23/05/09 Maarkedal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

De gevolgen van de val: Z'n nier en mild zijn geraakt, zijn nier is in drie delen maar werkt nog. De inwendige bloeding is gestopt, dus de nier en de mild kunnen zich uit zichzelf herstellen. Maar, het kan ook terug beginnen bloeden, en dan moet de nier en waarschijnlijk de mild eruit... Momenteel ligt hij nog op intensieve zorgen. De dokters hebben er goede hoop in.
Gisteren vroeg ik hem of hij volgend jaar terug komt, en zijn antwoord was "zeid maar zeker" ;-)

Mvg tobi[/quote]

Hopelijk gaat alles goed met je pa.
Ik lag al in het ziekenhuis nog voor de tocht begon. Donderdag geopereerd aan een ontstoken 'appendix'. Ben nu terug thuis, maar zal den bike een maand aan de kant moeten laten.
Toeme, conditie was goed, ging proberen voor de 100.
Zal dus een tijdje stil zijn hier ...
:cry:
wattie
Mountainbiker

Post by wattie »

Mijn collega was vandaag een beetje veel aan het zagen op het werk :roll: .Maar geen probleem, eventjes de prachtige tocht van zaterdag herbeleven, nog ne keer terugdenken aan alle lastige klimmen en alle superzalige afdalingen. Eventjes nagenieten en mijn dag was weer goed :lol: .
Tot volgend jaar =D> =D> =D> .
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

TOP =D> =D> =D> TOP =D> =D> =D> TOP =D> =D> =D>

Zaterdagmorgen om 05u30 opgestaan ](*,) om 130 zware mtb kms ofwel net geen 8u af te zien #-o , enkel iets wat bikers begrijpen. Niet-bikers noemen dit zot of wacko :oops: , nu zot zijn doet geen zeer hé :wink:

Deze TT stond sinds vorig jaar met STIP aangeduid in mijn agenda en het was zowaar terug de mooiste TT van het voorbije jaar !

Niettegenstaande het vroege uur waren reeds meerdere bikers en bikesters onderweg naar het mountainbikemekka van de Herdertjes. Bij aankomst stonden de groene mannetjes paraat om de grote menigte hun parkeerplaatsje aan te wijzen en alles in goede banen te leiden teneinde nadien te smullen van het schitterende parcours.

Om 8u gestart samen met Kurt, Bart D en betonboerke om te genieten van het mooie weer, sublieme parcours, uitgebreide bevoorradingen, schitterende afdalingen, mooie maar soms pijnlijke beklimmingen #-o ... kortom teveel om op te noemen .
De aanwezigen weten wat ik bedoel :wink:

Wat de fysiek betrof, zat het redelijk snor. Persoonlijk vond ik het 1e deel van de parcours iets zwaarder dan vorig jaar en veel recupstukken hadden de herdertjes niet ingelast :-? .
Na een kettingbreuk van Bart en platte band van betonboerke waren we nog niet van alle onheil verlost... Door een stuurfoutje van Kurt en het feit dat betonboerke wat te dicht in het wiel zat, kwam betonboerke ten val waarbij hij zijn knie bezeerde. Hierdoor heeft hij noodgedwongen na ong. 80km de kortste off-road weg richting start genomen waarna wij de rit hebben verdergezet.
Na 130km of 8u bikefun tevree aangekomen, nog vlug een babbeltje geslaan, een natje en hapje genuttigd en voldaan huiswaarts gereden 8) !
Hadden we nog wat meer tijd gehad zouden we waarschijnlijk nog de optielus van 10km gereden hebben, maar waar ligt de wacko grens hé
@Betonboerke: Soigneer uw knie en beterschap hé !
@Maarten: Belofte maakt schuld , optielus zat niet in de deal :evil:
@Tobi: Spoedig herstel voor uw pa ! Alsook voor de andere gekwetsten !

Aan alle medewerkers zowel voor en achter de schermen:
nogmaals van harte bedankt voor alle moeite en het vele werk dat jullie in deze schitterende TT gestoken hebben !
Proficiat, petje af en tot volgend jaar =D> =D> =D>
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Hey Tobi,wens uw pa veel beterschap. [-o<
stormvision
Mountainbiker

Post by stormvision »

Zaterdag rond 8u30 gestart voor de 67 km. Het was alweer 3 weken geleden dat ik aan een toertocht had meegedaan. Dan reed ik 3 km voor ik viel en mijn neus brak. De conditie was dus niet optimaal, om maar over het zelfvertrouwen te spreken. Eerst wou ik nog voor de 90 km gaan maar omdat gemiddelden van 15km/u voorspeld werden zou ik in tijdsnood komen. Uiteindelijk leek de 67 km (die er bij mij 72 waren) meer dan voldoende.

Zoals verwacht was de organisatie top en het parcour uitdagend maar slim ingedeeld. Je kan dus al raden dat ik in het bos toch maar voor de 'easy' paden gekozen heb want een tweede neusbreuk zag ik niet meteen zitten. En toch heb ik me ferm kunnen uitleven, vooral op de mooie afdaling na de serieuze klimmetjes onderweg.

Eén kleine opmerking : de eerste bevoorrading aan de top van een klim was wat chaotisch omdat sommigen wat bleven hangen zodat je moest afstappen voor je boven was (en anderen ongewild hinderde met de terechte opmerking van 'he, weet ge al wat ge gaat doen :-)' als gevolg ).

Wat ik dan wel fantastich vond wat dat je echt ervoor moest gaan tot aan de laatste meters. Dan denk je : ja we zitten over de 70 km, effe rustig uitfietsen, en voor je het weet sturen ze je weer omhoog. Enkel als je het voetbalveld zag liggen was je zeker van het resterend parcour. Ook de bekimming op de heel slechte kasseien is me bijgebleven, toch effe moeten doorbijten daar.

