No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

madskatingcow wrote:
prideandglory1891 wrote:toen ik keek zag ik dat er op een plaats op 3 latex op de buitenzijde van de band was, ontsnapt tussen de velg en de band. Is dit normaal? Indien niet, hoe op te lossen?
Dan heb je geluk dat je band niet in één keer plat stond en de band van de velg vloog. Hoe oplossen? Degelijk product gebruiken : Eclipse of Joe's NoFlats. Die maken een sterke lijmrand tussen band en velg, wat bij NoTubes steevast ontbreekt (daarbij heb je allemaal losse brokjes).
'k Moet je helaas teleurstellen, maar zowel Joe's NoFlats als Eclipse spuiten ook uit de velgrand of via de zijwand van de buba, bij de eerste montage (bij sommige banden). Voor gehad bij Ritchey WCS Premonition (Eclipse) en Schwalbe Roro (Noflats). Het duurde een tijdje eer ze op druk bleven en bij beiden is geen sterke lijmrand te vinden die verschillend is met Notubes. Bij collega Herder is zelfs na 4 weken de Eclipse volledig opgedroogt (160ml) in een Vredestein Tigerclaw band. Nog nooit gezien na zo'n korte tijd :-?
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Kom is naar mijn banden kijken dan :wink: Ik doe er 80ml in. Eclipse droogt sneller uit, dat is een feit. Ongeveer 2.5 maand en 'm is opgedroogd.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

madskatingcow wrote:Kom is naar mijn banden kijken dan :wink: Ik doe er 80ml in. Eclipse droogt sneller uit, dat is een feit. Ongeveer 2.5 maand en 'm is opgedroogd.
Zal een beetje afhankelijk zijn van band tot band... Bij Vredestein BP hoef ik zelfs geen melk in te doen om hem op druk te krijgen/houden... :wink:
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Vreemd, mijn ervaring is toch echt dat alleen notubes de zijwanden van de conti's na een ritje dicht en noflats zeker niet
saiko
Test team

Post by saiko »

ik heb toch ook liever noflat van Joe
hebt ge wel met de bus geschud?
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

saiko wrote:ik heb toch ook liever noflat van Joe
+1
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

saiko wrote:ik heb toch ook liever noflat van Joe
hebt ge wel met de bus geschud?
Ja hoor, zeker een 20 tal seconden. Vond het ook raar, met de geax barro mountain niets van problemen gehad.
De MK blijft ook op druk hoor.
Ik gebruik Joe No Flats, dus als ik goed lees zou de NoTubes beter zijn?
Heb nochtans band en velg goed ontvet.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

prideandglory1891 wrote:Ik gebruik Joe No Flats, dus als ik goed lees zou de NoTubes beter zijn?
Neen #-o
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

madskatingcow wrote:
prideandglory1891 wrote:Ik gebruik Joe No Flats, dus als ik goed lees zou de NoTubes beter zijn?
Neen #-o
Toch wél; NoTubes is beter tegen 't lek rijden (gaat langer mee, bevriest niet en de 'melk' zorgt voor een goede verspreiding van de kristallen...
Bij banden die niet of moeilijk luchtdicht te krijgen zijn, vrees ik dat de flanken te zwak zijn om op steenrijke en rotsachtige parcoursen te rijden (bv Ardennen)...

Ken
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Mister T. wrote:combi ZTR Olympic met FRM velglint, noTubes latex en Schwalbe Racing Ralph 2,25 snakeskin komt direct op druk + blijft op druk, ook als je je velg in een acht rijdt :-? :wink:
Ik was vandaag op die banden aan 't twijfelen: zijn die 'merkbaar' beter qua doorscheuren (bv als je tegen een steen rijdt) dan een gewone??? Heb je er ooit al een kapot gereden?? Nog mensen die ervaring hebben met VERSTERKTE 'gewone' vouwbanden?

Ken
Post Reply