Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Guest

Post by Guest »

"""
Last edited by Guest on Sun 20 Jun 2004 14:21, edited 1 time in total.
Sifaka
Mountainbiker

Post by Sifaka »

Manitou! wrote:
die 29" wielen zijn dezelfde als 28" wielen
juist gary fisher meet de wielen met de band erop dus komt zo op 29" uit
de velgen zijn gewoon 28"
dus die bontrager en IRC kun je op bv speedcity's gebruiken :wink:
De grootte van de wielen is idd dezelfde. Maar bij de Speedcity's zijn vooral goed voor smalle banden. De velgen zijn vrij smal en ik denk niet dat dat goed gaat werken met brede banden.
In de 02-bikers van een paar maand terug stond er een dossier over 29'' en oa de wielen die je hiervoor kan gebruiken. Volgens hun waren de Speedcity's ook beter met smalle banden, en voor brede banden raden ze aan om trekkingvelgen en een goede MTB naaf te nemen.
aj kwak
Mountainbiker

modder bandjes

Post by aj kwak »

Ik ben op zoek naar deftige banden die (veel) grip hebben in de modder.
Ik had zelf gedacht aan schwalbe black shark mud (1.5/2.1). Heeft hier ervaringen/opmerkingen over of is er beter op de markt te vinden?
Terre
Mountainbiker

Post by Terre »

Ik heb een tijdje met Hutchinson Scorpion 1.75 gereden en vond deze fenomenaal presteren in de (West-Vlaamse) modder!
Nu heb ik Schwalbe Skinny Jimmy (UST) liggen en die zijn niet slecht, maar toch een pak minder dan de Scorpions...
midas
Mountainbiker

Post by midas »

Zaterdag in Erwetegem voor het eerst met de Black Shark 1.5 gereden vanachter en een Conti Explorer 2.1 vanvoor.
Zonder meer een uitstekende modderband, ik had constant grip waar de anderen maar wat aan het schuiven waren. Nadeel is wel dat de band beduidend onzekerder is op losse ondergrond (gravel, keien en dergelijke). Vooral in snelle afdalingen had ik duidelijk minder vertrouwen. Dit is trouwens ook de reden waarom je eigenlijk niet met een Black Shark vooraan kan rijden, hij heeft te weinig grip in de bochten. Daarom die brede voorband. Dit was zaterdag alleszins een geslaagde combinatie. Op asfalt rolt het bandje ook uitstekend.

Als je geinteresseerd bent, kan je eventueel nog zo'n band van mij afkopen. Ik had er namelijk twee gekocht, maar vermits ik de band voor het voorwiel niet geschikt vind, doe ik er terug 1 van de hand.
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Terre wrote:Ik heb een tijdje met Hutchinson Scorpion 1.75 gereden en vond deze fenomenaal presteren in de (West-Vlaamse) modder!
Nu heb ik Schwalbe Skinny Jimmy (UST) liggen en die zijn niet slecht, maar toch een pak minder dan de Scorpions...
Heb de hele winter gereden met Hutchinson Scorpions 2.0 UST en dit zijn echt fenomenale modderbanden ! Ik heb dit weekend nog vooraan met een Scorpion gereden en achteraan een Python, alhoewel deze laatste in Aischdall op de hellingen wel tekort kwam tegenover de Scorpion.

Aan jou de keuze !

Fieldbiker
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Achteraan Shark mud 1.5
Vooraan Hutchinson Scorpion 1.75

ideale combinatie?
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

heb ook met 1.5 black shark gereden
na 3 ritten eraf gezwierd
geen kl... waard in afdalingen
enkel goed in dikke modderpartijen
comfort is ook noegabollen

als ge met de mtb wil rijden moet ge maar met dikke banden rijden
anders moet ge nen cyclocrossvelo kopen

rij enkel nog met 2.0 banden of dikker
moet iets harder duwen op asfaftstroken
maar kan mij niets bommen
nen mtb is voor in bos en veld
nothing 's impossible
Mountainbiker

mud

Post by nothing 's impossible »

heb deze winter geprobeerd met achteraan black shark mud1,5 , vooraan michelin xls 2,0,
was goed in de blubber maar daarbuiten niet veel soeps.
De schwalbe hou ik, den XLS ga ik door iets anders vervangen, jimmy denk ik.

PS, de black shark mus slijt als sneeuw voor de zon op den asfalt
A d r i
Mountainbiker

Re: modder bandjes

Post by A d r i »

AJ KWAK wrote:Ik ben op zoek naar deftige banden die (veel) grip hebben in de modder.
Ik had zelf gedacht aan schwalbe black shark mud (1.5/2.1). Heeft hier ervaringen/opmerkingen over of is er beter op de markt te vinden?
Hier is al ergens een topic van...
Schwalbe 1.5 Black Shark Mud.. Rijden waar anderen glijden.. enige nadeel, geen comfort en nerveus op natte kassei en asfalt.. maar SUPER grip in onverhard. Gebruik dus idd heel beperkt.. Ook super in verse sneeuw.

je fiets ziet er dan zo uit
raar zicht met die smalle bandjes...

Scorpion 1.75 heb ik eens te leen gehad maar deze zijn bijlange niet zo goed in de modder als de BlSHMu1.5, enige gelijkenis, ze zijn even oncomfortabel. Misschien vooraan ja en achteraan een BlShMu1.5
Last edited by A d r i on Mon 10 May 2004 22:31, edited 2 times in total.
Post Reply