Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Guest

Post by Guest »

""
Last edited by Guest on Sun 20 Jun 2004 14:07, edited 1 time in total.
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Mijn persoonlijke ervaring voor het specifieke modderwerk: Black Shark 1.5!!!!!!!
Ik heb ze nog niet zo heel lang, maar heb er toch al een speciale "band" mee :wink:
kristofbomans
Mountainbiker

Post by kristofbomans »

Ge moet ook opletten met de aard van de ondergrond. Ik heb deze winter in Hamont een mtb wedstrijd gereden, waar de modder heel diep was. Ik reed ook met zo ne black shark vanachter, dacht dat het de goede keuze was, maar op een crossparcours als dat zak je heel diep weg met zo'n dun bandje. Ik had dus beter gekozen voor een dikkere band met veel profiel. Maar als je nu bv. een wedstrijd in de weiden hebt met veel modder lijkt de black shark zeer goed.
Ik heb het natuurlijk enkel over vanachter, vanvoor rijdt je best met een brede band, minstens 1.75, ofwel moet ge veel techniek hebben.
Jokke
Mountainbiker
Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016

Post by Jokke »

mountainsurfer wrote:als ge met de mtb wil rijden moet ge maar met dikke banden rijden anders moet ge nen cyclocrossvelo kopen
Sorry zenne Mountainsurfer, maar dat vind ik nu eens dikke onzin.
Ik rijd ondertussen toch al een tijdje MTB en rijd in de winter praktisch altijd met die Black Shark Mud 1.5 (zowel voor als achter).

Je weet gewoon als je met een 1.5 rondrijdt dat je toegevingen moet doen op gebied van comfort en rolweerstand omdat je deze bandjes redelijk hard moet oppompen (4 à 4.5 bar) en er grote noppen op staan.
Maar de grip in de modder is van het beste wat er is. Dit zijn banden met het profiel van een motocrossband.

Mij gedacht 8)
Last edited by Jokke on Wed 12 May 2004 14:07, edited 1 time in total.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik geef Jokke in deze gelijk. Ik zal altijd trachten van met de beste band voor een bepaalde omstandigheid voor de dag te komen. In de modder is dat voor mij zo'n 1.5 Black Shark Mud en of dit nu een "cyclocrossbandje" is of niet, daar lig ik niet wakker van.
Andere omstandigheden, wel dan monteer ik een andere band. Op de weg rij ik bvb met 2.35 fast freds en dat loopt zeker zo goed als een 1.4 slick (+ ik kan ermee het terrein in als ik onderweg daarin goesting krijg :wink: )
Nijl
Mountainbiker

Post by Nijl »

Een 2.1 komt tegen het frame van mijn fiets "Cannondale F900", iemand hier nog problemen mee? Thx
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Van welk merk is die 2.1?
Bij Hutchinson is een 2.1 bijvoorbeeld een stuk breder dan bij een Schwalbe.
Guest

Post by Guest »

--
Last edited by Guest on Sat 19 Jun 2004 18:12, edited 1 time in total.
Nijl
Mountainbiker

Post by Nijl »

euh dan heb ik een heel raar model maar bon de feiten zijn er hé er is zelfs een deel van de achterbrug ingesleten! Ik moet er wel bijvertellen dat dit enkel is als er weinig druk opstaat->band zet in de breedte uit.
idd het is een Hutch
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Nijl wrote:Een 2.1 komt tegen het frame van mijn fiets "Cannondale F900", iemand hier nog problemen mee? Thx
Ik heb o.a. een Cannondale F1000sl van 2003. De eerste opmerking die mijn fietsenmaker me gaf : een scorpion 2.0 mag je vanaf nu vergeten achteraan, die zijn te breed. Jammer, want ik reed daar graag mee op mijn vorige fiets.
Ik heb dan een hele tijd met Schwalbe Skinny Jimmy 1.9 (of 1.95?) UST rondgereden : goede band, maar slijt enorm snel.

Ondertussen gebruik ik de volgende banden achteraan :
- Hutchinson Python 2.0 UST light voor droog weer (op scalpel en F1000sl)
- Continental Explorer 2.1 UST voor modderigere ritten (op scalpel en F1000sl)
- Ritchey Elevader Pro 1.9 of Excavader Pro 1.9 (non-UST) voor echte ploetertochten (op de Hilset mudbike)

Vooraan leg ik (al naargelang het parcours) een Python 2.0 UST, een Conti Explorer 2.1 UST of een Scorpion 2.0 UST of non-UST.

'k Heb ook nog een paar half-versleten skinny jimmy's liggen, en een Hutchinson Mosquito 1.85 UST, die moet ik nog "oprijden" op asfalt of zo.
En dan heb ik nog een setje Hutchinson Scorpion 1.75 UST, die ik amper 200km gebruikt heb. Wegens gebrek aan comfort liggen die nu onderaan in de kast ...

De Phille stond enkele weken terug bij mij in de garage, en bekeek mijn collectie banden #-o ...
"Zijde zeker dat ge d'er genoeg hebt ?" was zijn reactie :oops: :oops: :D
Post Reply