Afstelling REBA SL

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Iemand trouwens ervaring met een goeie vorkpomp? Dat BBB spul heeft mij toch nog niet echt kunnen bekoren... http://www.bbbparts.com/images/pumps/bmp-19_normal.jpg
Ik ga me er volgende week eens op toeleggen om die dan eindelijk eens goed af te stellen. Toen ik hem kocht heb ik eigenlijk constant met de standaardsettings gereden tot de problemen met de lockout opdoken...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ik heb de vorige versie ervan en nu na een dikke 7 jaar begint ze de eerste gebreken te vertonen. ik ben er wel tevreden van geweest.

Mac'Red 8)
freezy
Mountainbiker

Post by freezy »

Deze middag een nieuw pompje gaan halen en me eens wat geamuseerd. De vork werkt al een gans pak beter. Morgen of zo eens een ritje doen en de vorkpomp meepakken om de vork offroad op punt te stellen. Maar nu heb ik een ander probleem... aansluiten van de lockout kabel. Het schroefje waarmee je de kabel vastzet zit op een onlogische plaats. Zoals je ziet op deze foto is normaal --> http://nieuws.mountainbike.nl/specials/ ... es/005.jpg

Wel, bij mij zit dat schroefje op de plaats waar de 'R' van 'Compression' staat. Als ik dus de kabel aansluit en de poplock hendel wil aan zetten lukt dat niet. De kabel kan maar een mm of 2-3 meer bewegen en dan zit ik op het einde. Het lijkt dus alsof de lockout cartridge een kwartslag te ver gedraaid zit. Kan dit?
HyperBaton
Mountainbiker

Post by HyperBaton »

Demonteer de blauwe knop, deze is bevestigd op een zeskant, dus je kan hem per 60° draaien. Plaats hem dan zoals het best uitkomt voor je.
freezy
Mountainbiker

Post by freezy »

Ok, bedankt!! :wink: Ik kwam bij mijn zoektocht ook nog op deze site terecht. http://www.thyzoon.fr/VTT/Reba/Vidange_Reba.html
HyperBaton
Mountainbiker

Post by HyperBaton »

Aha, mooi speurwerk, die bookmark ik. Binnenkort moet ik ook onderhoud geven aan mijn Reba.
Kermit
Mountainbiker

Post by Kermit »

freezy wrote:Ok, bedankt!! :wink: Ik kwam bij mijn zoektocht ook nog op deze site terecht. http://www.thyzoon.fr/VTT/Reba/Vidange_Reba.html
Komt dat zowat overeen met een SID 2006?
freezy
Mountainbiker

Post by freezy »

Het locktoutprobleem is opgelost. :wink: En dat van die druk die volgens de handleiding veel te hoog is. Da's toch een serieus pakske! Ik vind dat de vork veel beter werkt op 80-90 psi dan met de aangegeven 135psi die ik er volgens mijn gewicht zou moeten insteken. Mijn Reba begint stillekes aan zijn 300EUR weer waard te zijn. :lol:
Dingo
Mountainbiker
Location: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Post by Dingo »

Dat was bij mij ook zo. Als ik die waarden uit de handleiding nam, dan kon ik evengoed met een vaste vork rijden. Nu heb ik gewoon de sag genomen als maatstaf en van daaruit de positieve en negatieve druk ingesteld.
Dat poplock ding heb ik eraf gesmeten, zo iets vervelend.
Floodgate heb ik niet op de mijne.
Flupke@
Mountainbiker

Post by Flupke@ »

Heb juist een nieuw Reba SL vork gaan halen... content van één ding soms hoor je dat de winkel dit instelt totaal niet gebeurt....

Moet ik er iets aan veranderen zodat het beter wordt, voor mij is het nu goed maar weet niet of het og kan verbeteren....

Een min punte als ik lock of op af zet blijft het soms hangen as ik dan ove een bultje rij springt de lock volledig aan of uit...

Grtz
Post Reply