege als geen ander verstond.. en die presteerde wel bijzonder goed...wel 1 van de grootste talenten tot nogtoe.
Maar die kon de camera en fotograaf naast de race ook naar zich toetrekken.
geloof het of niet : maar bekend worden op internationaal vlak doe je niet enkel en alleen door zeer mooie prestaties neer te zetten, je moet een wat extraverte uitstraling hebben de kunst verstaan van de fotograaf en camera naar je toe te trekken, zonder onozel te gaan doen.