2de Vlaamse Ardennen Herder Marathon - 23/05/09 - Maarkedal

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Hebben een mooie dag gehad,

De 130+extra lus en als bijkomend extraatje de Koppenberg offroad+road gedaan :-D
Dus toegekomen met 143km, kwam "maar" aan 2550HM wel.
Vorig jaar heb ik het wel lastiger gehad dus ofwel was deze minder zwaar ofwel beter gedoseerd ofwel is mijne fysiek neig vooruitgegaan :wink:

grtz, mercie vr de leuke dag en "bij leven en welzijn" tot volgend jaar 8)
jant
Mountainbiker

Post by jant »

+++
Last edited by jant on Tue 26 May 2009 18:29, edited 1 time in total.
Ansfie
Mountainbiker

Post by Ansfie »

Gisteren de 105 km gedaan, nu dus onder de blauwe plekken en schrammen :wink: . Super goed georganiseerd: nen dikken 10/10 =D> =D> =D> Alles, maar dan ook alles was in orde! En dan nog zo'n zaaaalig weer 8). Hier en daar wel n klimmetje niet kunnen doen wegens 'file' of doordat ik er zelf nie opgeraakte (mijn voorwiel steigerde af en toe, maar dat ligt wrs aan mijn techniek :-? ). T was eigenlijk echt serieus zwaar, maar wat een parcours!!!!!!!!!!!! =P~ De herdertjes lagen idd niet bij nachte en t waren zeeeeeer snode plannetjes die ze hebben uitgewerkt! :lol:
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Ook van de partij en de tocht was prachtig, de organisatie was prachtig en het enige wat ze niet in de hand hadden , nl het weer was ook prachtig.

Gestart omstreeks 9.30 u en nergens geen last van filevorming en opstoppingen.

Volgende keer opnieuw van de partij.
Groeties
sensaboy
Mountainbiker

Post by sensaboy »

gestart voor de 67 km en had er uitijndelijk 73km het parcour was nog mooier dan vorig jaar was genieten maar naar het einde toe afzien :lol:

hen in de afdaling iemand zien zitte met gebroke sleutelbeen en iemand die te voet stond met deraileur in het wiel en wat lekke bande maar dat hoord er bij he

volgend jaar zeker weer aanwezig en dan hopelijk met gans de club :wink:

het enigste nadeel was de file aan die 1ne wc voor de rest perfect georganiseerd nu nog uitkijken na de foto's :-D
Martine
Mountainbiker

Post by Martine »

De foto's genomen aan de bevoorrading in Wolfskerke kan je bekijken op http://picasaweb.google.com/martinedevi ... Wolfskerke
Chiemel
Mountainbiker
Location: Rood operatiemes "handmade in USA", ongeveerde Decathlon mud/beachbike

Post by Chiemel »

Eerst en vooral: om 7u25 aangekomen en de eerste parking stond juist vol !?! Dat beloofde dus voor de opkomst.
Om 7u45 dan uiteindelijk aangezet met mijn 2 compagnons voor de 105km. En amai mijne frak, dit is echt een top-marathon!
Leuke afstanden, genoeg hoogtemeters, veel offroad, leuke technische passages,... Kortom alles wat een mtb-hartje begeert!
Conditie bleek goed te zitten waardoor ik nergens de man met de hamer ben tegengekomen, juist op t einde randje van krampen door de mini-race die we nog gehouden hebben...
Tot slot in t zonneke nog genoten van een paar Enames en worstjes van op den BBQ. :-D
Volgend jaar absoluut opnieuw!!

1 puntje van kritiek misschien (maar k denk dat k den enigen ben :roll: ): ik had enorm last met de rode pijltjes waardoor ik meer dan eens den afslag gemist heb... :-?
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Chiemel wrote:Eerst en vooral: om 7u25 aangekomen en de eerste parking stond juist vol !?! Dat beloofde dus voor de opkomst.
Om 7u45 dan uiteindelijk aangezet met mijn 2 compagnons voor de 105km. En amai mijne frak, dit is echt een top-marathon!
Leuke afstanden, genoeg hoogtemeters, veel offroad, leuke technische passages,... Kortom alles wat een mtb-hartje begeert!
Conditie bleek goed te zitten waardoor ik nergens de man met de hamer ben tegengekomen, juist op t einde randje van krampen door de mini-race die we nog gehouden hebben...
Tot slot in t zonneke nog genoten van een paar Enames en worstjes van op den BBQ. :-D
Volgend jaar absoluut opnieuw!!

1 puntje van kritiek misschien (maar k denk dat k den enigen ben :roll: ): ik had enorm last met de rode pijltjes waardoor ik meer dan eens den afslag gemist heb... :-?
kleurenblind soms ?? mijne compagnon ook en daardoor kon hij het rood oranje pijlke niet onderscheiden op een groene achtergrond ( gras ).

MaC'Red 8)
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

TOP =D> =D> =D> TOP =D> =D> =D> TOP =D> =D> =D>

Zaterdagmorgen om 05u30 opgestaan :-? om 130 zware mtb kms ofwel net geen 8u af te zien ](*,) , enkel iets wat bikers begrijpen. Niet-bikers noemen dit zot of wacko :roll: , nu zot zijn doet geen zeer hé :wink:

Deze TT stond sinds vorig jaar met STIP aangeduid in mijn agenda en het was zowaar terug de mooiste TT van het voorbije jaar =D> !

