Aischdall Bike 2004

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Amai, prachtige verhalen allemaal , bedankt mannen om ze met de thuisblijvers te delen :wink:
homeboy
Mountainbiker

Post by homeboy »

Het was een superrit. Ik heb samen met Fieldbiker en Evil Mogwai de 100km gereden. Onderweg wel geen blauwe lintjes gezien omdat we redelijk laat vertrokken zijn.
Het parcours vond ik heel mooi. Het begin was het zwaarste, constant in de bossen en heel veel hoogtemeters.
Het ging allemaal redelijk vlot in ons groepje, we zaten alledrie op hetzelfde niveau, heel tof om zo te rijden. Alleen nog veel last gehad van mijn knie (al 3 weken nu) en vandaag heeft de dokter me aangeraden om een maand niet te biken en te rusten. :cry: Ik zal het maar positief bekijken, de Aischdall heb ik toch gereden, dit pakken ze me niet meer af.
De bevoorradingen waren ook in orde: heel veel keuze en we hebben er zelfs 5 gehad.
Echt een prachtige organisatie. Tot volgend jaar!
Polar gegevens:
ahr: 155 ; mhr:191 ; 2050hm ; 107km ; 15,8avs

Image
Evil Mogwai
Mountainbiker

Post by Evil Mogwai »

Ik kan er hier niet veel meer aan toe voegen e. Maar toch.
'k Heb me van begin tot eind echt rotgeammuseerd, maar evenveel afgezien. Na 30 km begon de pijn in de linkerknie en mijn rechterachillespees liet het ook weer afweten (overblijfsel van Waregem). Maar er was geen tijd om aan die pijn te denken, de omgeving en het parcours slorpte al de aandacht op. De modder was van een aanvaardbaar niveau en de temperatuur just right. Na 40 km hielden ze zich gelukkig wat in met die nijdige klimmen. De bossen en de prachtige tracks bleven gelukkig maar komen en aan techiniciteit ook geen gebrek. Nooit echt door de moraal gegaan, altijd "we zijn naar hier gekomen om die 100 uit te rijden" in 't kopke gehouden en er toch wel een beetje fier op dat 't gelukt is. Deze marathon staat bij mij vanaf nu elk jaar op de kalender, maar wel de 120 (en liefst zonder salto mortale aan 50/u, efkes chance gehad zeg). 12/10!!! En aan iedereen proficiat met de prestatie.
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Weeral een ervaring rijker en wat voor één, het was een prachtigetocht.
Stivo heeft er veel over verteld, maar ik wil er toch nog iets aan toevoegen.
Het was idd. zwaar, en al de bikers die de 120 km gereden hebben weten wel waar ik het over heb. =D> Ook mijn 2 bike partners D-nice en Stivo wil ik bedanken, en ongeloofelijk gereden mannen. En zeker voor Stivo, nog maar 1 jaar aan't biken en dan deze tocht al rijden, cool makker.
Ook aan alain bedankt voor ons op te wachten, en Inez naar huis te brengen.
Volgend jaar zeker proberen terug te gaan, en nu trainen voor de volgende marathon.
Greettzz.........
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

Tja,
wat kan ik daar nog aan toevoegen :roll:

Schitterende rit waarin de natuur en de omgeving de mens verder vooruitstuwt dan dat hij zelf ooit van plan was :)
Vertrokken met de bedoeling heelhuids na 80km de finish te bereiken, maar door de pracht van het parkoer uiteindelijk, als waarschijnlijk één van de tragere weliswaar, toch de 100km onder de willen geschoven.

Special thanx to:
- KONA-Boy, die ons deze rit op de eerste bladzijde van dit topic aanraadde!
- Stivo, voor de hoteltip. Niet spotgoedkoop, maar wel verzorgd. Uitstekend ontbijt dat speciaal ietske vroeger dan voorzien opgediend werd =D>

Het volledige verhaal op http://www.southparkbikers.be
morphan
Mountainbiker

aischdall-bike

Post by morphan »

Alles is hier dus al gezegd hé.
Sublieeeeeme tocht, fantastische bevoorradingen, geweldige wegaanduidingen,, ... =D>

Ik hoorde van de organisatie dat er een 350 deelnemers waren. Deze tocht verdiend gemakkelijk een 10voud van het aantal deelnemers dat er was. Maar ja... misschien is dat nu net ook het charme :roll: van deze tocht, dat hij namelijk toch nog redelijk in de kinderschoenen staat.

