welke banden voor op de weg met mtb

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
TT'er Mettes
Mountainbiker

welke banden voor op de weg met mtb

Post by TT'er Mettes »

Hoi, :P
Ik overweeg om mijn koersfiets te verkopen en een extra stel wielen aan te schaffen voor mijn mtb, met slicks om me op de weg (af en toe) te mengen met de asfalt boys. :oops:
Welke banden zijn het beste ivm rolweerstand en dergelijke,

heb voorkeur voor,schwalbe :roll: "super moto" opvolger van de big appel,band van de strandraces.
deze is wel 2.35 breed, kan deze tippen aan de smaller versies van andere merken vb 1.4 ? #-o
Graag tips of aanraders, :bounce: :bounce: :wink:
Yakke
Mountainbiker

Re: welke banden voor op de weg met mtb

Post by Yakke »

Mettes wrote:Hoi, :P
Ik overweeg om mijn koersfiets te verkopen en een extra stel wielen aan te schaffen voor mijn mtb, met slicks om me op de weg (af en toe) te mengen met de asfalt boys. :oops:

heb voorkeur voor,schwalbe :roll: "super moto" opvolger van de big appel,band van de strandraces.
deze is wel 2.35 breed, kan deze tippen aan de smaller versies van andere merken vb 1.4 ? #-o
De Super Moto is en blijft een strandband, die vooral gemaakt is om met lage druk te kunnen rijden (om niet weg te zakken in mul zand).
Voor op de baan zou ik dat echt niet gebruiken.

Deze topic helpt je wellicht verder: http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... ght=slicks
ru
Mountainbiker

Post by ru »

In de vorige what mountainbike stond een test van slicks voor de mtb, de volgende kwamen er als de betere uit :
Categorie fast road riding : continental sport contact, specialized turbo pro
Categorie road training : continental city contact
Categorie urban jungle/commuting : specialized nimbus

Persoonlijk heb ik alleen mar ervaring met de Tom Slick van Ritchey 1.4. Koste maar €12,5/stuk bij Van Eyck en heb er nog nooit mee plat gestaan.
Ik rij er ook mee op verharde zandwegen e.d. van het qerk naar huis; de dijlelandroute langs de voer voor de mensen die de streek rond leuven kennen.

Ruben
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

continental sport contact
Deze heb ik, 26x1.3-bandje :drunk: , gaat wel lekker. T'is wel verschrikkelijk ambetant om ze de eerste keren te monteren :evil: .

http://www.bike2build.nl/toonartikel.ph ... 4844c5b498

Bij VE liggen ze voor 11.50 euro dacht ik, 2 weken geleden maar eentje niemeer #-o (komen ze terug?????)
Stef B
Mountainbiker

Post by Stef B »

ik wist ook niet welke. Op aanraden fietsenmaker specialized fatboy's genomen. 1,4 en zonder profiel. Toch schuiven ze niet. ook bij vochtig weer. rijden precies zoals koersfiets.
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

zijn die "fatboy's" makkelijk te monteren, zonder bandenlichters?[/quote]
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Yakke wrote:
Mettes wrote:Hoi, :P

De Super Moto is en blijft een strandband, die vooral gemaakt is om met lage druk te kunnen rijden (om niet weg te zakken in mul zand).
Voor op de baan zou ik dat echt niet gebruiken.

Deze topic helpt je wellicht verder: http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... ght=slicks
die supermoto is qua slijt vastheid uitermate geschikt voor op straat te rijden en de rolweerstand is echt superlaag ook al is de band vrij breed, alsof er helemaal geen rolweerstand is, ik reed eerst met michelin 1.25 slick banden maar overweeg nu om over te schakelen op een big apple achteraan en michelin wel houden vooraan.
Guest

Post by Guest »

"""
Last edited by Guest on Sun 20 Jun 2004 14:05, edited 1 time in total.
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

GT dude wrote:die supermoto is qua slijt vastheid uitermate geschikt voor op straat te rijden en de rolweerstand is echt superlaag ook al is de band vrij breed, alsof er helemaal geen rolweerstand is, ik reed eerst met michelin 1.25 slick banden maar overweeg nu om over te schakelen op een big apple achteraan en michelin wel houden vooraan.
Interessant, dan ga ik mijn big apple's misschien ook gebruiken voor op de baan.
Met welke druk rijd jij dan?
Stef B
Mountainbiker

Post by Stef B »

die fatboys wringen wel een beetje bij het monteren. bandenlichters nodig
Post Reply