Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Lampion
Mountainbiker
Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006

Post by Lampion »

bij mijn gebrek aan persoonlijke ervaring en geen GEAX op voorraad ben ik dan maar voor de gevestigede waarden gegaan ....

wielset, Mavic 321 Cross-mountain
banden, Schwalbe Racing Ralph
casette, Shimano SLX

deze bandenset zou vooral moeten dienen voor licht off-road werk met veel baan tussen is dit een goede keuze? indien ja, dan ga ik er morgen om
BoXeR
Mountainbiker

Post by BoXeR »

de saguaro's doen het eigenlijk verbazend goed bij drassigen bosgrond.
'k had verwacht dat dit meer problemen ging geven en ze ontdoen zich vrij snel van modder. het is en blijft natuurlijk een "droog" band maar ik ben er nu al zeker van dat deze band mij gaat weten te plezieren. op asfalt bijna geen rolgeluiden en dus weinig rolweerstand. ik ben voorlopig tevreden
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

BoXeR wrote:de saguaro's doen het eigenlijk verbazend goed bij drassigen bosgrond.
'k had verwacht dat dit meer problemen ging geven en ze ontdoen zich vrij snel van modder. het is en blijft natuurlijk een "droog" band maar ik ben er nu al zeker van dat deze band mij gaat weten te plezieren. op asfalt bijna geen rolgeluiden en dus weinig rolweerstand. ik ben voorlopig tevreden
Rolgeluid en rolweerstand zijn twee verschillende zaken. :wink:

Het is niet omdat je veel lawaai hoort dat je trager gaat bollen dan een band die geen lawaai produceert.
BoXeR
Mountainbiker

Post by BoXeR »

dat is helemaal juist, ik weet ook wel dat het niet rechtevenredig is,maar... ze hebben weinig rolweerstand, minder dan bv. de speedkings die erop stonden. OK, je gaat nu zeggen SK's kan je niet vergelijken met Saguaro's ... ik voel gewoon dat ze weinig rolweerstand hebben, Ik voel persoonlijk weinig verschil met de FF's van Schwalbe. Ik heb vandaag de blauwe lus gereden te Wanze en dat hebben ze goed doorstaan. Ook op de rotsachtige ondergrond ...kortom voor mij een goeie band.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Die Barro Mountains zijn inderdaad zeer goed, maar wel heel zwaar.
Voor de zomer toch maar overgeschakeld op RR/NN, en ben daar tot nu toe ook zeer tevreden over.
Moet wel zeggen dat de Barro Mountain op natte, rotsachtige ondergrond meer vertrouwen vooraan gaf dan de NN.
Jerre77
Mountainbiker

Post by Jerre77 »

BoXeR wrote:dat is helemaal juist, ik weet ook wel dat het niet rechtevenredig is,maar... ze hebben weinig rolweerstand, minder dan bv. de speedkings die erop stonden. OK, je gaat nu zeggen SK's kan je niet vergelijken met Saguaro's ... ik voel gewoon dat ze weinig rolweerstand hebben, Ik voel persoonlijk weinig verschil met de FF's van Schwalbe. Ik heb vandaag de blauwe lus gereden te Wanze en dat hebben ze goed doorstaan. Ook op de rotsachtige ondergrond ...kortom voor mij een goeie band.
De Saguaro vind ik enkel goed als achterband (loopt zeer snel en toch voldoende grip). Van voor vind ik hem zelfs vrij gevaarlijk. Misschien wel grip op kurkdroge rotsen maar vochtige (vb. in dicht beboste paden), ho maar! Dan schuiven ze wel erg snel weg. Ook op asfalt trouwens (als er zo van die kleine kiezels op liggen). Als je snel je bocht neemt glijdt je voorwiel al snel weg tot de noppen op de zijkant terug grip vinden.
Ook het afnemen van de banden is vervelender dan andere merken wegens een extra rubber lip die het vertikt om door bepaalde bandenafnemers gepakt te worden.

Momenteel rijd ik met Michelin Mountain A/T vooraan (2.35) en een Michelin XC Dr2 achteraan. Voor mij de goede combinatie van grip vooraan en weinig snelheidsverlies achteraan.

Afhankelijk van welke tochten je rijdt zou ik persoonlijk die Saguaro vooraan vervangen door een Barro Mountain. Dat ga ik in de toekomst misschien ook eens doen om toch nog nut te halen uit die Saguaros die in de kelder liggen. :-D
tabias
Mountainbiker

Post by tabias »

Jerre77 wrote: De Saguaro vind ik enkel goed als achterband (loopt zeer snel en toch voldoende grip). Van voor vind ik hem zelfs vrij gevaarlijk. Misschien wel grip op kurkdroge rotsen maar vochtige (vb. in dicht beboste paden), ho maar! Dan schuiven ze wel erg snel weg. Ook op asfalt trouwens (als er zo van die kleine kiezels op liggen). Als je snel je bocht neemt glijdt je voorwiel al snel weg tot de noppen op de zijkant terug grip vinden.
Ook het afnemen van de banden is vervelender dan andere merken wegens een extra rubber lip die het vertikt om door bepaalde bandenafnemers gepakt te worden.
...
Afhankelijk van welke tochten je rijdt zou ik persoonlijk die Saguaro vooraan vervangen door een Barro Mountain. Dat ga ik in de toekomst misschien ook eens doen om toch nog nut te halen uit die Saguaros die in de kelder liggen. :-D
dit kan ik slechts beamen. Zelf ook de saguaro's opgelegd met idee goeie zomerband te hebben. 2x in ardennen geweest en eerste rit heeft ie zich kranig gehouden vanvoor maar 2de rit met iets meer vochtige grond en wortels/stenen 2 keer gewoon band onderuit op rechte stukken net als op kiezels/asfalt. Ben vertrouwen verloren vooraan. Hierbij moet wel gezegd worden dat het een goeie achterband is^^.

verder: continental mountainking zijn goeie banden, geven vertrouwen maar slijten redelijk snel (vooral achteraan).
geax argo's: hoge rolweerstand en niet echt aangenaam bevonden.
BoXeR
Mountainbiker

Post by BoXeR »

8)

'k zal het ne keer proberen als ik op mijn bakkes gevallen ben :wink:
D*
Mountainbiker

Post by D* »

iemand ervaring met MAXXIS SUPERLITE 310 ? lijken me hele strakke en snelle banden !
bert9
Mountainbiker

Post by bert9 »

Ik rij momenteel met NN 2.25 voor en RR 2.25 achteraan. Nu zou ik graag een nieuw setje kopen.
Vooraan zou ik toch gaan voor een NN 2.1. Omdat de 2.25 toch wel te breed is voor in de kempen mee rond te rijden. Nu vraag ik mij af of ik achteraan een NN 2.1, RR 2.1 of RR 2.25 zou leggen. Wat raden jullie mij aan?
Post Reply