No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Hoe is de band qua breedte, echt 2.0, of conti/schalbe 2.0

Darnaast lijkt een ROro of speedking me een prima aanvulling als voorband. Als je voornamelijk terrein rijd is de racing ralph naar mijn mening geen band meer om voor te monteren alleen achter
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Ik rij nu al 1.5 jaar tubeless.

Eerst reed ik met XT velgen(tubeless) en Schwalben NN RR UST, zonder vloeistof.
Deze RR had ik lekgereden, dan Notubes vloeistof gekocht, maar dat dichtte de lek niet.
Dus had ik een nieuwe RR gekocht, deze keer notubes erin, ook in de NN vooraan heb ik toen notubes gekapt.
Hiermee heb ik een volledig jaar zorgenloos kunnen rijden, op welke druk ik maar wou.

Nu heb ik sinds een half jaar DT Swiss XR 4.2d.
Deze heb ik met een Eclipse velglint tubeless gemaakt.
eerst reed ik nog altijd met de combinatie NN RR.
Niet veel problemen mee gehad.

Alleen het velglint durft wel eens te verschuiven naar de binnenkant van de velg. Dan moet je er eens met een kleine schroevendraaier onder peuteren om het terug goed te leggen.
Als ik dit doe ga ik er ook nog eens met de haardroger over om de lijm terug (een beetje) te doen 'pakken'.

Het velglint zal waarschijnlijk naar binnen schuiven omdat de Schwalbe UST banden zooooooo moeilijk op de velg komen.
Dit is echt hard werken wil je deze banden erop krijgen.

Nu heb ik eens een Vredenstein Black Panther geprobeert.
Deze is véél gemakkelijker om erop te leggen. Dat gaat vanzelf.
Maar vorige week in Eupen ben ik ermee lekgereden. een scheurtje in de flank van de band.
De Eclipse vloeistof was helaas al uitgedroogd na een dikke maand.
De NoTubes vloeistof blijft veel langer vloeibaar, deze was bij mijn XT/Schwalbe UST combo nog vloeibaar na bijna een jaar rijden!!!
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Dit weekend in de Ardennen, met MK 2.2 protection gereden.
Mavic xc717 velg en 100ml joe no flat's er in.
2 Bar voor en achter.

Wat had ik voor, bij beklimmingen, waarbij grote steenbrokken lagen, dat er soms wat latex uit spoot.
Zeer miniem, leed bijna tot geen drukverlies..
Ik hoorde iets, had 't eerst niet echt door wat er gaande was, maar toen ik keek zag ik dat er op een plaats op 3 latex op de buitenzijde van de band was, ontsnapt tussen de velg en de band

Is dit normaal?
Indien niet, hoe op te lossen?
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

prideandglory1891 wrote:Dit weekend in de Ardennen, met MK 2.2 protection gereden.
Mavic xc717 velg en 100ml joe no flat's er in.
2 Bar voor en achter.

Wat had ik voor, bij beklimmingen, waarbij grote steenbrokken lagen, dat er soms wat latex uit spoot.
Zeer miniem, leed bijna tot geen drukverlies..
Ik hoorde iets, had 't eerst niet echt door wat er gaande was, maar toen ik keek zag ik dat er op een plaats op 3 latex op de buitenzijde van de band was, ontsnapt tussen de velg en de band

Is dit normaal?
Indien niet, hoe op te lossen?
op te lossen door een No Tubes velg te gebruiken :lol: band zit echt vast in de rand
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

wasbeer2006 wrote:Hoe is de band qua breedte, echt 2.0, of conti/schalbe 2.0

Darnaast lijkt een ROro of speedking me een prima aanvulling als voorband. Als je voornamelijk terrein rijd is de racing ralph naar mijn mening geen band meer om voor te monteren alleen achter
lijkt eerder een echte 2.0 de flanken geven wat meer mee
maar lijken ook wat kwetsbaar. vandaar de idee om eens een Rron te testen.

dit haalde ik van bikeradar:sept 2008

"Seven-time Tour de France winner Lance Armstrong continued his comeback by winning the 12 Hours of Snowmass mountain bike endurance event, along with teammates Len Zanni and Max Taam, just a month after coming second to Dave Wiens at the epic Leadville 100. "

"Armstrong’s bike came to us wearing a pair of Bontrager Race X Lite tubeless disc wheels and fast-rolling, low-knob Jones XR Team Issue 26x2.0” treads, but we never saw him using any of it on course. Instead, he headed out with a pair of ZTR Race wheels and a 2.2”-wide Raven rear tyre from Stan’s NoTubes. Armstrong also ran a Raven tire up front for lap number one though he swapped it for a Schwalbe Racing Ralph for laps two through six. The rear wheel was fitted with a 140mm-diameter coated aluminum rotor, also from Stan’s NoTubes. "
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

combi ZTR Olympic met FRM velglint, noTubes latex en Schwalbe Racing Ralph 2,25 snakeskin komt direct op druk + blijft op druk, ook als je je velg in een acht rijdt :-? :wink:
KoRn
Mountainbiker

Post by KoRn »

loll
jdl
Mountainbiker

Post by jdl »

zou er iemand eens stap voor stap kunne uitleggen hoe je No tubes banden eraf neemt en nieuwe legt?
mijn black panthers zijn bijna versleten, en ik zou er nieuwe willen opleggen. maar aangezien ik dat nog nooit gezien of gedaan heb, wou ik eerst wat meer uitleg krijgen over hoe en wat..

mijn velgen: ZTR olympic

en ik zou de nieuwe black panther XTRAC willen proberen

alvast bedankt
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

prideandglory1891 wrote:toen ik keek zag ik dat er op een plaats op 3 latex op de buitenzijde van de band was, ontsnapt tussen de velg en de band. Is dit normaal? Indien niet, hoe op te lossen?
Dan heb je geluk dat je band niet in één keer plat stond en de band van de velg vloog. Hoe oplossen? Degelijk product gebruiken : Eclipse of Joe's NoFlats. Die maken een sterke lijmrand tussen band en velg, wat bij NoTubes steevast ontbreekt (daarbij heb je allemaal losse brokjes).
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

jdl wrote:zou er iemand eens stap voor stap kunne uitleggen hoe je No tubes banden eraf neemt en nieuwe legt?
mijn black panthers zijn bijna versleten, en ik zou er nieuwe willen opleggen. maar aangezien ik dat nog nooit gezien of gedaan heb, wou ik eerst wat meer uitleg krijgen over hoe en wat..

mijn velgen: ZTR olympic

en ik zou de nieuwe black panther XTRAC willen proberen

alvast bedankt
Tubeless System Installation:
http://www.notubes.com/movieinstall.php

Mounting and Dismounting Tires on Stan's ZTR Rims:
http://www.notubes.com/movieztr.php
Post Reply