S'morgens kwam ik stivo reeds tegen, biker die ik vorig jaar nog net kon volgen. Maar hij had opmerkelijk goed getraind, want telkens ik aan de bevoorradingen kwam aangekropen stond hij er met zijn mede-bikers reeds een kwartiertje te wachten :oops: . Blijkbaar heb ik nog geluk gehad dat ze niet alle rijstvlaaikes hebben opgesmuld.

Ik was alleen aan de tocht begonnen, daar ik traag op gang kom en me in het begin al niet wil forceren door iemand te volgen. Na 2km en de eerste serieuze helling heb ik mijn regenfrakske al uitgespeeld, en de overige 118km niet meer nodig gehad.
Na een 15 km kwam ik los. Dan een supperbevoorrading een we gingen door. Rond de70 kreeg ik een fameuze dip, en het zwaarste stuk was tussen de 4de en de 5de bevoorrading. Daar kwam ik echt niemand meer tegen en had echt het gevoel alleen op de wereld te zijn. Totdat pifkie mij voorbijkwam. Daarna heb ik met hem tot aan de finisch gereden. Al een geluk, zo heb je je babbel en lopen de kms toch iets sneller voorbij.

Eindoordeel:
Proficiat aan de organisatie!!! =D> =D> =D>
Geweldige tocht!!! :D :D :D
Ik moet véél meer trainen. :-?
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Seg Stivo,
stivo wrote:.....gelukkig waren er de bikemakkers en zijn we tot de laatste bevoorrading geraakt.....daar 2 rijstvlaaikes,een powerbar,een performance bar,een born bar,een halve banaan,een enervit gel en een ginseng concentraat binnengespeeld en een blikje cola gedronken.....
LooooooooooL zenne, hebben ze ni gevraagd "vous etes hollandais" ;-)
morphan
Mountainbiker

hollandais

Post by morphan »

Wel Phille,

ik durfde het al niet goed te vertellen :roll: , maar het was wel opgevallen dat ze er niet waren of dan toch heel weinig. Daar is het evenement volgens mij niet groot genoeg voor, hier kunnen ze niet met hun bendes neerstrijken.

Pas op, k'heb er niets tegen hoor, zitten er toffe tussen, maar als ze je een hele nacht wakker houden met hun gezuip, geroep en getier voordat je aan de GRG begint vloek je toch wel even.
Als ze je dan ook nog de weg afrijden waar je niet opzij kan gaan voor je medebikers en cut-belg toeroepen vervloek :evil: je ze toch wel even.
stefan
Mountainbiker

Post by stefan »

Het was weer een prachtbelevenis daar in Lux.
Ik kan er ook niet veel meer aan toevoegen, maar toch ne schoone natuur daar.
Ik ben daar serieus tegen de grond gegaan, in de éértse stevige afdaling na +/- 10 km. Ietskes te snel gereden, een stuurfout en dan de keus om tussen de Serge en de stoombammekes (boomstammekes) te glijden op mijne kop. Ben zelfs moeten gaan zitten van de draainissen. K'heb op de bevoorrading 61 km beslist om terug te draaien. Tom heeft mij hierbij van overtuigd dat dit het beste was voor mijn knie, die héél dik en bebloed was. Thx Tom.
Aan de aankomst stond Toon mij op te wachten (zonder krampen van keer), bedankt.
Ik ben vol lof van de organisatie, behalve dat er geen voorziening was van een rood kruis of dergelijke. Ben met mijn verhakkelde knie tot in Antwerpen gereden recht naar het UZA. Hier hebben ze foto's van mijn knie, hoofd en schouder gemaakt. Allen uit voorzorg. Vooral als ik zij dat ik ben gevallen tegen een snelheid van +/- 50 km/h en tot stistand ben gekomen op 2 meter. Van een impact gesproken.
Alles is in orde buiten buiten een pijnlijke dikke knie en een paar serieuze schaafwonden. Waarschijnlijk een weekske niet fietsen.
@ Stivo, Serge en D-nice, jullie waren een tof gezelschap za. avond.
Ik heb 65 mooie km gereden met een gemiddelde van 14,8.
Aan iedereen nen dikke proficiat voor zijn geleverde prestatie.
Evil Mogwai
Mountainbiker

Post by Evil Mogwai »

350 deelnemers (de helft op 100 en 120) en toch al 15 paginas. Dat zegt al genoeg zeker! Onvergetelijk was 't!
Post Reply