jajaja, het was weer dik in orde. Na drie deelnames blijf ik bij mijn besluit : dit is de mooiste marathon van België / Luxemburg !!
voor de rest is alles al gezegd : "skitterend" parcours, perfecte bepijling en bevoorradingen als buffetten, zwaar parcours (door de regen, wat een verschil met vorig jaar !!) en nog steeds een zàlige omgeving om te biken ...
ook nog "nen dikke proficiat" voor wauter, joeke en Telly van de pachthofbikers, die allen de 120km uitgereden hebben !!
See you next year, - en volgens de affiche in de hal - met een volledig nieuw parcours !!
Aischdall Bike 2004
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Amai, als ik al die lofbetuigingen lees, begin ik aan mezelf te twijfelen
Het zal dan wel aan mezelf liggen dat ik die tocht niet zo schitterend vond, waarschijnlijk omdat ik in feite al kapot zat toen ik nog moest vertrekken door die fietschallenge van zaterdag.
Heb dan ook meteen (na 2km al) de gansen troep UnitedBikers moeten laten gaan en 4u gans alleen gereden. Ook niet bevorderlijk natuurlijk, ben trouwens misschien hoop en al 10 mensen tegengekomen. Zo alleen, dan duurt het lang.
Maar ik blijf er wel bij dat ik het absoluut niks technisch vond, ook al moet ik zeggen dat ik hoorde van mijn clubgenoten dat er tussen km 80 en 100 wel een paar moeilijke afdalingen tussenzaten, die heb ik natuurlijk niet gedaan.
Hopelijk kan ik volgend jaar met betere benen en in een beter mood aan de start verschijnen.
Het zal dan wel aan mezelf liggen dat ik die tocht niet zo schitterend vond, waarschijnlijk omdat ik in feite al kapot zat toen ik nog moest vertrekken door die fietschallenge van zaterdag.
Heb dan ook meteen (na 2km al) de gansen troep UnitedBikers moeten laten gaan en 4u gans alleen gereden. Ook niet bevorderlijk natuurlijk, ben trouwens misschien hoop en al 10 mensen tegengekomen. Zo alleen, dan duurt het lang.
Maar ik blijf er wel bij dat ik het absoluut niks technisch vond, ook al moet ik zeggen dat ik hoorde van mijn clubgenoten dat er tussen km 80 en 100 wel een paar moeilijke afdalingen tussenzaten, die heb ik natuurlijk niet gedaan.
Hopelijk kan ik volgend jaar met betere benen en in een beter mood aan de start verschijnen.
- morphan
- Mountainbiker
Stivo, wilt gij zeggen de waardering voor een tocht hier op de site? Maar ik zie hem er nergens tussen staan?stivo wrote:De blauwe lintjes.....het wordt nog een (h)echte familie![]()
Zeg jongens....vergeet jullie waardering niet te geven he....deze organisatie verdient het..........
K'heb al een mailtje gestuurd naar de organisatie. Heb hen ook gezegd eens een kijkje te nemen op deze site - forum -buitenland -aischdallbike. Als ze iets van ons Vlaams begrijpen zullen ze content zijn.
- Black Phantom
- Mountainbiker
Post by Black Phantom »
Bovenaan deze pagina in de onderwerpbalk.morphan wrote:Stivo, wilt gij zeggen de waardering voor een tocht hier op de site? Maar ik zie hem er nergens tussen staan?
Opgepast: eerst cijfertje aanpasen en dan pas "waardeerknop" drukken.
Anders geef je een 1 en dan gaan er een paar rare snuiten trekken
- polarbear
- Mountainbiker
Carpe Diem
Na de crappy "DirtChallenge" op zaterdag (http://tinyurl.com/2sexy) ook deze machtig mooie tocht gefietst. Gestart rond circa 9h50 voor de 20km (= door lichte blessure). Na 10km kwam de motor echter goed op gang en bij de eerste bv beslist om de 60 of zelfs 80km te fietsen, ondanks ik heel de rit op mijn kleinste voorblad zou fietsen (= voorder-kabel defect bij DirtChallenge). Maar ook chainsuck kwam opdagen na 40km (3de deel van de rit opmerkelijk drassiger). Gelukkig stond er nog een (bijna lege) bus kettingolie op de derde bv, waarvan ik nog enkele druppeltjes olie op de schakels van mijn ketting kon aanbrengen.
Na al het natuurschoon aangekomen bij de splitsing 100/120km (na de 4de bv) en beslist om voor de 120km te gaan. De volgende 20km waren opmerkelijk technischer met o.a. een trapjesafdaling, een drop-off van circa 40cm en een bolle kasseistrook met mos in volle afdaling (http://tinyurl.com/2opl5). Ook 2x een bikepush in "the middle of nowhere". De laatste 50km bijna niemand meer tegengekomen. Even alleen op de wereld. Superb organisatie. 100% mtb. Prachtparcours. Funfactor: 10/10
Kaart Parcours 2004: http://tinyurl.com/22tft
Enkele foto's van de crew op: http://tinyurl.com/2whdd
35 Bikers op zaterdag, 334 Bikers op zondag
C-ya next year, Aischdall.
