ergste valpartij

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

Alpen 2006. Afdaling na de madeleine. Er was een kort stuk asfalt weggeschraapt, je kent dat wel, zo'n 3 cm hoogteverschil. Wij komen daar tegen 70 aangevlogen, merken dat te laat, kunnen wel een beetje afremmen maar gaan er dus al hubbend over. Ik spring net iets te laat waardoor mijn achterwiel dat drempeltje raakt. Ik hoor de spaken springen, die moeten dan blijkbaar dwars in mijn derailleur gesprongen zijn zodat mijn achterwiel volledig blokkeert. De volgende seconde zit ik, nog steeds ingeklikt, met mijn klokkenspel op mijn stuurpen, mijn armen zwaaiend in de lucht, en mijn fiets heeft nog een vaste koers. Zeer surreëel gevoel, want je hebt dan echt nog de tijd om te beseffen dat dit zwaar mis gaat lopen. Uiteindelijk dus tegen een 60 in 't uur mezelf de berm in gegooid. Toen was 't licht uit. Beteke later wordt ik wakker temidden van een krater die ik geslagen heb in de plaatselijke natuur. Mijn maten reden voor mij, hadden dus niets in de gaten en zijn nog kilometers lang blijven afdalen vooraleer ze beseften dat ik er niet meer bij was. Wiel & derailleur compleet naar de vaantjes. Een gescheurde helm. En verder ... niets. Over een engelbewaarder gesproken. Ik ben sindsdien nooit meer voluit naar beneden gegaan op zo'n alpenpas.
simple plan freak
Mountainbiker

Post by simple plan freak »

Peter IV wrote:Alpen 2006. Afdaling na de madeleine. Er was een kort stuk asfalt weggeschraapt, je kent dat wel, zo'n 3 cm hoogteverschil. Wij komen daar tegen 70 aangevlogen, merken dat te laat, kunnen wel een beetje afremmen maar gaan er dus al hubbend over. Ik spring net iets te laat waardoor mijn achterwiel dat drempeltje raakt. Ik hoor de spaken springen, die moeten dan blijkbaar dwars in mijn derailleur gesprongen zijn zodat mijn achterwiel volledig blokkeert. De volgende seconde zit ik, nog steeds ingeklikt, met mijn klokkenspel op mijn stuurpen, mijn armen zwaaiend in de lucht, en mijn fiets heeft nog een vaste koers. Zeer surreëel gevoel, want je hebt dan echt nog de tijd om te beseffen dat dit zwaar mis gaat lopen. Uiteindelijk dus tegen een 60 in 't uur mezelf de berm in gegooid. Toen was 't licht uit. Beteke later wordt ik wakker temidden van een krater die ik geslagen heb in de plaatselijke natuur. Mijn maten reden voor mij, hadden dus niets in de gaten en zijn nog kilometers lang blijven afdalen vooraleer ze beseften dat ik er niet meer bij was. Wiel & derailleur compleet naar de vaantjes. Een gescheurde helm. En verder ... niets. Over een engelbewaarder gesproken. Ik ben sindsdien nooit meer voluit naar beneden gegaan op zo'n alpenpas.
als ik 70 km per uur rij, dan kan ik mijn stuur niet meer vasthouden van de schrik om te vallen :-D
jij hebt nog een goeie engelbewaarder, waar verkopen ze die??

greetz
darrigade
Mountainbiker

Post by darrigade »

BASSMAN wrote:
nor1997 wrote:was wa aan het rijde tegen +-25 km per uur opeens een gat in de weg natuurlijk had ik da weer nie gezien mijn voor wiel plooit en ik vlieg erover :( :(
gevolg: hendels voor te klimmen kappot knie open maar eigelijk valt het nog mee :^o
Ge zult wel "barends" menen en vergeet uw leestekens niet te gebruiken.
Bar ends dus
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

3 weken terug: Met de koersfiets op onze slechte wegen, in de regen in een draai aan 20 km/h, voorwiel weg, op slag om en een dijbeenbreuk tot gevolg. Een week hospitaal en nu nog 3 tot 6 maand revalideren.
Ik kan mijn geplande MTB reizen alvast opbergen :cry:
wotevajjjj
Mountainbiker

Post by wotevajjjj »

tijdens een mtb cursus voor !beginners! iets te enthousiast naar beneden gegaan
resultaat :
kader stuur zadel en pols gebroken
mijn volledig zijde geschaaft
en 6 weken "niet" meer mogen rijden..
woutvc
Mountainbiker

Post by woutvc »

4 weken geleden. Klim training op de kluisberg.
Ik rij naar beneden aan de vierschaar, zag een put en dacht dat hij nie diep was. Maar wa bleek, mijn voorwiel bleef zitten, ik werd gekatapulteerd en belande 5m verder neer op m'n knieen.
Conclusie, frame in mekaar gestuikt, trapas krom, scheenbeen vol bloed, knieen dik.
's Avonds naar de spoed gegaan, foto's van de knieen, maar niets ernstig, gewoon 2 weken rustig aan doen.
Da was wel eventjes verschieten.
Beardie
Mountainbiker

Post by Beardie »

Vorige vrijdag,
Tijdens afdaling tegen hoge snelheid overkop gevlogen.
Resultaat: Hersenschudding ,3 gekneusde ribben, rug en schouderletsel.
2 Weken werkonbekwaam (daar is mijn baas helemaal niet blij mee!) :P
Hoop dat ik zo snel mogelijk weer op de fiets kan!
marti
Mountainbiker

Post by marti »

Vorige woensdag tijdens trainingsrit met de mtb club tijdens de laatste 10 km aan een goede 30km/h mijn voorganger zen achterwiel geraakt resultaat: 2 geschaafde armen,geschaafde knie die s'anderendaags dubbel dikte stond heb heel de week mank gelopen.Al bij al goed van af gekomen ik kon alweer rijden deze week ,de persoon die achter mij reed is er van af gekomen met enkele gekneusde ribben (is over kop gegaan tijdens remmen om mij te ontwijken :oops: )
Havik
Mountainbiker

Post by Havik »

ben vorige week tegen 10 /uur onderuitgeschoven, is voorlopig het ergste wat ik heb meegemaakt , ben wel thuisgekomen en heb mijn klikpedalen erafgevezen en terug vervangen door normale trappers , de bijkomende reactietijd om u voeten uit de pedalen te halen vind ik te veel.
Soons
Mountainbiker

Post by Soons »

Deze week was erg spannend. Ene sneuvelde op de downhill bij de Jungfraujoch. Helm gebroken, neus ook, 4 tanden uit. Dan dit weekend marathon in Zurich en tijdens het drinken vlamt mijne maat van de weg af. Kin genaaid, nek helemaal geschramd en blauw. En vandaag rijdt ne biker de laatste maat ondersteboven aan het rood licht. Ja echt, ik kruip de komende dagen niet op de fiets hahahahaha !

Peter
Post Reply