Schade van de dag: een zeer gat en pijnlijke handen (een hardtail met carbon vork is niet de ideale fiets op dit parcours!!)
2de Vlaamse Ardennen Herder Marathon - 23/05/09 - Maarkedal
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Net thuis van de 130km, superdag!! Goeie benen, doch overal rustig gereden. De laatste 20km ietsje sneller beginnen rijden omdat er nog genoeg vet op de soep stond.
Mijne maat waarmee ik gestart was moest na de 3e bevoorrading afsnijden wegens barstende koppijn door de warmte. 1 klimmetje niet bovengeraakt door 'wandelaars', aan dat heksenpad. 't Stekelvarken vond ik de moeilijkste klim van de dag. Mooie stukken gedaan in Ellezelles die mij onbekend waren. Voor de optielus had ik geen tijd meer want ik moet binnen welgeteld 25 minuten al beginnen werken...
Schade van de dag: een zeer gat en pijnlijke handen (een hardtail met carbon vork is niet de ideale fiets op dit parcours!!)
- superschoep
- Mountainbiker
- Location: Canyon cfsl 8.9,merida tfs900, planet-x road bike, planet-x stealth TT-bike
Post by superschoep »
één woord: fenomenaal!
!!!!
reserveer maar al een plaatske voor volgend jaar!
grtz,
Superschoep

reserveer maar al een plaatske voor volgend jaar!
grtz,
Superschoep
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
In Vlaanderen DE tocht van het jaar!
Mss één opmerking naar volgend jaar toe: 2 wc'tjes voor +2000 man is een beetje weinig...
Mss één opmerking naar volgend jaar toe: 2 wc'tjes voor +2000 man is een beetje weinig...
- vannoli
- Mountainbiker
- Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah
Vertrokken voor de 140km met een gedacht van vorig jaar dak afgezien had op de 90km toen ,dus rustig de hele rit gereden
Overall bovengeraakt zonder te moeten te voet gaan ,wel 2keer ne voet moeten zetten om dan verder tot boven te rijden weer (waaronder het stekelvarken dat ik efkes ne voet moest zetten ).
Koppenberg eerst gekozen om off road te doen en dan zijn we terug gereden om hem nog een via road versie te doen
Had me wat gespaard om dan op die optielus nog eens alles te geven ,maar bleek niet nodig wat veel klimmen zat er nie in helaas
Ik denk toch dat vorig jaar lastigere stukken inzaten
Twas een mooie tocht met prima bepijling,bevoorrading en organisatie
Op naar volgend jaar
Overall bovengeraakt zonder te moeten te voet gaan ,wel 2keer ne voet moeten zetten om dan verder tot boven te rijden weer (waaronder het stekelvarken dat ik efkes ne voet moest zetten ).
Koppenberg eerst gekozen om off road te doen en dan zijn we terug gereden om hem nog een via road versie te doen
Had me wat gespaard om dan op die optielus nog eens alles te geven ,maar bleek niet nodig wat veel klimmen zat er nie in helaas
Ik denk toch dat vorig jaar lastigere stukken inzaten
Twas een mooie tocht met prima bepijling,bevoorrading en organisatie
Op naar volgend jaar
Last edited by vannoli on Mon 25 May 2009 02:01, edited 2 times in total.
-
Luky
- Mountainbiker
Supertocht!!!
140km gedaan, na 100km wel klopje van de hamer gehad, toch
doorgezet voor de volledige afstand, dank zij de steun van
bikepartner koentje. 2 x vlak voor mijn neus iemand overkop zien
gaan in een afdaling, zonder erge gevolgen denk ik, gelukkig zelf
recht gebleven.
140km, 8u41, gemiddeld 16,1, 6624 callorietjes verbrand.
Tot volgend jaar, met hopelijk een iets betere conditie.
140km gedaan, na 100km wel klopje van de hamer gehad, toch
doorgezet voor de volledige afstand, dank zij de steun van
bikepartner koentje. 2 x vlak voor mijn neus iemand overkop zien
gaan in een afdaling, zonder erge gevolgen denk ik, gelukkig zelf
recht gebleven.
140km, 8u41, gemiddeld 16,1, 6624 callorietjes verbrand.
Tot volgend jaar, met hopelijk een iets betere conditie.
-
de skerpen
- Mountainbiker
Post by de skerpen »
De 140 km stonden op het programma vandaag , samen met m'n collega de eerste 130 afgehaspeld met nog een beetje reserve , dan solo de laatste loodjes wat aangedikt .
super tocht na vorig jaar is dit zeker al een klassieker !!!!!
voor mezelf zou ik graag eens weten met welk tempo de echte marathonbikers dit parcour afleggen , mijn gps'ke gaf 136 km aan , aan 18.33 gem . aantal htm 2246 .
Nog ne keer merci en see yuldre next year .

super tocht na vorig jaar is dit zeker al een klassieker !!!!!
voor mezelf zou ik graag eens weten met welk tempo de echte marathonbikers dit parcour afleggen , mijn gps'ke gaf 136 km aan , aan 18.33 gem . aantal htm 2246 .
Nog ne keer merci en see yuldre next year .
Excuseer ? Er was er maar eentjeEmperor of the Mud wrote:In Vlaanderen DE tocht van het jaar!
Supertocht (als ge die paar schijfremvretende plekskes uit uwe kop zet).
Dat technisch boske was niet echt spek voor m'n bek, maar ga er 'ns op oefenen voor volgend jaar !
Dat stekelvarken, zeker die klim met al die kasseien die hier en daar lagen/uit de grond staken ?