Niettegenstaande het vroege uur waren reeds meerdere bikers en bikesters onderweg naar het mountainbikemekka van de Herdertjes. Bij aankomst stonden de groene mannetjes paraat om de grote menigte hun parkeerplaatsje aan te wijzen en alles in goede banen te leiden teneinde nadien te smullen van het schitterende parcours.

Om 8u gestart samen met Kurt, Bart D en betonboerke om te genieten van het mooie weer, sublieme parcours, uitgebreide bevoorradingen, schitterende afdalingen, mooie maar soms pijnlijke beklimmingen ... kortom teveel om op te noemen 8) .
De aanwezigen weten wat ik bedoel :wink:

Wat de fysiek betrof, zat het redelijk snor. Persoonlijk vond ik het 1e deel van de parcours iets zwaarder dan vorig jaar en veel recupstukken hadden de herdertjes niet ingelast #-o .
Na een kettingbreuk van Bart en platte band van betonboerke waren we nog niet van alle onheil verlost... Door een stuurfoutje van Kurt en het feit dat betonboerke wat te dicht in het wiel zat, kwam betonboerke ten val waarbij hij zijn knie bezeerde. Hierdoor heeft hij noodgedwongen na ong. 80km de kortste off-road weg richting start genomen waarna wij de rit hebben verdergezet.
Na 130km of 8u bikefun tevree aangekomen, nog vlug een babbeltje geslaan, een natje en hapje genuttigd en voldaan huiswaarts gereden !
Hadden we nog wat meer tijd gehad zouden we waarschijnlijk nog de optielus van 10km gereden hebben, maar waar ligt de wacko grens hé :lol:
@Betonboerke: Soigneer uw knie en beterschap hé !
@Maarten: Belofte maakt schuld [-X , optielus zat niet in de deal :evil:

Aan alle medewerkers zowel voor en achter de schermen:
nogmaals van harte bedankt voor alle moeite en het vele werk dat jullie in deze schitterende TT gestoken hebben !
Proficiat, petje af en tot volgend jaar =D> =D> =D>
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Knurrebikers lady wrote:TOP =D> =D> =D> TOP =D> =D> =D> TOP =D> =D> =D>

Zaterdagmorgen om 05u30 opgestaan :-? om 130 zware mtb kms ofwel net geen 8u af te zien ](*,) , enkel iets wat bikers begrijpen. Niet-bikers noemen dit zot of wacko :roll: , nu zot zijn doet geen zeer hé :wink:

Deze TT stond sinds vorig jaar met STIP aangeduid in mijn agenda en het was zowaar terug de mooiste TT van het voorbije jaar =D> !

Niettegenstaande het vroege uur waren reeds meerdere bikers en bikesters onderweg naar het mountainbikemekka van de Herdertjes. Bij aankomst stonden de groene mannetjes paraat om de grote menigte hun parkeerplaatsje aan te wijzen en alles in goede banen te leiden teneinde nadien te smullen van het schitterende parcours.

Om 8u gestart samen met Kurt, Bart D en betonboerke om te genieten van het mooie weer, sublieme parcours, uitgebreide bevoorradingen, schitterende afdalingen, mooie maar soms pijnlijke beklimmingen ... kortom teveel om op te noemen 8) .
De aanwezigen weten wat ik bedoel :wink:

Wat de fysiek betrof, zat het redelijk snor. Persoonlijk vond ik het 1e deel van de parcours iets zwaarder dan vorig jaar en veel recupstukken hadden de herdertjes niet ingelast #-o .
Na een kettingbreuk van Bart en platte band van betonboerke waren we nog niet van alle onheil verlost... Door een stuurfoutje van Kurt en het feit dat betonboerke wat te dicht in het wiel zat, kwam betonboerke ten val waarbij hij zijn knie bezeerde. Hierdoor heeft hij noodgedwongen na ong. 80km de kortste off-road weg richting start genomen waarna wij de rit hebben verdergezet.
Na 130km of 8u bikefun tevree aangekomen, nog vlug een babbeltje geslaan, een natje en hapje genuttigd en voldaan huiswaarts gereden !
Hadden we nog wat meer tijd gehad zouden we waarschijnlijk nog de optielus van 10km gereden hebben, maar waar ligt de wacko grens hé :lol:
@Betonboerke: Soigneer uw knie en beterschap hé !
@Maarten: Belofte maakt schuld [-X , optielus zat niet in de deal :evil:

Aan alle medewerkers zowel voor en achter de schermen:
nogmaals van harte bedankt voor alle moeite en het vele werk dat jullie in deze schitterende TT gestoken hebben !
Proficiat, petje af en tot volgend jaar =D> =D> =D>
Mercikes juffrouw om drinkbus op te rapen in die afdaling int begin,wou dan nog eens een gentleman zijn en u doorlaten in dat bos ,maar ik kreeg toch voorrang :-D

Heb je dan nog gezien toen uw collega met panne stond langs de weg

Proficiat aan alle dames die de 130km uitgereden hebben ,goeie conditie en durf ook want in bepaalde afdaling ging ik al vlot naar beneden en je volgde zeer goed =D>
Post Reply