Bk Malmedy 2009

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
bosse
Mountainbiker

Bk Malmedy 2009

Post by bosse »

Het bk in Malmedy komt weer dichterbij!
Ik kijk er al vast naar uit!

hier de site met alle info!

http://www.malmedybike.be/
G_Heylen
Mountainbiker

Post by G_Heylen »

kijk er ook al naar uit 8)
gaat fun worden e bossy :lol:
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

G_Heylen wrote:kijk er ook al naar uit 8)
gaat fun worden e bossy :lol:
Ge ging toch stoppen :-? ?
Buffalo mtb
Mountainbiker

Post by Buffalo mtb »

Kan je daar feitelijk altijd oprijden waar het parcours ligt? Of ligt dit op prive eigendom? Vond het vorig jaar een schitterende toer maar natuurlijk héél zwaar, maar dat maakt het mooi ook...
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

[quote="Buffalo mtb"]Kan je daar feitelijk altijd oprijden waar het parcours ligt? Of ligt dit op prive eigendom? Vond het vorig jaar een schitterende toer maar natuurlijk héél zwaar, maar dat maakt het mooi ook...[/quote]
Ik denk dat je heel den toer zo kan rijden!
Ik heb het deel van de bevorading tot de finisch toch al zo gereden!
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Het is voor een groot stuk veranderd bij vorig jaar.

Het is al helemaal uitgetekend dmv paarse spuitbus door stenen op de grond te markeren.

Er staan ook pijlen in dezelfde kleur gespoten, maar als je die pijlen volgt is het helemaal niet doenbaar. De afdaingen houden niks in (zelfs naar beneden op asfalt) en de klims zijn 25% te voet.

Het kan zijn dat ik met vermoeide benen van de dag ervoor in Waimes zat, maar normaal gezien recupereer ik redelijk goed, en ik rij bijna altijd alles naar boven.

Ik heb eerst een toer gedaan volgens het parcours van verleden jaar, dat ging super. Dan had ik al de markereingen gespot en ik besefte algauw dat dit het nieuwe parcours was. Eens aan het centrum vertrok ik met de pijlen. Het begon de klim omhoog vanwaar verleden jaar de DH naar beneden lag. Dat ging nog net, want aan de oranje vangnetten ging het rechtdoor. Dan volgde een zware wortelpassage even steil.
Amai da's moeilijk. Na 3 keer hetzelfde stuk van 10m geprobeerd te hebben had ik de juiste lijn en kon ik verder. De klim ging even steil verder, eerst door slecht berijdbare bosgrond, wat later doorspekt met grote stenen, en het werd steeds steiler. Plots was het vat af: stappen.
Wat later bergaf, totaal niet technisch. Het einde van de volgende klim weeral tevoet. Eens je aan het wandelen geslagen hebt...

Mijn 2,5 eurocent was dan al gevallen dat dit wss de verkeerde zin was. Maar ik wilde afmaken waar ik aan begonnen was, dus heb ik heel de toer in die richting gedaan. Een Saeco-biker die daar op verkenning was heeft me vergezeld op het laatse stuk van het parcours, dus ik heb een getuige dat het ervover was.

Dan hebben we samen nog eens de omloop nog eens in tegengestelde richting gedaan, en dan was het eigenlijk superchique voor een XC. Klimmen zeker zwaar genoeg maar zeker te fietsen, de afdalingen best wat technisch. Alleen jamme dat de super afdaling van vorig jaar er niet in zat. Als het droog ios ligt hij beestig. Ik denk dat ze mss de DH er over laten gaan, want er waren percies verkantingen aangebracht zodat ze van op zij kwamen. Ik ben het wel niet zeker, want ik weet niet of ze daar geraken met een traject dat voldoende lang is.

Dus wie gaat verkennen: neem de andere zin van de pijlen...
dilid
Mountainbiker

Post by dilid »

Ik heb er verleden weekend gaan rijden .Er waren mannen aan het werken aan de gevaarlijkste afdaling .En een van hen met een mtb als proefkonijn .Deze biker heeft mij en mijn maat het parkoers laten zien .
Het is dezelfde tour als verleden jaar grote deels toch . Alleen net voor de grote afdaling ligt een kleindere afdaling ,daar hebben ze 2 technische bochten van gemaakt .En ze komen pas halverwegen op de grote afdaling .De roze paarse pijlen waren voor een loopwedstijd volgens hen.
houbenk
Mountainbiker

Post by houbenk »

een schoon ding, bij nat weer is die afdaling nauwelijks te nemen en gewoon gevaarlijk.

de lange klim ligt er toch nog steeds in dan?
dilid
Mountainbiker

Post by dilid »

Ja,de lange klim ligt er nog in, alleen juist voor de gavaarlijke afdaling is het varanderd .Als je gaat verkennen zie je het wel .Want ze hebben de oude weggetjes vol bomen gelegd .
rafke79
Mountainbiker

Post by rafke79 »

heeft iemand de gpstrack? dan kan ik ook s gaan verkennen
Post Reply