pumptrack opbouwen

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
cracra
Mountainbiker

pumptrack opbouwen

Post by cracra »

Heeft er iemand ervaring in het aanleggen van een pumptrack? (dirt) Wij zouden graag een pumptrack aanleggen tijdens een evenement in ons dorp. Alleen heeft er niemand bij ons ervaring in, en willen we het toch wat degelijk doen.
Heeft er iemand advies? Of beter nog, zin om samen een mooie track uit te werken?
Alle hulp is welkom.
Grts
Jansen
Mountainbiker

Post by Jansen »

zoekt eens op pinkbike.com
of op google. ik kan me zo een site herinneren waar het precies wordt uitgelegd hoe een simpel pumptrack te bouwen.
Maaike
Mountainbiker

Post by Maaike »

http://www.leelikesbikes.com/better-hom ... ml#more-74
http://blog.extremeline.com/2008/01/bui ... track.html
http://terrylarrazabalbikefestival.blog ... track.html
http://www.leelikesbikes.com/pump-track ... l#more-304
http://www.leelikesbikes.com/lyons-bike ... #more-1105

etc. etc.
Laat je door foto's inspireren en teken een klein plannetje.
Je kan waarschijnlijk ook wel gewoon beginnen scheppen zonder het al uitgewerkt te hebben, maar ik zou eerst toch tekenen wat ik wil.
cracra
Mountainbiker

Post by cracra »

mercikes,

hier kan ik al een heel eind mee verder...
=D>
grts
Maaike
Mountainbiker

Post by Maaike »

No problemo. Lijkt me zelf ook heel leuk om zoiets in m'n achtertuin te hebben. :P
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

ik hoop dat uw evenement niet tegen volgend weekend is. Tegen dat alles een beetje naar wens ligt, én mooi hard zodat ook de klein mannen erop kunnen zonder de boel uiteen te rijden zal je nog wat tijd nodig hebben.

Pumptrack in de tuin: komt allicht na de zomer. Eerst m'n dirts afmaken. er is nu ne halve roll-in (de schans, nog niet t platform) en ne remork of 10 zand. Moet nog dubbel zoveel zand bij, en dan shapen. Hopelijk deze maand klaar. Voor de pumptrack heb ik t materiaal voor ne sjieke kombocht liggen. hopelijk einde van de zomer klaar.
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

DeJean wrote:ik hoop dat uw evenement niet tegen volgend weekend is. Tegen dat alles een beetje naar wens ligt, én mooi hard zodat ook de klein mannen erop kunnen zonder de boel uiteen te rijden zal je nog wat tijd nodig hebben.

Pumptrack in de tuin: komt allicht na de zomer. Eerst m'n dirts afmaken. er is nu ne halve roll-in (de schans, nog niet t platform) en ne remork of 10 zand. Moet nog dubbel zoveel zand bij, en dan shapen. Hopelijk deze maand klaar. Voor de pumptrack heb ik t materiaal voor ne sjieke kombocht liggen. hopelijk einde van de zomer klaar.
Indeed , ge kunt wel gewoon een plan van i-net overneme maar tzal zowieso ni lekker flowe van de eerste keer. Gewoon aanvoele , hier en daar verhogen , etc. En de juiste grond gebruiken , leem/klei combinatie zou ideaal zijn , gewone zand wordt veel te hard uiteen gereden laat staan alst lang droog is !
Binnekort is hier een pumptrack in Lichtaart ent zou iets fatsoenlijk worden dus hier blijve kijken de komende maanden :p
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

thomasmb wrote: Indeed , ge kunt wel gewoon een plan van i-net overneme maar tzal zowieso ni lekker flowe van de eerste keer. Gewoon aanvoele , hier en daar verhogen , etc. En de juiste grond gebruiken , leem/klei combinatie zou ideaal zijn , gewone zand wordt veel te hard uiteen gereden laat staan alst lang droog is !
Binnekort is hier een pumptrack in Lichtaart ent zou iets fatsoenlijk worden dus hier blijve kijken de komende maanden :p
Is er ook nog andere grond geschikt?
lol @ a bike
Mountainbiker

Post by lol @ a bike »

ik denk dat alle grond wel geschikt als men de grond maar nat maakt tijdens het bouwen, zodat het zich goed kan "zetten". dus tijdens het bouwen overgieten met ne gieter of wachten tot het regent...
k'Zou ook niet direct beginnen rijden als gij uw track hebt gebouwd, questy van te wachten tot uw bochten stevig zijn.
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Weet er iemand info sites in het nederlands?
Post Reply