De eerste keer 100km MTB gedaan en dan op zo'n parcours, in zo'n prachtige streek, met zo'n uitstekende organisatie en dat alles onder een stralende zon.
De hemel op aarde.
Ben voor de 90 gegaan maar ik had bij de eerste bevoorrading al 9km meer op de teller staan dan zou moeten. Hoe??? Geen idee waar ik extra's gedaan heb.
Op de teller stonden op het einde 102 km met een gemiddelde van 16/u en ik heb er 7 uur over gedaan. Klopt als een bus. Nog nooit 1900 hoogtemeters in één rit gedaan. Ik heb mijn grenzen serieus verlegd en dat voel ik nog steeds. Maar ik ben O zo gelukkig en voldaan.
Na de koppenberg was het beste eraf maar ik ben overal al rijdend bovengeraakt (behalve in het laatste bos), ook al was het maar tegen 5/u.,
Ik heb een enkele keer de grond van dichtte gezien maar zonder erg.
Die ene modderplas op het parcours moést ik hebben en da's ook gelukt.
Herders, bedankt voor de prachtige rit en bij leven en welzijn, tot volgend jaar!!
23/05/09 Maarkedal
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
subliem gewoon
, we zijn voor de 67km gegaan
Beste ritje van het jaar alvast, jullie zien ons volgend jaar zeker terug, maar dan mikken we op een tandje meer (105? of ineens 130)
Super bepijling, slechts eenmaal maar op het allerlaatste moment pijltje gezien (bij een haarspeldbocht rechts naar boven), maar dat zal aan ons gelegen hebben. Niet teveel volk op het parcours, en geweldig parcours.
Enkel op de speeltuin 2x voetje moeten zetten, voor de rest overal op en af geraakt aan een meer dan deftig tempo
We zijn uiteindelijk gestrand op 69,88km, aan 19,8km/u en 1150 hoogtemeters op de gps (blijkbaar 1400 NGI meters na inladen van de route). Wij spelen volgend jaar met alle plezier opnieuw schaapje
Zelfs bij de apres nog wat van "herder"gezelschap kunnen genieten (Herder Ben alvast, en een collega die ik niet terug vind op de fotosite. Als je jezelf herkend, wij waren dit)

Beste ritje van het jaar alvast, jullie zien ons volgend jaar zeker terug, maar dan mikken we op een tandje meer (105? of ineens 130)
Super bepijling, slechts eenmaal maar op het allerlaatste moment pijltje gezien (bij een haarspeldbocht rechts naar boven), maar dat zal aan ons gelegen hebben. Niet teveel volk op het parcours, en geweldig parcours.
Enkel op de speeltuin 2x voetje moeten zetten, voor de rest overal op en af geraakt aan een meer dan deftig tempo
We zijn uiteindelijk gestrand op 69,88km, aan 19,8km/u en 1150 hoogtemeters op de gps (blijkbaar 1400 NGI meters na inladen van de route). Wij spelen volgend jaar met alle plezier opnieuw schaapje
Zelfs bij de apres nog wat van "herder"gezelschap kunnen genieten (Herder Ben alvast, en een collega die ik niet terug vind op de fotosite. Als je jezelf herkend, wij waren dit)

mijn herders marathon is mij de eerste 2uur zeer goed bevallen. Pracht tocht, nix op aan te merken (voor mij de mooiste van het jaar). Maar dan, na ongeveer 40 km kreeg ik een telefoontje van mijn pa, hij reed ook de tocht... Hij was gevallen...
De gevolgen van de val: Z'n nier en mild zijn geraakt, zijn nier is in drie delen maar werkt nog. De inwendige bloeding is gestopt, dus de nier en de mild kunnen zich uit zichzelf herstellen. Maar, het kan ook terug beginnen bloeden, en dan moet de nier en waarschijnlijk de mild eruit... Momenteel ligt hij nog op intensieve zorgen. De dokters hebben er goede hoop in.
