Bonheiden - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

Oldie wrote:Heb gisteren kennis gemaakt met deze route die aan de brug van Rijmenam perfect aansluit bij de vaste van Haacht. Het is wel uitkijken naar de pijltjes soms, maar kom, het is tenslotte geen TT. Bij het naderen van de kerk van Rijmenam op een T-splitsing wel veel verwarde rijders gezien. Pogingen om terug te rijden en de draad op te nemen zijn niet gelukt wegens geen pijl te zien. Voor de goede verstaander: het is naar links, richt je op de torenspits van Rijmenam.

hier en daar kan de bepijling even verwarrend zijn (zoals als je uit het bos terug op de peerlaar komt), maar als je goed uitkijkt vind ik de bepijling toch wel tamelijk goed in orde, ik vind dat de blauwe van haacht stukken onduidelijker was (alsinds vorige zomer)
al bij al, toch een mooi tochtje voor de streek =D>
en wie zoekt die vind :wink:
Den Deze
Mountainbiker

Post by Den Deze »

Ik heb vant weekend Bonheiden nog eens gedaan icm Haacht.
Maar vanaf we aan dat pleintje kwamen in Haacht (klein plein met een frituur) heb ik niks meer van pijlen teruggevonden :bounce:
P€T€R
Mountainbiker

Post by P€T€R »

Vandaag ben ek eindelijk eens deze route gaan rijden :P .
Het is idd wel een vrij amusant tochtje. Wel wat veel asfalt, maar dat kan ook niet anders natuurlijk :P . Soms mocht er wel een pijltje meer staan. De verbinding met de lus van Putte is ook maar eenzijdig bewegwijzerd wat ik een beetje raar vind :-? . Bijna geen modder gezien wat me toch wat verbaasde na de vele regen van vorige week. Ook nog een ooievaar, twee ganzen en drie herten tegengekomen onderweg :-D . Ge moet het niet altijd ver zoeken om een leuke rit te hebben (ik ben van Schrieck) :P .

Besluit: Als je van de streek bent zeker de moeite om deze eens een keertje te rijden :P .
DeGlenne
Mountainbiker

Post by DeGlenne »

:bounce: Heeft niemand geen zin om eens op een zondag af te spreken fzo en deze tocht met wat volk vanop forum/buurt te gaan rijden? :bounce:

=D>
Greetings
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

DeGlenne wrote::bounce: Heeft niemand geen zin om eens op een zondag af te spreken fzo en deze tocht met wat volk vanop forum/buurt te gaan rijden? :bounce:

=D>
Greetings

klinkt tof,
maar tot volgende week maandag kan ik al zeker niet
en de week daarna is het afwachten (maar de kans is klein),
op dokters bevel :(

daarna, is het geen enkel probleem :bounce:
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

heb daarstraks gezien dat de gegevens van het parcour online staan bij de lijst van blosoroutes op de site van bloso zelf :-)

op mountainbike.be blijkt dit nog niet aagepast te zijn
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Guy-ant wrote:Aan de Rijm-heide-naars en omstrekers,
heeft een van jullie als eens meegereden met die avondritten die vertrekken in Rijmenam aan de St Maartensberg in de maand mei?
Ik ben geregeld van de partij aan St. Maartensberg. De vaste routes zijn niet direct ons ding. We rijden tochten van zo'n 40 km, vaak voor mij ongekende paadjes, om steevast te eindigen in café Spek waar bouleteen en bitterballen de traditionele après uitmaken. Gewoon, doen!
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

koppigaard wrote:
heeft een van jullie als eens meegereden met die avondritten die vertrekken in Rijmenam aan de St Maartensberg in de maand mei?
Ik ben geregeld van de partij aan St. Maartensberg. De vaste routes zijn niet direct ons ding. We rijden tochten van zo'n 40 km, vaak voor mij ongekende paadjes, om steevast te eindigen in café Spek waar bouleteen en bitterballen de traditionele après uitmaken. Gewoon, doen!

toevallig geen gps-file van deze routes?
greetz
frederikc
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

koppigaard wrote:
dju, donderdagavond kan ik merendeels niet voor 20.30u... den après (goei 100 meter van mijn deur) zou ik dus nog kunnen halen... maar ben wel veggie :lol:
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

vandaag de route eindelijk volledig gereden...
vind het toch wel de beste route in de streek (tenzij je al uitwijkt naar rotselaar/aarschot)
ze zouden wel hier en daar de brandnetels mogen wegdoen... brrrr!
bmx-bosje is schitterend, de plaatselijke bmxers vroegen ons zelfs of wij dat daar gemaakt hadden :lol: :lol:
aan de sporthal efkes naar de damesvoetbal gekeken...
een totaal van 45 km vandaag, de laatste 10 waren doorbijten (wegens aanhoudende rugklachten :( )
Post Reply