Maar zoals gezegd, ik heb er van genoten en mijn zelfvertrouwen is terug. Laat de rest van het seizoen maar komen. Statistieken : zo'n kleine 4u onderweg geweest aan gemiddeld zo'n 18,3 km/u met een gemiddelde hartslag van 164.

Lang leve de herders !
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Eén en al proficiat. :bounce:
Mijn topper was tot op heden de bart Brentjens Marathon, maar deze is er heel heel dicht bij.
Echt 130 km die nooit vervelen. Hopelijk lezen volgend jaar vele afwezigen deze replieken en komt er nog veel meer volk jullie inspanningen bekronen !

Eén NEGATIEF punt :evil: : iedere andere organisator van een TT weet echt niet meer wat hij moet doen om de verwende bikers van der Herders te bekoren.
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

Nog nooit de "Vlaamse Ardennen" in levende lijve gezien.
En dan daar aan een TT deelnemen, waarvan de organisatie de perfectie benaderd.
Da noemen ze : fantastisch !
FlorD
Mountainbiker

Herdermarathon

Post by FlorD »

Af en toe ga ik eens "mountainbiken" maar heb echt genoten van de 105km.
Kon jammer genoeg niet voor de volle afstand gaan (moest op tijd op een feest zijn).
Volgend jaar ga ik wel voor de volledige afstand.

Heb wel weer bijgeleerd: NIET afstappen in hoog gras er kan al eens een gracht onder liggen. Bedankt aan de twee onbekenden die me eruit geholpen hebben. :-D
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Jawadde,wat was dat hier allemaal vannacht in O-Vl,noodweer eerste klasse!
Dacht bij mezelf,gelukkig is het vandaag géén herdersmarathon,wat hebben ze toch weeral wreed schoon weerke gehad!
Ze zeggen altijd:ge moet niet schoon zijn voor geluk te hebben,maar volgens mij hadden de herders meer dan 1 mandje
eieren naar de arme klaren gebracht om schoon weerke af te dingen?
Dat het super ging worden had ik al meermaals op voorhand aangegeven op dit forum,ik had dan ook een beetje voorkennis van het parcours!
Toch mogen de herderkes niet té lang op hun lauweren rusten,en de enkele mindere punten met stip noteren voor volgend jaar!
Toiletten natuurlijk,al is de uitbating van deze in handen van dat ploegske van FC De Kampioenen! :roll:
Misschien dat ze nooit die tweede wc nodig hebben als er max.50 mensen op en rond het plein staan?? :lol:
Ook altijd plezant dat er ergens een wc voorzien is op minstens enkele stops!
Persoonlijk heb ik altijd papier bij voor in't geval dat...
Douches en omkleedruimte zullen er waarschijnlijk ook meer nodig zijn in geval van een mindere staat van het parcours?
De eerste bev. stond een beetje ongelukkig opgesteld,net bij het bovenklauteren van het bospad,50 m verder was veel beter geweest!
Voor de rest was alles dik in orde,we hebben genoten,gezweet en afgezien en kijken al uit naar wat de derde HM3 zal brengen?
Voor mij persoonlijk mag het zelfs nog meer de waalse kant opgaan,samen met een stukske Ronse!
De bossen rond St-Soveur en Frasnes zijn ook pareltjes in combinatie met de eerste 50 km van dit jaar,die van een uitzonderlijk
<HOOG niveaux> waren!! =D> =D> =D>
Heb de 130 gedaan en ook vanalles tegengekomen zoals de meesten op langere afstanden?
Ketting moeten herstellen(nadat ze even geklemd zat en geplooid)met de hulp van de immer sympathieke herder Alex 2(bedankt).
Veel geluk nadat een groot stuk botonijzer,dat tussen de vork en de spaken was terechtgekomen,geen schade teweegbracht.
Enkele keren moeten afstappen,t'was soms druk op de moeilijke passages in't begin,of net niet boven in de speeltuin of
even over een moderpassage springen om de fiets zo lang mogelijk proper te houden!
Na 100km was het vet van de soep,de benen neigden naar krampen,de rechterhand begon pijn te doen en de keel snakte naar wat smering! :drunk:
Toch fier en content het"stekelvarken" of het Pironpad na goed 110 km naar boven geklommen zonder voetje te zetten(nie gemakkelijk).
Onderweg een ongelukkige geholpen met een binnenband te geven,maar de band niet terug gezien in de kantine,zoals afgesproken was!! :-?
Gelukkig met de hulp van herder Janten aan een nieuwe reserveband geraakt(bedankt hé).
De optielus van nog eens 10 km extra woog deze keer niet op tegen de optie van een frisse pot ename op de aprésweide!! :lol:
Genoeg is genoeg,zeiden de beentjes,en we zaten nog laaaaaaaaaaaang op den aprés............... :drunk:
RigolleM
Mountainbiker

Re: Herdermarathon

Post by RigolleM »

Mag ik jullie in naam van de Herders, alle vrijwilligers en de mensen van de KVVVA bedanken voor de grote opkomst (1482 deelnemers) en lofbetuigingen die hier werden gepost. Een 'officiële' dankuwel met de nodige feedback volgt later op onze website. Dit motiveert ons enorm om hiermee verder te doen, en er wordt al stilletjes aan gewerkt aan de derde editie.

De foto's zullen binnenkort (hopelijk vandaag) online komen! Er werden maar liefst 4200 foto's/14,1Gb aan foto's genomen en worden integraal online gezet. Deze zal je later hier terug vinden.
Post Reply