Gisteren vroeg ik hem of hij volgend jaar terug komt, en zijn antwoord was "zeid maar zeker"
Mvg tobi
De gevolgen van de val: Z'n nier en mild zijn geraakt, zijn nier is in drie delen maar werkt nog. De inwendige bloeding is gestopt, dus de nier en de mild kunnen zich uit zichzelf herstellen. Maar, het kan ook terug beginnen bloeden, en dan moet de nier en waarschijnlijk de mild eruit... Momenteel ligt hij nog op intensieve zorgen. De dokters hebben er goede hoop in.
Gisteren vroeg ik hem of hij volgend jaar terug komt, en zijn antwoord was "zeid maar zeker"
Mvg tobi
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
wens hem maar veel beterschap, hopelijk komt alles weer goed.tobi wrote:mijn herders marathon is mij de eerste 2uur zeer goed bevallen. Pracht tocht, nix op aan te merken (voor mij de mooiste van het jaar). Maar dan, na ongeveer 40 km kreeg ik een telefoontje van mijn pa, hij reed ook de tocht... Hij was gevallen...
Gisteren vroeg ik hem of hij volgend jaar terug komt, en zijn antwoord was "zeid maar zeker"![]()
Mvg tobi
idem, veel beterschap toegewenst
Had ervan gehoord, was dat niet bij de stijlste bergaf/klim in de speeltuin? Had gehoord dat er daar iemand lelijk op zijn stuur gevlogen was met de buik, en geblesseerde mild en nier doet mij direct aan dat denken ...
Jammer dat er altijd gewonden vallen, maar denk dat het al bij al nog meevalt. Ik heb gehoord dat er bij 4 een ambulance aan te pas is gekomen, op een kleine 2000 deelnemers? (geen is natuurlijk altijd beter, maar denk dat 4 op een dergelijk uitdagend parcours nog heel goed meevalt)
Had ervan gehoord, was dat niet bij de stijlste bergaf/klim in de speeltuin? Had gehoord dat er daar iemand lelijk op zijn stuur gevlogen was met de buik, en geblesseerde mild en nier doet mij direct aan dat denken ...
Jammer dat er altijd gewonden vallen, maar denk dat het al bij al nog meevalt. Ik heb gehoord dat er bij 4 een ambulance aan te pas is gekomen, op een kleine 2000 deelnemers? (geen is natuurlijk altijd beter, maar denk dat 4 op een dergelijk uitdagend parcours nog heel goed meevalt)
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Tobi, alvast het beste voor je vader.tobi wrote:De gevolgen van de val: Z'n nier en mild zijn geraakt, zijn nier is in drie delen maar werkt nog. De inwendige bloeding is gestopt, dus de nier en de mild kunnen zich uit zichzelf herstellen. Momenteel ligt hij nog op intensieve zorgen. De dokters hebben er goede hoop in.
Gisteren vroeg ik hem of hij volgend jaar terug komt, en zijn antwoord
Ik heb op je e-mailadres een formulier voor de ongevallenverzekering van de BBR/Arena doorgestuurd. Je vader heeft als TOF-lid deze verzekering. Ik denk dat hij hem nodig zal hebben...
@ Herders, Weinig aan alle bovenstaande commentaren toe te voegen.
Net als vorig jaar een supertocht in quasi perfect bikeweer. Samen met medesteenbakker Steven2 de 90 volbracht. (hij moest nogal vaak op mij wachten) Ik was blij terug te zijn, 't was genoeg voor mij. Chapeau voor de niet-wedstrijdbikers die hier de 130 volbrachten! Een oude schoolmaat van mij reed hier zijn tweede TT (67) en was doodop en heel voldaan!
Je ziet dat de tocht (en vooral eerste deel) gemaakt is door parcoursbouwers die het graag technisch hebben en er misschien net een beetje te veel vanuit gaan dat iedereen dat aankan, maar uiteindelijk toch te doen en de moeilijkste stukken doe je te voet hé als je minder geoefend bent
Herders: effenaf een grote proficiat!!!!
- spicyritta
- Mountainbiker