De Herders hebben vorig en dit weekend de volledige toer gereden. Enkelen hebben beide ritten deels mee gereden, en er was duidelijk verschil tss gisteren en vorig weekend. Uiteindelijk viel het zeer goed mee, het parcours kan héél wat water verdragen en het was enkel de bovengrond die wat glibberig was, echte moddertoestanden hebben we niet gezien.
Het 'voorlopige' weerbericht lijkt ons tamelijk gunstig, maar zolang het de dag zelf niet regent zal het overal zeer goed meevallen.
23/05/09 Maarkedal
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
uncle sam wrote:Een vraagje naar de organisatie toe:
Stel (liefst niet) dat het de vrijdag en zaterdag regenachtig is, hebben jullie een alternatieve parking voor handen?
Ik zie mezelf niet in/uit die weide van vorig jaar rijden met mijn auto.
Vorig jaar was het gelukkig droog.
Allereerst wil ik jullie doorverwijzen naar onze Herdermarathonsite -rubriek praktisch. Wat daar staat is nog steeds correct. Ik zal eens de moraal van het verhaal schetsen:RAV 007 wrote:terechte vraag Uncle Sam. Frank sprak daarnet al niet meer van zo mooie vooruitzichten...Kans op onweer met zware regenval op donderdag en vrijdag
-Volg geen GPS-en die je "langs binnen" door Maarkedal sturen: dan bots je op wegenwerken en baantjes die voor de gelegenheid eenrichtingsverkeer gemaakt zijn, maar als je toekomt... allemaal in de verkeerde richting...
-De beste weg die door 90 % van de deelnemers best gevolgd wordt is: N60 richting Ronse en daar aan de verkeerslichten de N425 richting Maarkedal/Schorisse, Zottegem. Zo kom je automatisch van de kant waar er het meest parkeermogelijkheden zijn.
-De parkeerwachters beginnen met de dichtste parking op te vullen en schuiven zo achteruit. Er zijn twee nieuwe parkings die heel dicht liggen. De grote (minder effen) weide is de overloop. De koetjes hebben dit jaar beloofd dat het gras heel kort zal staan zodat je goed ziet waar er nog sporen zijn.
-Bij heel slecht weer hebben we nog enkele andere stukken achter de hand. Die liggen wel net iets verder, maar door onze gratis bagage-vestiaire kan je dit ongemak ook vlot opvangen.
-De 10% die niet van de N60 komt...
Wie echter vanuit richting Brakel komt kiest voor de N48 Brakel-Ronse.
Op het kruispunt Quatre-Vents (met de N519) neem je richting Schorisse. Deze weg gaat recht naar de start. Hier kom je ook parkeerwachters tegen die je een plaatsje zullen aanbieden.
Thx voor je antwoord. Deze info wist ik al vanop jullie webstek.Herder Ronny wrote:uncle sam wrote:Een vraagje naar de organisatie toe:
Stel (liefst niet) dat het de vrijdag en zaterdag regenachtig is, hebben jullie een alternatieve parking voor handen?
Ik zie mezelf niet in/uit die weide van vorig jaar rijden met mijn auto.
Vorig jaar was het gelukkig droog.Allereerst wil ik jullie doorverwijzen naar onze Herdermarathonsite -rubriek praktisch. Wat daar staat is nog steeds correct. Ik zal eens de moraal van het verhaal schetsen:RAV 007 wrote:terechte vraag Uncle Sam. Frank sprak daarnet al niet meer van zo mooie vooruitzichten...Kans op onweer met zware regenval op donderdag en vrijdag
-Volg geen GPS-en die je "langs binnen" door Maarkedal sturen: dan bots je op wegenwerken en baantjes die voor de gelegenheid eenrichtingsverkeer gemaakt zijn, maar als je toekomt... allemaal in de verkeerde richting...
-De beste weg die door 90 % van de deelnemers best gevolgd wordt is: N60 richting Ronse en daar aan de verkeerslichten de N425 richting Maarkedal/Schorisse, Zottegem. Zo kom je automatisch van de kant waar er het meest parkeermogelijkheden zijn.
-De parkeerwachters beginnen met de dichtste parking op te vullen en schuiven zo achteruit. Er zijn twee nieuwe parkings die heel dicht liggen. De grote (minder effen) weide is de overloop. De koetjes hebben dit jaar beloofd dat het gras heel kort zal staan zodat je goed ziet waar er nog sporen zijn.
-Bij heel slecht weer hebben we nog enkele andere stukken achter de hand. Die liggen wel net iets verder, maar door onze gratis bagage-vestiaire kan je dit ongemak ook vlot opvangen.
-De 10% die niet van de N60 komt...
Wie echter vanuit richting Brakel komt kiest voor de N48 Brakel-Ronse.
Op het kruispunt Quatre-Vents (met de N519) neem je richting Schorisse. Deze weg gaat recht naar de start. Hier kom je ook parkeerwachters tegen die je een plaatsje zullen aanbieden.
Mijn vraag was eerder om te weten te komen of er ook "niet-weide" parkeergelegenheden waren
Los daarvan zien de weersvoorspellingen er veelbelovend uit.
Tot zaterdag
Net zoals vorig jaar is er de mogelijkheid om die offroad te beklimmen of de bloso parcours te volgen naar de klassieke beklimming van de 'Koppenberg'. Na de beklimming komen jullie terug samen om de rest van het parcours af te leggen.MaC'Red wrote:rond hoeveel km komt de " puist van Melden (koppenberg)" aan bod op de 90 km ??
Na +/- 70km (afstand 90km) komen jullie aan de voet van de Koppenberg.
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Dus als ik wat verder geparkeerd sta , kan ik al mijn sportzak 's morgens meenemen en afgeven in vertrouwen aan de "vestiaire" zodat ik bij aankomst niet meer heen en terug moet naar de auto ?
Vorig jaar bij aankomst op de weide gaan liggen wat gedronken en daarna naar de auto gereden en zag het dan niet meer zitten om nog eens terug te keren om te douchen. De vestaire zou dit probleem moeten oplossen.
Thx !!
Vorig jaar bij aankomst op de weide gaan liggen wat gedronken en daarna naar de auto gereden en zag het dan niet meer zitten om nog eens terug te keren om te douchen. De vestaire zou dit probleem moeten oplossen.
Thx !!