klikpedalen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Jietse wrote:U kan natuurlijk ook van die grote, zware Time klikpedalen kiezen. (ken het model niet bij naam) Daar valt makkelijk mee te rijden, zelfs met gewone schoenen. (ongeveer vorm van plateau)
Bedoel je de Time Z/Z control? Deze worden nog altijd gemaakt :wink:

Image
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Jietse wrote:U kan natuurlijk ook van die grote, zware Time klikpedalen kiezen. (ken het model niet bij naam) Daar valt makkelijk mee te rijden, zelfs met gewone schoenen. (ongeveer vorm van plateau)

Image

Maar ik vind ze wel niet gemakkelijk om mee te rijden zonder klikpedalen.
gregge85
Mountainbiker

Post by gregge85 »

ik heb juist van mijn neef inhakkers gehad hij had die nog ligg splinter nieuw
en da vind ik ook best goe rijden hoor
toch beter dan gewoon platoo pedalen ze
en ik sta ni echt te springe bij 60euro voor klikkers ik woon namelijk alleen al he
dus elke koste is soms te veel he
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

Ik ben gisteren om nieuwe spd 540 pedalen geweest. Mijn vorige, de 520's waren kapot gereden aan de lagers. Er zat lags beide kanten 2mm speling op, en ze waren niet meer te herstellen. Dan maar nieuwe gekocht. Op het eerste zicht ziet het er al wat degelijker uit, maar dat zal de tijd uitwijzen.
Ik heb wel 2-3 jaar met die 520's gereden, en als je weet wat ze allemaal gezien hebben, is dat toch redelijk goed dat ze 2-3 jaar meegegaan zijn, dus voor die pedalen al een klein aplausje! =D>
Hopelijk zullen de 540's het alleen maar beter doen!
Jietse
Mountainbiker

Post by Jietse »

RockShark wrote:

Image

Maar ik vind ze wel niet gemakkelijk om mee te rijden zonder klikpedalen.
Die zijn het ja. Een kennis van mij rijdt er toch dikwijls op met gewone schoenen, nog niet horen klagen. :-)

(ikzelf heb Time Atack XS carbon)
ice25
Mountainbiker

Post by ice25 »

Is er veel verschil tussen XT en XTR spd pedalen buiten het gewicht?

Ik ben aan het overwegen om XT spd te kopen maar heb nu gezien
dat voor 20 euro extra ik XTR kan hebben en nu twijfel ik een beetje.
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

Ridley Rijder wrote:Ik ben gisteren om nieuwe spd 540 pedalen geweest. Mijn vorige, de 520's waren kapot gereden aan de lagers. Er zat lags beide kanten 2mm speling op, en ze waren niet meer te herstellen. Dan maar nieuwe gekocht. Op het eerste zicht ziet het er al wat degelijker uit, maar dat zal de tijd uitwijzen.
Ik heb wel 2-3 jaar met die 520's gereden, en als je weet wat ze allemaal gezien hebben, is dat toch redelijk goed dat ze 2-3 jaar meegegaan zijn, dus voor die pedalen al een klein aplausje! =D>
Hopelijk zullen de 540's het alleen maar beter doen!
Zeker van? Normaal vrij simpel spelling af te halen...
DavidDM
Mountainbiker

Post by DavidDM »

Deze topic bestaat ondertussen al eventjes, maar laatste post is van oktober 2008. Vandaar mijn vraag:

Nu zou ik graag klikpedalen aanschaffen wat is er momenteel op de markt dat jullie aanraden? En neem je best schoenen met een harde zool of wat moet ik me voorstellen bij goede mountainbike schoenen.

Ik wil er geen fortuin aan uitgeven maar het moet ook geen brol zijn.
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Als je geen racemonster of lichtgewicht freek bent kan je best opteren voor Shimano denk ik.
Deze pedalen zaan het meest betrouwbaar en verslijten het minst, volgens mij.

Schoenen kun je best met een zo hard mogelijke zool kiezen.
Omdat de energie dan het best wordt omgezet en dit voorkomt ook drukpunten aan je voeten omdat de zool veel kracht kan opvangen.
Altijd goed passen hé, verschillende merken proberen.

Grtz
Dieter1986
Mountainbiker

Post by Dieter1986 »

kzal voor shimano gaan , gewoon de XT pedaalkes , kben wel ne crosser moa geen tuner van mijn moutainbike ie sta goe lijk dat ie is :-D
Post Reply