Na al het natuurschoon aangekomen bij de splitsing 100/120km (na de 4de bv) en beslist om voor de 120km te gaan. De volgende 20km waren opmerkelijk technischer met o.a. een trapjesafdaling, een drop-off van circa 40cm en een bolle kasseistrook met mos in volle afdaling (http://tinyurl.com/2opl5). Ook 2x een bikepush in "the middle of nowhere". De laatste 50km bijna niemand meer tegengekomen. Even alleen op de wereld. Superb organisatie. 100% mtb. Prachtparcours. Funfactor: 10/10
Kaart Parcours 2004: http://tinyurl.com/22tft
Enkele foto's van de crew op: http://tinyurl.com/2whdd
35 Bikers op zaterdag, 334 Bikers op zondag
C-ya next year, Aischdall.
Last edited by polarbear on Tue 11 May 2004 13:33, edited 3 times in total.
Deelnemersaantal was inderdaad zéér laag voor de geleverde prestatieEvil Mogwai wrote:350 deelnemers (de helft op 100 en 120) en toch al 15 paginas. Dat zegt al genoeg zeker! Onvergetelijk was 't!
van de organisatie. Parcour heeft alles geboden wat men in dit land
mag verwachten op gebied van MTB, met weinig asfalt, genoeg singletracks, nijdige up en downs en soms een verrassing voor de wielen (vb de trap in het bos).
Voor zulk een uitstap mag men mij elke week lastigvallen.
Ik ben content die affiche van 2005 met het gewijzigd parcours gezien te hebben, dan ben ik zeker dat ze volgend jaar terug organiseren.
Op naar de Meerdael Classic.
- serge
- Mountainbiker
- Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
@ Stefan:Ik wens je veel beterschap, en hoop je nog eens tegen te komen op een andere tocht. Soigneer u.stefan wrote:Het was weer een prachtbelevenis daar in Lux.
Ik kan er ook niet veel meer aan toevoegen, maar toch ne schoone natuur daar.
Ik ben daar serieus tegen de grond gegaan, in de éértse stevige afdaling na +/- 10 km. Ietskes te snel gereden, een stuurfout en dan de keus om tussen de Serge en de stoombammekes (boomstammekes) te glijden op mijne kop. Ben zelfs moeten gaan zitten van de draainissen. K'heb op de bevoorrading 61 km beslist om terug te draaien. Tom heeft mij hierbij van overtuigd dat dit het beste was voor mijn knie, die héél dik en bebloed was. Thx Tom.
Aan de aankomst stond Toon mij op te wachten (zonder krampen van keer), bedankt.
Ik ben vol lof van de organisatie, behalve dat er geen voorziening was van een rood kruis of dergelijke. Ben met mijn verhakkelde knie tot in Antwerpen gereden recht naar het UZA. Hier hebben ze foto's van mijn knie, hoofd en schouder gemaakt. Allen uit voorzorg. Vooral als ik zij dat ik ben gevallen tegen een snelheid van +/- 50 km/h en tot stistand ben gekomen op 2 meter. Van een impact gesproken.
Alles is in orde buiten buiten een pijnlijke dikke knie en een paar serieuze schaafwonden. Waarschijnlijk een weekske niet fietsen.
@ Stivo, Serge en D-nice, jullie waren een tof gezelschap za. avond.
Ik heb 65 mooie km gereden met een gemiddelde van 14,8.
Aan iedereen nen dikke proficiat voor zijn geleverde prestatie.
Greettzz......
- morphan
- Mountainbiker
Bedankt en is bij deze gebeurd! :DBlack Phantom wrote:Bovenaan deze pagina in de onderwerpbalk.morphan wrote:Stivo, wilt gij zeggen de waardering voor een tocht hier op de site? Maar ik zie hem er nergens tussen staan?
Opgepast: eerst cijfertje aanpasen en dan pas "waardeerknop" drukken.
Anders geef je een 1 en dan gaan er een paar rare snuiten trekken
Hier kan ik niks meer aan toevoegen. Het was super!
Nooit meegemaakt en als je de 120 km vlot uitgereden hebt: proficiat (ik tel mezelf hier ook bij!)
Zware tocht maar een enorme kick bij de aankomst.
Het plezantste cijferke dat ik heb was de max van 66.7 op de laatste asfaltafdaling. Cool!
Aan alle blauwe lijntjes die er waren:merci om mee te rijden. Het was tof.
Volgend jaar zeker opnieuw maar dan blijf ik toch ook ginder slapen en maak ik er een weekendje van!
Greetz
Nooit meegemaakt en als je de 120 km vlot uitgereden hebt: proficiat (ik tel mezelf hier ook bij!)
Zware tocht maar een enorme kick bij de aankomst.
Het plezantste cijferke dat ik heb was de max van 66.7 op de laatste asfaltafdaling. Cool!
Aan alle blauwe lijntjes die er waren:merci om mee te rijden. Het was tof.
Volgend jaar zeker opnieuw maar dan blijf ik toch ook ginder slapen en maak ik er een weekendje van!
Greetz