Sven Nys -- mountainbiker

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

dan moet hij houfalize ook rijden want ben da excuus wel moe het ligt in zijn eigen handen denk ook niet dat hij naar canada gaat gaan .wat die helling betreft is heel mooi gedaan als je twee jaar terug zag dat ze hem voorbij reden dat hij te voet stond in offenburg is hij al ver gekomen .maar hij is er belange nog niet !
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

absalon wrote:Laat Nys een gunstige startpositie hebben en hij zal zeker de evenknie of mss zelfs beter zijn als Paulissen. Echt op en top sportman =D>
het probleem ligt wel bij hemzelf.
De Bie en Sven moeten niet klagen.... dan had hij maar net zoals de anderen vanaf WB-wedstijd nr 1 moeten starten en punten gaan verdienen.
Sven hoor je er weinig van zeggen..hij beseft het zelf ook wel...
maar DeBie zijn commentaar...tsss.. #-o hij zou beter moeten weten met zijn ervaring.
maw : dan had Sven vooraan mogen meestarten en zijn kansen ten volle kunnen verdedigen en zich meten met de absolute mtb top..

want er is nog een wereld van verschil tussen top 5 en top 6 tot 12... daar gaapt soms nog een grote kloof.
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

T'ja hij is dan ook cyclocrosser in de eerste plaats en zolang datem daarin de beste blijft zal hij niet snel nen overstap maken.
En da is terecht in mijn ogen.
Mtb'en vind hij gewoon leuk om in de zomer zichzelf bezig te houden. :oops:

nu kunt ge toch niet anders dan een zekere vorm van respect hebben voor wat hij al gepresteerd heeft en nog zal presteren in de toekomst in beide disipline's.

alee das mijn bescheiden mening.
Dus voor mij is hij volwaardig MTB'er en misschien zelfs de beste van ons landje?? :-?
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

den wakkere bakker gits wrote: Dus voor mij is hij volwaardig MTB'er en misschien zelfs de beste van ons landje?? :-?
Als hij wk marathon wordt. Of een wb wedstrijd wint. Zal ik uw mening mss volgen.
Voor mij is de marathon de beste waardemeter voor de echte mountainbiker. Dus vergeet aub ROEL niet. :wink:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

roy wrote:
den wakkere bakker gits wrote: Dus voor mij is hij volwaardig MTB'er en misschien zelfs de beste van ons landje?? :-?
Als hij wk marathon wordt. Of een wb wedstrijd wint. Zal ik uw mening mss volgen.
Voor mij is de marathon de beste waardemeter voor de echte mountainbiker. Dus vergeet aub ROEL niet. :wink:

mag zeker erkend worden in het mtb wereldje.... wie deed hem ooit voor op 1.5j, daar anderen van die toppers 4-5jaar voor nodig hadden om te staan waar ze nu staan?
op dat vlak - en sorry dat ik het zeg - hebben nogal wat mensen in de mtb-scene nogal een hautaine houding tegenover 'buitenstaanders'

De grooste fout die de echte mtb'er maakt, is neerkijken op zaken die niet mtb'ers presteren, en zeker op die korte termijn zoals Sven Nys.
word tijd dat men dat eindelijk eens accepteert.

anderzijds doet hijzelf zich een beetje de kop af in respect winnen... hij laat nogal wat echt werk liggen, deels door de lastige wintercompetitie in het veldrijden, anderzijds door op de weg te rijden.
reden is simpel : het geld is daar te verdienen, niet in de mtb, idem de sponsorbelangen
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

sunn xtreme wrote:
roy wrote:

mag zeker erkend worden in het mtb wereldje.... wie deed hem ooit voor op 1.5j, daar anderen van die toppers 4-5jaar voor nodig hadden om te staan waar ze nu staan?
op dat vlak - en sorry dat ik het zeg - hebben nogal wat mensen in de mtb-scene nogal een hautaine houding tegenover 'buitenstaanders'

De grooste fout die de echte mtb'er maakt, is neerkijken op zaken die niet mtb'ers presteren, en zeker op die korte termijn zoals Sven Nys.
word tijd dat men dat eindelijk eens accepteert.

anderzijds doet hijzelf zich een beetje de kop af in respect winnen... hij laat nogal wat echt werk liggen, deels door de lastige wintercompetitie in het veldrijden, anderzijds door op de weg te rijden.
reden is simpel : het geld is daar te verdienen, niet in de mtb, idem de sponsorbelangen

Ik zeg hier niet da sven niets presteert ik heb veel respect voor sven en ik hoop dat hij het altijd maar beter en beter doet.

