13/06/09 REGIOTOUR 2009

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Herder Ronny wrote:Bad timing, we zitten in Malmedy voor de RDHF :-?
Niet allemaal [-X
Ik doe de Regiotour :wink:
Dimi...
Mountainbiker

Post by Dimi... »

freezy wrote:Ik start voor de 130km, heb al 2 keer 100 en 1 keer 130 gedaan. Vorig jaar ook gestart voor de 130 maar op de Muur afgedraaid naar huis, toch 100km gehaald die dag. Was wel extreem die dag, zo ploeteren :lol:
Ik start in Zottegem, zo heb ik die zware 30km op het einde. Dan kan ik nog altijd beslissen of ik ze doe of niet.
Hoe moet ik het off-road gehalte van de tocht inschatten?
Zitten er veel bekende hellingen of vooral onbekende kuitenbijters in het parcours? Ik zou de 130 doen.
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Normaal kom ik deze ook rijden.
Khem wel een zin om 130 km op mijne velo te zitten :bounce:
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Dimi... wrote:
Hoe moet ik het off-road gehalte van de tocht inschatten?
Zitten er veel bekende hellingen of vooral onbekende kuitenbijters in het parcours? Ik zou de 130 doen.
Als het droog ligt is het gedeelte van St L Houtem naar Erpe Mere, Ninove en Geraardsbergen heel goed te doen. Dan kan je echt vliegen. Weinig technische stukken, meestal brede veldwegen. Maar daarom niet minder leuk. Van Geraardsbergen trekken ze richting Lierde, Brakel, Michelbeke en dan wordt het wel wat zwaarder. Ze doen oa de gekende zijkant de Berendries aan, maar er zitten al evenveel onbekende stukjes in die evenveel pijn doen.
Ik zie de 130 volledig zitten, de 130 Herdermarathon en de 85 in Theux bevestigen dat.
MC Anthony
Mountainbiker

Post by MC Anthony »

de herdersmarathon is wel nog een stuk zwaarder als ge ze vergelijkt met hetzelfde weer. Ik heb de regiotour vorig jaar voor de eerste keer gereden (na amper oefening)en toen had heel de week voordien geregend en de dag zelf was het regenachtig en maar 16 graden. Ik heb hem uitgereden (102 km) met baanbanden... :oops: Die dag had ik blijkbaar eens een beetje karakter...
de route is snel als ze droogligt, inderdaad vooral tussen erpe mere, haaltert, ninove en geraardbergen. Mac Red is een kenner van het parcours, hij kan het je in geur (het zweet) en kleur (de modder) uitleggen!

Zo te zien zijn de voorspellingen voor loop volgende week goed, hopelijk blijft het zo voor het weekend...
Delayed
Mountainbiker

Post by Delayed »

Sint-Lievens-Houtem is geen startplaats meer dit jaar. Men laat dit stuk dan ook links liggen. Herzele(vorige edities enkel 70km) komt in de plaats.
patrick_dlr
Mountainbiker

Post by patrick_dlr »

Hoy , is er ergens info te vinden van de regio toer ( website) jammer dat ik deze dag bezet ben maar wie weet voor volgend jaar. :wink:
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

patrick_dlr wrote:Hoy , is er ergens info te vinden van de regio toer ( website) jammer dat ik deze dag bezet ben maar wie weet voor volgend jaar. :wink:
aub

http://www.regiosportdienst.be/index.cfm?V=03
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

't Zou weer eens een moddereditie kunnen worden... De laatste dagen is er toch al tamelijk wat gevallen!
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

freezy wrote:'t Zou weer eens een moddereditie kunnen worden... De laatste dagen is er toch al tamelijk wat gevallen!
Om nog maar te zwijgen van een kwartiertje geleden. Wat een onweer... :-)

Ma soit, ik zit toch in Malmedy van vrijdagavond...
Post Reply