28/05/09 Grobbendonk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
co biker
Mountainbiker

Post by co biker »

alles was goed afgepijld,goede bevoorrading
voor degene die er ni geweest zijn,hebbe iet gemist
mij ziere alvast volgend jaar terug =D> =D> =D>
Spark27
Mountainbiker

Post by Spark27 »

En hoe lag het erbij in het kamp?
Was er ergens slijk te bespeuren ?
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Prima rit en organisatie daar in Grobbendonk, die mannen en vrouwen hebben dat heel goed gedaan.

Het begon wel slecht deze morgen, fiiiiiilllllleeee en nog eens file en daardoor slechts laat kunnen starten.

Eindelijk ter plaatse gekomen was het nog dapper aan het regenen, maar dat trekken we ons natuurlijk niet aan.

Bewaakte fiets parking zoals het moet , inschrijven en dan weg voor een ritje van 45 km.

Eerst mochten we 6 km crossen op het militair domein. Daarna begonnen we de buitenwereld te verkennen, waar ik veel groene en later rode Bloso pijlen gezien heb. Ik denk dat we toen op stukken van de routes van Herentals aan het spelen waren.
Heel tof met veel enkel trakskes en veel bos, mooi en plezant.

Bevoorrading na een 30 km was dik in orde, sober maar goed.

Daarna terug richting kazerne om daar nog een 10 tal km single trakken en veel gedraai en gekeer rond bomen af te werken.

Na 44 km aangekomen, democratisch pintje gedronken ( 1 € ) en toen begon de zon natuurlijk te schijnen. :wink:

In het naar huis rijden gelukkig geen file gehad.

Besluit, amper een 200 hoogtemeters op mijnen teller, maar meer was er niet nodig om er een geslaagde en plezante tocht van te maken waar ik zeker terug kom.

Jaro.
Last edited by jaro on Thu 28 May 2009 17:11, edited 1 time in total.
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Spark27 wrote:En hoe lag het erbij in het kamp?
Heel goed, dat beetje slijk was niet de moeite om over te praten.
Heb zelfs nergens moeten bijsturen en dat zegt genoeg.
Spark27
Mountainbiker

Post by Spark27 »

jaro wrote:
ok, merci ! Dus moet het voor zaterdag voor de 10 uren goed te doen zijn met Furious Fred(Banden met heel weinig profiel) bandjes ?
Leto
Mountainbiker

Post by Leto »

Ik ben ook geweest.
Thuis vertrokken met fietske, kletsnat als ik aan de inschrijving kwam, op dat moment kwam ook Erwin Vervecken eraan met enkele kameraden. Die vloog mij binnen de kortste keren voorbij :-D
Single track paradise kon beginnen. Ondergrond vond ik soms erg lastig, wat leidde tot afstappen af en toe.
Na de bevoorrading toch wel erg veel asfalt....maar net op het moment dat dit begint te ergeren, duik je terug het militair domein in en kon "single track paradise"-deel 2 beginnen...daarna goed moe terug langs Albertkanaal, wind op kop, naar huis, pijpje was uit bij aankomst.
Ook volgend jaar neem ik hiervoor een dagje verlof, want het is zeker de moeite waard!
Grtz
Tom
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Spark27 wrote:
jaro wrote:
ok, merci ! Dus moet het voor zaterdag voor de 10 uren goed te doen zijn met Furious Fred(Banden met heel weinig profiel) bandjes ?
Die FF dat weet ik niet, hangt er vanaf hoeveel het nog gaat regenen. Voor vandaag zouden die toch iets te weinig profiel gehad hebben denk ik.
Alles staat al klaar voor zaterdag met de brug inclusief. Had veel goesting voor daar is over te rijden, maar zat spijtig genoeg niet in de toertocht.
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

Lekker vroeg vertrokken naar 't Kamp, want moest tijdig terug zijn om met de late te werken.

Vertrokken voor de 45km. Bijna geen kat tegengekomen.
6km militaire singletracks om op te warmen voor de komende bloso van Hertals : eerst wat rood, daarna wat groen. Hier en daar nog wat extra gedaan.

Bij afdaling v/d groene 1 pijltje gemist en aan Floreal uitgekomen, blauwe bloso hing terug 1 pijl , dus ikke blauwe bloso helemaal gedaan om terug a/d floreal te komen #-o . even terug groene tegen de richting in om gemiste pijl te vinden en rest van parkoers te doen = nog wat zwart en groene bloso en zo via iets teveel asfalt

terug naar militair kamp om de laatste 10 km smultracks te rijden. Half uur te laat op m'n werk, maar o zo content !

Totaal 67 km.
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

Het iets teveel asfalt op het laatste was onvermijdelijk. We moesten immers een aansluiting vinden tussen Herentals en het militaire domein. Eerst waren we van zin om terug te komen langs het paadje op de netedijk, maar dat bleek net iets te gevaarlijk te zijn (te dicht tegen het water). Dan hadden we nog een tweede optie en dat was een zandweg in een stuk bos, maar daar hebben ze onlangs een poortje gezet (om het wild binnen te houden). Dus waren we eigenlijk verplicht om jullie op het einde langs het asfalt te sturen. :wink:
alain vandam
Mountainbiker

Post by alain vandam »

ook ik heb 45 minuten file getrotseerd (ellendige E 313 )doch het was de rit meer dan waard.
vertrokken omstreeks 10.15 h aan de start en bijna geen regen gezien(was meegenomen)
voor de rest dikke PROFICIAT aan de parcoursbouwer,het was nog beter da de voorgaande jaren.
volgend jaar kom ik zeker terug,want dit is echt een fantastische MTB omgeving =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Post Reply