2de Vlaamse Ardennen Herder Marathon - 23/05/09 - Maarkedal

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Chiemel
Mountainbiker
Location: Rood operatiemes "handmade in USA", ongeveerde Decathlon mud/beachbike

Post by Chiemel »

MaC'Red wrote:
Chiemel wrote:Eerst en vooral: om 7u25 aangekomen en de eerste parking stond juist vol !?! Dat beloofde dus voor de opkomst.
Om 7u45 dan uiteindelijk aangezet met mijn 2 compagnons voor de 105km. En amai mijne frak, dit is echt een top-marathon!
Leuke afstanden, genoeg hoogtemeters, veel offroad, leuke technische passages,... Kortom alles wat een mtb-hartje begeert!
Conditie bleek goed te zitten waardoor ik nergens de man met de hamer ben tegengekomen, juist op t einde randje van krampen door de mini-race die we nog gehouden hebben...
Tot slot in t zonneke nog genoten van een paar Enames en worstjes van op den BBQ. :-D
Volgend jaar absoluut opnieuw!!

1 puntje van kritiek misschien (maar k denk dat k den enigen ben :roll: ): ik had enorm last met de rode pijltjes waardoor ik meer dan eens den afslag gemist heb... :-?
kleurenblind soms ?? mijne compagnon ook en daardoor kon hij het rood oranje pijlke niet onderscheiden op een groene achtergrond ( gras ).

MaC'Red 8)
Inderdaad. :(
Daarom een oproep aan alle organisatoren: Als je pijltjes gebruikt, liefst uniform witte of gele. Rood is voor mensen met kleurenblindheid een bijna onbegonnen zaak... :cry:
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

vannoli wrote:
Knurrebikers lady wrote:TOP =D> =D> =D> TOP =D> =D> =D> TOP =D> =D> =D>

Zaterdagmorgen om 05u30 opgestaan :-? om 130 zware mtb kms ofwel net geen 8u af te zien ](*,) , enkel iets wat bikers begrijpen. Niet-bikers noemen dit zot of wacko :roll: , nu zot zijn doet geen zeer hé :wink:

Deze TT stond sinds vorig jaar met STIP aangeduid in mijn agenda en het was zowaar terug de mooiste TT van het voorbije jaar =D> !

Niettegenstaande het vroege uur waren reeds meerdere bikers en bikesters onderweg naar het mountainbikemekka van de Herdertjes. Bij aankomst stonden de groene mannetjes paraat om de grote menigte hun parkeerplaatsje aan te wijzen en alles in goede banen te leiden teneinde nadien te smullen van het schitterende parcours.

Om 8u gestart samen met Kurt, Bart D en betonboerke om te genieten van het mooie weer, sublieme parcours, uitgebreide bevoorradingen, schitterende afdalingen, mooie maar soms pijnlijke beklimmingen ... kortom teveel om op te noemen 8) .
De aanwezigen weten wat ik bedoel :wink:

Wat de fysiek betrof, zat het redelijk snor. Persoonlijk vond ik het 1e deel van de parcours iets zwaarder dan vorig jaar en veel recupstukken hadden de herdertjes niet ingelast #-o .
Na een kettingbreuk van Bart en platte band van betonboerke waren we nog niet van alle onheil verlost... Door een stuurfoutje van Kurt en het feit dat betonboerke wat te dicht in het wiel zat, kwam betonboerke ten val waarbij hij zijn knie bezeerde. Hierdoor heeft hij noodgedwongen na ong. 80km de kortste off-road weg richting start genomen waarna wij de rit hebben verdergezet.
Na 130km of 8u bikefun tevree aangekomen, nog vlug een babbeltje geslaan, een natje en hapje genuttigd en voldaan huiswaarts gereden !
Hadden we nog wat meer tijd gehad zouden we waarschijnlijk nog de optielus van 10km gereden hebben, maar waar ligt de wacko grens hé :lol:
@Betonboerke: Soigneer uw knie en beterschap hé !
@Maarten: Belofte maakt schuld [-X , optielus zat niet in de deal :evil:

Aan alle medewerkers zowel voor en achter de schermen:
nogmaals van harte bedankt voor alle moeite en het vele werk dat jullie in deze schitterende TT gestoken hebben !
Proficiat, petje af en tot volgend jaar =D> =D> =D>
Mercikes juffrouw om drinkbus op te rapen in die afdaling int begin,wou dan nog eens een gentleman zijn en u doorlaten in dat bos ,maar ik kreeg toch voorrang :-D

Heb je dan nog gezien toen uw collega met panne stond langs de weg

Proficiat aan alle dames die de 130km uitgereden hebben ,goeie conditie en durf ook want in bepaalde afdaling ging ik al vlot naar beneden en je volgde zeer goed =D>

Da heeft uwe dag goegemaakt he :lol:
Cannondaler
Mountainbiker

Post by Cannondaler »

Zéér geslaagde toertocht!
Bedankt herders!
Alles was netjes en mooi uitgestippeld, bevoorradingen waren zeker in orde, en ik heb stukjes van de streek ontdekt die ik nog nooit gezien heb, en dit gezegde door iemand van de streek zelf :roll:

Enig idee wanneer de foto's online staan? ben zeer benieuwd! 8)

grtz
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Mag ik jullie in naam van de Herders, alle vrijwilligers en de mensen van de KVVVA bedanken voor de grote opkomst (1482 deelnemers) en lofbetuigingen die hier werden gepost. Een 'officiële' dankuwel met de nodige feedback volgt later op onze website. Dit motiveert ons enorm om hiermee verder te doen, en er wordt al stilletjes aan gewerkt aan de derde editie.

De foto's zullen binnenkort (hopelijk vandaag) online komen! Er werden maar liefst 4200 foto's/14,1Gb aan foto's genomen en worden integraal online gezet. Deze zal je later hier terug vinden.
Bulchman
Mountainbiker

TT- HM2 deel I movieclip

Post by Bulchman »

Bikers,
Er zijn massaal veel foto's geschoten, maar ik had ook mijn cameraatje bij.
montage deel I

later komt deel II met shots,bv Mont..en Livierenbos

montage deel I bevat;
- start gebeuren
- inschrijving
- enkele foto's
- bevoorradingspost Mont des Rhodes.
- op pad 1 dag voor de HM2 samen met Herder Timmy.

geluid aan.
veel plezier
herder Bulchman
koenvools
Mountainbiker

Post by koenvools »

Knap werk hoor ! =D>
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

mooi mooi =D>
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: TT- HM2 deel I movieclip

Post by SD2E »

Bulchman wrote:Bikers,
Er zijn massaal veel foto's geschoten, maar ik had ook mijn cameraatje bij.
montage deel I

later komt deel II met shots,bv Mont..en Livierenbos

montage deel I bevat;
- start gebeuren
- inschrijving
- enkele foto's
- bevoorradingspost Mont des Rhodes.
- op pad 1 dag voor de HM2 samen met Herder Timmy.

geluid aan.
veel plezier
herder Bulchman
Aha heb u zien filmen, sta er dus ook op :-D
Knap filmke goed ineen gestoken met een wijs muziekske (o)
Ansfie
Mountainbiker

Post by Ansfie »

Zalig filmpke! Knap gedaan! =D>
Ik had t niet gezien dat uwen camera aanlag op de bevoorrading, k heb er wrs 5 min voor gestaan tegen dak het doorhad #-o :roll:.
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Ja den deze sta er ook op :lol: ,mooi aandenken aan leuke tocht

Image
Last edited by vannoli on Wed 27 May 2009 16:15, edited 1 time in total.
Post Reply