Ik ga ,als één van de parcourbouwers van de herdermarathon,dit jaar voor de eerste keer naar Malmedy.De verhalen die in herderkringen de ronde doen deden me watertanden over deze raid maar daarbij ben ik er vrijwel zeker van dat Malmedy zwaarder is,véél langere steile klimmetjes,vooral technischer en dat je bijna niet kan recupereren,zelfs niet tijdens de vele afdalingen,waar opperste concentratie gevraagd wordt.Doseren is hier DE boodschap,net zoals bij ons maar nog ietske meer.Motorbiker wrote:Ik heb de 72km van de Herders redelijk goed verteerd. Het was wel mijn zwaarste tocht dit jaar.
Kan je de 65km van Malmedy hier een beetje mee vergelijken?
En zoniet, wat zijn de belangrijkste verschillen?
14/06/09 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- herder levi
- Mountainbiker
Post by herder levi »
- rocco
- Mountainbiker
uncle sam wrote:Kheb de afstand laten veranderen naar 90km.uncle sam wrote:Voor de eerste keer verschijn ik ook aan de start, direct gekozen voor de 115km![]()
Tegen RDF zijn we nu eenmaal reeds opgewarmd é: 3action wolfsdonk, 2de herders, la reid en de hagelandse![]()
Ondertussen ook wat losrijden
Na de AT tot conclusie gekomen dat 115km veel te hoog gegrepen is
hoe moet ge dat doen van afstand verandere ik zou de 90km willen doen inplaats 65km?
- herder levi
- Mountainbiker
Post by herder levi »
@ motorbiker :
dit staat ons te wachten

Zoiets zat NIET in de herdermarathon.Mochten we zulke stukken vinden in onze streek,staken we het er zeker in.
dit staat ons te wachten

Zoiets zat NIET in de herdermarathon.Mochten we zulke stukken vinden in onze streek,staken we het er zeker in.
info@chronometrage.berocco wrote:uncle sam wrote:Kheb de afstand laten veranderen naar 90km.uncle sam wrote:Voor de eerste keer verschijn ik ook aan de start, direct gekozen voor de 115km![]()
Tegen RDF zijn we nu eenmaal reeds opgewarmd é: 3action wolfsdonk, 2de herders, la reid en de hagelandse![]()
Ondertussen ook wat losrijden
hoe moet ge dat doen van afstand verandere ik zou de 90km willen doen inplaats 65km?
- rocco
- Mountainbiker
uncle sam wrote:info@chronometrage.berocco wrote:uncle sam wrote: Kheb de afstand laten veranderen naar 90km.
merci heb is al verandert
- laagvlieger
- Mountainbiker
- the sentinel
- Mountainbiker
Post by the sentinel »
Ik ben ingeschreven voor de 65 maar kan niet gaan... Iemand die mijn inschrijving wil overnemen?
- herder levi
- Mountainbiker
Post by herder levi »

Ik veronderstel dat deze oversteek NIET in het parcour zit, maar het ligt alleszins in Malmedy.Al fietsend zie ik dit toch niet zitten.