Summer Bikefestival 2009

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Havik
Mountainbiker

Post by Havik »

kidstoer is een stuk van 5 km, slaagt wel het begin van het parcours over.

komt eventjes buiten de schorre om dan langs een kleine afdaling terug richting schorre te rijden.
Er is zeker over gedacht dat het hier over kids gaat , al hebben de meeste kids vandaag de 17km gereden =D> .

loopt ongeveer zo:
over de grote houten brug op de schorre, dan via de vaste weg naar boven (daar waar de grote mensen in het gras naar boven rijden) , vervolgens een stuk van het parcours , door het bos , om aan het einde van het bos , links het park uit te rijden (daar waar de tt rechts gaat richting grote afdaling in het gras), dan via de weg ergenns tussen garages , kleine afdaling (terug op parcours tt) , op het einde rechts terug richting schorre ( tt gaat hier links)

mvg
Havik
Last edited by Havik on Sat 30 May 2009 21:14, edited 1 time in total.
Sergeke
Mountainbiker

Post by Sergeke »

thx Havik !!
Dan kom ik morgenvroeg met de dochter af !!

grtn
Serge
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

Sergeke wrote:Vraagje aan organisatie of iemand die het weet !!

'kzou morgen met de dochter de kidstoer willen doen maar het is haar allereerste keer !! en ik heb vandaag de 40 gedaan en vond het gedeelte voor de bevoorading heeeeeeeel zwaar en technisch,loopt die kidstoer over gans hetzelfde parcour ??

thanx mannen van de organisatie

grtn
Serge

PS: volgend jaar weer summerbike festival in de schorre ?? pls say yes !!!
vraag morgen naar kenneth
er start om bepaalde tijdstippen een begeleide kidstocht van 5km
zonder de technische stukken in het begin
Hookipa
Mountainbiker

Post by Hookipa »

ik, ben van de streek en heb hier verschillende nieuwe stukken leren kennen, het stuk voor de bevoorrading was technisch voor de betere er hebben hier verschillende bikers de grond gesmaakt. De bepijling was inderdaad een probleem, onderweg iemand met zijne hond tegengekomen die pijlen aan het verzamelen was, met diene mens praten had blijkbaar geen zin want hij ging zijne hond los laten op ons. Morgen gaat het normaal drukker zijn dan vandaag dus goed uitkijken naar de pijlen =D> =D> =D> =D>
Havik
Mountainbiker

Post by Havik »

Hookipa wrote:ik, ben van de streek en heb hier verschillende nieuwe stukken leren kennen, het stuk voor de bevoorrading was technisch voor de betere er hebben hier verschillende bikers de grond gesmaakt. De bepijling was inderdaad een probleem, onderweg iemand met zijne hond tegengekomen die pijlen aan het verzamelen was, met diene mens praten had blijkbaar geen zin want hij ging zijne hond los laten op ons. Morgen gaat het normaal drukker zijn dan vandaag dus goed uitkijken naar de pijlen =D> =D> =D> =D>
heb het begin nu toch een paar maal gereden en voor een beginner vond ik het wel ok , toegegeven dat ik niet in het gras omhooggereden ben daar we toen palen aan het slagen waren, het is wel een beetje op de omgeving letten terwijl je aan het rijden bent.

weet je toevallig hoe die mens eruit zag? en wat voor een hond hij bijhad , zodanig dat er stappen kunnen ondernomen worden , laat ons hopen dat kenneth hem deze avond te snappen heeft op zijn avond tochtje :)

laat ons hopen dat we mentaal gewonnen zijn en hij ze nu laat staan tot morgen avond.
Sergeke
Mountainbiker

Post by Sergeke »

laat het ons hopen !!!
Volgens ik vernomen heb zijn ze ook bezig met het uitstippelen van een bloso route in de rupelstreek , ook daar zijn het enkelingen die dwars liggen en is het nu in handen van de provincie (naartschijnt) waarom moeten er steeds moeilijke mensen zijn ??
funkstar
Mountainbiker

Post by funkstar »

Dat de schorre en omgeving al een prachtige bike omgeving was, wist ik al wel eventjes (ik heb 3 jaar gewoond met de kleiputte als mijn achtertuin). Maar dat men voor een TT tal van oude trainingspaadjes ging bepijlen trof de stoutste verwachtingen.
Ook al waren de pijltjes dikwijls gestolen (ik had toen buren die ook de pijltjes van wandeltochten stalen), het was een geslaagd weerzien.
Zelfs het "park in Reet" werd optimaal benut.
Allemaal zeer knap. Een geslaagde tocht dus die een aplaus waard is =D> =D> .
Maartend
Mountainbiker

Post by Maartend »

Mooi gebied en heerlijk weer. Kon bijna niet beter.

Heb jammer genoeg maar 30km kunnen doen. Had na 3km al geen druk meer in mijn achterrem, maakte die afdalingen en single-trax wel vrij lastig. Dus ook een keer onderuit geklapt. wel heerlijk genoten, maar het was toch beter om te stoppen. Jammer, maar helaas, volgende keer beter.
duc'y
Mountainbiker

Post by duc'y »

ik vond het ook wel de moeite, was eigenlijk wel verschoten dat er vrij leuke stukjes tussen zaten. (heb alleen testparcour gereden)

... en een paar gasten van 't forum in levende lijve ontmoet :wink:
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Man, man wat een zalig parcour. Ik had nog getwijfeld of ik m'n fiets ging meenemen, maar geen moment spijt van gehad. Ik waande me op sommige momenten zelfs in de Ardennen. De bepeiling was dik in orde, bedankt! Jammer van die paar buurtbewoners. Ik heb ergens ne kerel met nen hond in de afgrond geduwd, dus daar ga je geen last meer van hebben :wink:
't Was leuk om weer bekende gezichten te zien en op onbekenden een gezicht te plakken. Fietstesten is er niet van gekomen.

Tot op de volgende meeting!
Post Reply