Hallo
Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie me ff kunnen helpen.
Heb een Garmin edge 605 gekocht maar wat me opviel is dat de kaart die erin steekt toch wel heel rudimentair is. (enkel de grote wegen). Wat de nauwkeurigheid betreft, die kan ook beter. Ik reed onlangs rechts van het Albertkanaal en op de gps zat ik LINKS.
Nu wil een meer gedetailleerde kaart insteken van Belgie met de kleine straten zodat ik mij geen zorgen moet maken over de geplande route. Wie kan mij hier advies in geven???
Alvast bedankt
Garmin edge 605-705
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
De standaard kaart is idd maar povertjes. Je kan echter inzoomen op de ja Garmin, en dan is de kans groot dat je toch op de juiste plaats naast het kanaal fietst.Learjet wrote:Hallo
Heb een Garmin edge 605 gekocht maar wat me opviel is dat de kaart die erin steekt toch wel heel rudimentair is. (enkel de grote wegen). Wat de nauwkeurigheid betreft, die kan ook beter. Ik reed onlangs rechts van het Albertkanaal en op de gps zat ik LINKS.
Nu wil een meer gedetailleerde kaart insteken van Belgie met de kleine straten zodat ik mij geen zorgen moet maken over de geplande route. Wie kan mij hier advies in geven???
Alvast bedankt
De betere kaarten zijn de City Navigator, en de Topo BeLux. Maar die kosten best veel geld.
Het is niet de gps die onnauwkeurig is maar de basiskaart. De basiskaart dient alleen om 'lege' vlakken op te vullen als je geenkaart geladen hebt of om vlug te scrollen als je ver uitzoomt. Niet om als kaart te gebruiken.Learjet wrote:Hallo
Alvast bedankt
Outdoor gps'n worden steeds geleverd zonder kaart materiaal.
- Sgt.Stedenko
- Mountainbiker
Post by Sgt.Stedenko »
ivo wrote:Het is niet de gps die onnauwkeurig is maar de basiskaart. De basiskaart dient alleen om 'lege' vlakken op te vullen als je geenkaart geladen hebt of om vlug te scrollen als je ver uitzoomt. Niet om als kaart te gebruiken.Learjet wrote:Hallo
Alvast bedankt
Last edited by Sgt.Stedenko on Sat 30 May 2009 10:25, edited 1 time in total.
- MaC'Red
- Mountainbiker
en waar kan je ze dan downloaden ??Sgt.Stedenko wrote:oftewel ga je die kaarten downloaden oftewel kopenivo wrote:Het is niet de gps die onnauwkeurig is maar de basiskaart. De basiskaart dient alleen om 'lege' vlakken op te vullen als je geenkaart geladen hebt of om vlug te scrollen als je ver uitzoomt. Niet om als kaart te gebruiken.Learjet wrote:Hallo
Alvast bedankt
Ik heb mij de garmin edge 605 besteld en vrijdag heb ik em, zaterdag dan meteen een test doen door de herdersmarathon te tracken / opnemen.
Kan er me mss juist iemand zeggen hoe dat juist werkt dan want in de handleiding raak ik niet helemaal wijs uit en ik zou toch willen dat het correct is.
MaC'Red
- Sgt.Stedenko
- Mountainbiker
Post by Sgt.Stedenko »
MaC'Red wrote:Sgt.Stedenko wrote:ivo wrote: Het is niet de gps die onnauwkeurig is maar de basiskaart. De basiskaart dient alleen om 'lege' vlakken op te vullen als je geenkaart geladen hebt of om vlug te scrollen als je ver uitzoomt. Niet om als kaart te gebruiken.
Last edited by Sgt.Stedenko on Sat 30 May 2009 10:26, edited 1 time in total.
- Lampion
- Mountainbiker
- Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
omdat ik geen zin heb om de 23 voorgaande pagina's opnieuw te lezen ga ik mijn vraag toch maar stellen ...
Nadat ik dit weekeinde op de vaste route van Zottegem opnieuw verloren gereden ben heb ik besloten een GPS aan te schaffen, een Garmin 605 is een van de opties die ik overweeg, maar nu is mijn vraag of ik daar dan nog eens aparte kaarten en software moet bij kopen? Zit daar tevens ook een montage-kit bij voor op de fiets of moet die ook nog eens aangekocht worden?
wat maakt de Edge 605 trouwens beter dan bv een Colorado 300?
Nadat ik dit weekeinde op de vaste route van Zottegem opnieuw verloren gereden ben heb ik besloten een GPS aan te schaffen, een Garmin 605 is een van de opties die ik overweeg, maar nu is mijn vraag of ik daar dan nog eens aparte kaarten en software moet bij kopen? Zit daar tevens ook een montage-kit bij voor op de fiets of moet die ook nog eens aangekocht worden?
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
De basiskaart die meegeleverd word op de gps is ruim onvoldoende, daarmee raak je met de wagen amper tot aan de kust. Voor mtb-gebruik is de topo-kaart een absolute must, hier staan zowat alle veldwegen, boswegen etc op. Daarnaast heb je ook nog City Navigator kaart, deze kan nuttig zijn aangezien hier alle straten opstaan met straatnaam, dat is niet het geval op de topo.Lampion wrote:omdat ik geen zin heb om de 23 voorgaande pagina's opnieuw te lezen ga ik mijn vraag toch maar stellen ...
Wat juist de verschillen zijn met de Colorado weet ik niet echt, ik denk dat de Edge meer een echte fiets computer is met gps functies en de Colorado reeks meer bedoeld is voor Adventure, Trekking, etc, ook al zie je ze ook wel op de MTB.
Bij mijn Edge zaten 2 bevestigingen bij voor op de fiets.
- Lampion
- Mountainbiker
- Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
Alvast bedankt voor de info ... gezien ik reeds een TomTom heb voor in de wagen waarover ik heel tevreden ben die me steeds naar de TT's loodst lijkt de City navigator niet echt noodzakelijk voor mij. Het gebruik zou hoofdzakelijk voor vaste routes en gps tracks in het buitenland zijn ...Mister No Chaïn wrote:De basiskaart die meegeleverd word op de gps is ruim onvoldoende, daarmee raak je met de wagen amper tot aan de kust. Voor mtb-gebruik is de topo-kaart een absolute must, hier staan zowat alle veldwegen, boswegen etc op. Daarnaast heb je ook nog City Navigator kaart, deze kan nuttig zijn aangezien hier alle straten opstaan met straatnaam, dat is niet het geval op de topo.Lampion wrote:omdat ik geen zin heb om de 23 voorgaande pagina's opnieuw te lezen ga ik mijn vraag toch maar stellen ...
Wat juist de verschillen zijn met de Colorado weet ik niet echt, ik denk dat de Edge meer een echte fiets computer is met gps functies en de Colorado reeks meer bedoeld is voor Adventure, Trekking, etc, ook al zie je ze ook wel op de MTB.
Bij mijn Edge zaten 2 bevestigingen bij voor op de fiets.
op vergelijk.be vind ik die software wel niet terug kan iemand me zeggen waar ik de topo kaarten online kan kopen ...
ik zie nu net dat de 705 met gedetailleerde kaarten geleverd wordt, zijn deze dan wel de moeite of moet hier ook extra software aangekocht worden?