Ik reageer hier gewoon op wat de wakkere bakker zei dat hij "Belgiës beste mtb'er was". Ik zit er niet mee in om te zeggen dat sven een grote sportman is. Als je ziet hoe hij in het veld presteert kun je hier niet tegen argumenteren. Ik hoop gewoon dat hij zeker in het jaar van londen beseft dat hij echt wil winnen dat hij maar eens het geld(dat hij volgens mij al genoeg van heeft om eens even wat minder te verdienen) laat liggen om een volledig jaar te mountainbike en zo het respect en de punten verdient om vooraan te starten daar.
Mirlong1
Mountainbiker

Post by Mirlong1 »

den wakkere bakker gits wrote:Dus voor mij is hij volwaardig MTB'er en misschien zelfs de beste van ons landje?? :-?
Sorry, maar daarvoor zal hij toch wat meer moeten laten zien. Akkoord dat je moeilijk kan ontkennen dat Sven een krak op de fiets is. Maar schrijven/suggereren dat hij de beste van België is, dat is er (voorlopig) toch over.

De nr. 1 in België is voor mijn nog steeds Roel Paulissen. Spijtig dat deze atleet niet altijd het respect en de erkenning krijgt die hij zeker en vast verdient.

J.
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

Mirlong1 wrote:
den wakkere bakker gits wrote:Dus voor mij is hij volwaardig MTB'er en misschien zelfs de beste van ons landje?? :-?
Sorry, maar daarvoor zal hij toch wat meer moeten laten zien. Akkoord dat je moeilijk kan ontkennen dat Sven een krak op de fiets is. Maar schrijven/suggereren dat hij de beste van België is, dat is er (voorlopig) toch over.

De nr. 1 in België is voor mijn nog steeds Roel Paulissen. Spijtig dat deze atleet niet altijd het respect en de erkenning krijgt die hij zeker en vast verdient.

J.
Ja eigenlijk kun je me daar wel op pakken sorry daarvoor paulissen heeft idd al veel meer bewezen op z'n mtb.

maar diene misschien stond er niet voor niks tss e.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Mirlong1 wrote: De nr. 1 in België is voor mijn nog steeds Roel Paulissen. Spijtig dat deze atleet niet altijd het respect en de erkenning krijgt die hij zeker en vast verdient.
J.
klopt.
en dat komt gewoon omdat Roel vooral in het buitenland vertoeft en er woont. en spijtig genoeg qua charisma nogal euuuhh... mat uitvalt - ondanks zijn topprestaties !!
Roel is in het verleden qua charisma ver overvleugelt geweest door Filip Meirhaege die toch wat flamboyanter is, en losser. Ook tegenover een hoop buitenlanders die het minder goed doen en nog actief zijn, dan onze Roel. maar dan heb ik het zuiver over charisma.

helaas spreekt dat flamboyantere uitstraling de mensen en vooral media veel harder aan. En heel spijtig genoeg krijg je dan ondanks alle prestaties relatief weinig erkenning.

in het wegrennen heb je ook zo iemand : Karpets
steengoede ronderenner met vele vele top 5 / 10 resultaten in eindklassementen (ondanks het vele in dienst rijden van...)
maar als je de man ziet.... helaas... heeft de uitstraling van een dode plant en spreekt de mensen weinig aan, en de media laat hem dus ook liggen, buiten een kleine vernoeming.
op rondewerk is hij zelfs de allerbeste op subtopniveau gezien... maarja, als geen haan uw naam in grote letters in de kranten kraait... dan blijf je met weinig erkenning zitten.
Op tv in een kopgroep lijkt hij de uitstraling van wat vulling te hebben tegen de rest..en word ook bijna niet vernoemt door commentatoren.

wat me ook opvalt met de jaren is, dat de mtb sport veel flamboyanter maar professioneel ingesteld volk telde dan andere wielersporten, maar dat dit in de loop de jaren al zeer sterk afgenomen is.
toch iets binnen de mtb sport wat het extra aantrekkingskracht gaf.
"Anciens" zullen dit wellicht kunnen bevestigen.

persoonlijk vind ik ook dat hij veel meer erkenning mag krijgen dan nu nog het geval is (het is al gebetert maar toch...)
hijzelf mag ook wat losser zijn en meer lachen, maar ik denk dat Roel meer introvert is en het een beetje als een rem werkt naar buiten toe. (ik kan mis zijn)
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

sunn xtreme wrote:wat me ook opvalt met de jaren is, dat de mtb sport veel flamboyanter maar professioneel ingesteld volk telde dan andere wielersporten, maar dat dit in de loop de jaren al zeer sterk afgenomen is.
Vooral in het DH wereldje,
We missen nog steeds een paar Shaun Palmer's 8)
Post Reply